EUR: 387.87 Ft USD: 357.68 Ft
Korrupció

KORRUPCIÓ MAGARORSZÁGON

A korrupció (wikipedia.org: korrupció fogalma) (a latin corruptĭo, romlás, rontás szóból) olyan törvénybe vagy közerkölcsbe ütköző cselekedet, amely során valaki pénzért vagy más juttatásért vagy juttatásra való kilátásért cserébe jogosulatlan előnyhöz juttat másokat. Attól függően, hogy milyen pozícióban van az előnyhöz juttató, beszélhetünk például politikai, közigazgatási, orvosi, rendőri, katonai vagy gazdasági korrupcióról. A politikai, gazdasági stb. korrupciónak egyöntetűen elfogadott definíciója nincsen, mint ahogy a korruptnak tekintett tevékenység határai is kultúráról kultúrára és korszakról korszakra változnak. Egyes definíciós kísérletek a közérdek vagy a társadalmi feladat fogalmán alapulnak, mások a piaci folyamatok elnyomásán, a Transparency International cikke alapján. A téma képe a Transparency International által kalkulált Korrupció Érzékelési Index grafikus megjelenítése, részletek a  transparency.hu-n.

Kezelése
Korrupció kezelése


Teljes
eu_ugyeszseg

Tézis: Érdemes csatlakozni az Európai Ügyészséghez

Feladata, hogy nyomozzon és vádat emeljen olyan csalások és hasonló bűncselekmények ügyében, amelyeket az EU költségvetésével szemben, vagy az EU pénzügyi érdekeit sértve követnek el, illetve fellépjen a határokon átnyúló ÁFA csalások ellen.

Témák, ahol még megjelenik:

Az adóigazgatást érintő döntések egyhangúságot igényelnek

Magyarország tehát nem tudja támogatni a szabályozás létrejöttét, mivel az áfa-bevételek több, mint 95 százaléka a nemzeti költségvetésbe folyik és így a szubszidiaritás és az arányosság elvét is sérti, ezáltal felvethet szuverenitási aggályokat is.


Döntést a nemzeti/magyar bíróság hoz, az EU Ügyészség csak vádat emelhet, nyomozhat

Az Európai Ügyészség intézkedései a hatáskörrel rendelkező nemzeti bíróság előtt megtámadhatók. Továbbá az illetékes nemzeti igazságügyi hatóság felel majd az Európai Ügyészség nyomozati intézkedéseinek előzetes engedélyezéséért, amennyiben ezt a nemzeti jog és az uniós jogszabályok előírják. Az Európai Unió Bíróságának véleménye – mint minden esetben – előzetes döntéshozatali eljárás keretében kikérhető.

Rendszerszintű korrupcióval növekedés és államadósság-csökkentés nem lett volna lehetséges

Magyarország az utóbbi tíz évben növekedési rekordot döntött, és csökkentette az államadósságát. Ha az országban rendszerszintű korrupció lenne, ez nem lett volna lehetséges


Nincs érv

Kínában masszív korrupció van, mégis fejlődik a gazdaság

Hosszú évtizedek mindent átható korrupciója semmiképpen nem tette lehetetlenné a masszív gazdasági fejlődést. 


Nincs érv

Túl drága, felesleges párhuzamos szervezet jönne létre

Az Európai Unióban ma is vannak az igazságügyi és bűnügyi együttműködéssel foglalkozó szervek és eljárási mechanizmusok. Ezek közül a legjelentősebb az EUROJUST, amelynek 2017-es költségvetése 50.000.000 euró volt.


Magas a csalásgyanús esetek száma, évi 50 milliárd EUR veszteség keletkezhet

Az uniós forrásokkal való visszaélés vagy a hozzáadottérték-adóval kapcsolatos, határokon átnyúló csalások, amelyek évente legalább 50 milliárd EUR bevételkiesést jelentenek a nemzeti költségvetések és ezen keresztül az adófizetők számára.

Ennél magasabb károkozókra sem hoztak létre külön hivatalt, pl. fancia légszennyezési károk

A francia Szenátus 2015. júliusi jelentése szerint 101,3 milliárd euró mértékű az a kár, amit a környezetszennyezés (légszennyezés, vízszennyezés, talajszennyezés) közül egyedül a légszennyezés okoz. Csak Franciaországban. Egyetlen évben. Ez mégsem váltja ki az uniós döntéshozók elhatározását közös európai büntetőjogi intézményrendszer felállítására – vagy legalább a környezetkárosításnak az EPPO hatáskörébe vonására.


Nincs érv

Magyarországnak van saját ügyészsége, bírósága, törvényi szabályozása

Magyarországnak "magasan fejlett" az ügyészsége. "Ez nemzeti önrendelkezés kérdése is" 


A tagállamok nem mindig teszik meg az uniós költségvetést károsító bűncselekményekkel szembeni fellépéshez szükséges intézkedéseket

Ma az OLAF által a nemzeti bűnüldöző hatóságoknak átadott ügyeknek csupán egyötöde vezet elítéléshez. Ráadásul tagállamonként jelentősen eltérő az elítélések aránya.

A tagállamon belül erodálja az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat

Miért fogadná el a polgár egyik vagy másik döntést bármely köztörvényes büntető ügyben, ha a „az Unió”
maga deklarálta, hogy „a saját ügyei” tekintetében elégtelennek tartja a feladatra a tagállami hatóságokat.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A nemzeti igazságügyi hatóságok fellépése továbbra is gyakran lassú, az átlagos elítélési arányok alacsonyak

Nincs ellenérv

Túl sok idő és humánerőforrást igényelne

Nemzeti szinten úgy tekinthetik, hogy az uniós költségvetés kárára elkövetett csalással szembeni fellépés túl sok időt és humánerőforrást igényel. A tagállamok közötti eredményes együttműködést megnehezítik a büntetőjogi rendszerek eltérései, a joghatóság bizonytalansága, a nehézkes és időigényes jogsegély-eljárások, a nyelvi problémák, az erőforrások hiánya és az eltérő prioritások.

Nincs ellenérv

Csak a rájuk tartozó nemzeti vonatkozásat vizsgálhatják

Egyes esetekben a nemzeti hatóságok úgy is dönthetnek, hogy a bűncselekménynek csak a „rájuk tartozó” nemzeti vonatkozásait vizsgálják, figyelmen kívül hagyva a nemzetközi csalási ügy esetleg jóval tágabb összefüggéseit.

Nincs ellenérv

A tagállamok nyomozati és ügyészségi erőforrásainak egyesítésével gyors döntéshozatal biztosítható

A vádemelésekkel indokolatlanul keverhetnek bele lejárató kampányba hazai politikusokat


Nemcsak a magyar ügyészségnek lenne joga vádemelést kezdeményezni, így az igazságszolgáltatás nem függene a magyar kormány által kinevezett főügyésztől

Nem a magyar legfőbb ügyész nevezi ki az európai ügyészeket


Ügyészeket delegálhat Magyarország is az EU Ügyészségbe

A tagországok csak a saját ügyészi állományukban lévő ügyészek közül delegálhatnak

Az EU határozata kifejezetten kiköti, hogy a tagországok csak a saját ügyészi állományukban lévő ügyészek közül delegálhatják az európai ügyészeket.


Nincs érv

A már meglévő OLAF (Európai Csalás Elleni Hivatal), az Eurojust és az Europol bőven elegendő az ilyen bűncselekmények felderítésére


Az egyes tagállamok nyomozati hatásköre nem terjed túl az ország határain

Így nincs lehetőség arra, hogy a határokon átívelő bűncselekmények miatt egy adott állam hatósága nyomozhasson. Ezért kellett létrehozni egy olyan európai központi szervezetet, amely ezt megteheti.

Amikor ezekbe beléptünk, nem féltettük a szuverenitásunkat?


Nincs érv

Ezek a közös európai szervezetek nem nyomozhatnak és nem emelhetnek vádat

A meglévő uniós szervek – az OLAF (az Európai Csalás Elleni Hivatal), az Eurojust (a büntető igazságügyi együttműködés európai ügynöksége) és az Europol (az Európai Rendőrségi Hivatal) – nem rendelkeznek jogkörrel bűnügyi nyomozás lefolytatására vagy arra, hogy csalással kapcsolatos ügyben vádat emeljenek. Az OLAF jogköre csak arra terjed ki, hogy igazgatási vizsgálatainak eredményeit az illetékes nemzeti hatóságoknak továbbítsa, amelyek ezt követően önállóan határoznak arról, hogy az OLAF megállapításai alapján kívánnak-e büntetőeljárást indítani.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Több tagállamot érintő ügyek nem egységes eredménnyel zárulnak

Egy ügyben az OLAF információkat továbbított a német és a bolgár hatóságoknak olyan német és bolgár állampolgárokról, akik (az állítások szerint) együttműködtek egy csalásban, amely az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap ellen irányult. Míg a német eljárás elítéléshez vezetett, a bulgáriai eljárás végén a gyanúsítottakat felmentették. 

Eddig is meg voltak a hatóságok jogkörei és eszközei a határon átnyúló csalások nyomozásához


Bizonyítékokat eltérő képpen kezelhetnek az EU tagországok

A Cseh Köztársaságból Németországba csempésztek cigarettát. A német büntetőbíróság a cseh rendőrség által lehallgatott telefonbeszélgetések felvételeit használta bizonyítékként a gyanúsított elítéléséhez. Bár e bizonyítékra a rendőrség a cseh jogszabályok alapján jogszerűen tett szert, a védőügyvéd azzal érvelt, hogy a telefonlehallgatást engedélyező bírósági végzés hiányában a bizonyítékot a német bíróság nem fogadhatja el.

Nincs ellenérv

Közös uniós szabályozás hiányában kérdéses hogy az egyik tagállam joga szerint beszerzett bizonyíték miként használható fel valamely másik tagállam bírósága előtt

A házkutatás elrendelése Magyarországon akár egyszerű rendőrségi határozattal elrendelhető, szemben Németországgal, ahol erre csak a bíró adhat engedélyt.

Sérti a nemzeti szuverentiást a csatlakozás


Nincs érv



000_nw7tw

Tézis:Ma a világpolitika legkorruptabb embere Soros György

A miniszterelnök az interjújában lefizetésekről beszél, tehát nem a rontási értelemben beszél a korrupcióról


A korrupt szó alapvetően (erkölcsi) romlottságot takar, így a tézis helytálló (lehet).

Üzleti és közszférában is lehet korrupció

Lásd a korrupció témát a kontrapro.hu-n

A korrupció (a latin corruptĭo, romlás, rontás szóból) olyan törvénybe vagy közerkölcsbe ütköző cselekedet, amely során valaki pénzért vagy más juttatásért vagy juttatásra való kilátásért cserébe jogosulatlan előnyhöz juttat másokat.


Soros üzletember nem politikus, így nem lehet korrupt

Sorosnak 38 milliárd dollárt adakozott (vagyonának 79%-a), a megmaradt személyes vagyona 8 milliárd. Ha tényleg "pénzt akarna keresni" akkor elég lenne az is, ha kevesebbet adakozna.


Soros György pénzt akar keresni, befolyást akar növelni, és embereket vesz meg

Az Open Society Foundation nem kapott EU-s támogatást 2019-ben


Soros és NGO szervezeti azért lobbiznak, hogy minél több EU-s támogatást kapjanak szervezeteik

Álláspontját bárki elmondhatja, az nem utasítás


Soros György az elmúlt napokban nagy írást tett közzé, amelyben utasításokat adott a brüsszeli bürokratáknak, hogy mit tegyenek

Soros György fenyegeti Magyarországot és Lengyelországot, hiszen az EU-ban a viták rendezésének módja a tárgyalás.

Nincs ellenérv

Soros György nem kevés pénze "nyomatékosítja" a véleményét

A megválasztott EU-s politikusok önálló személyiségként nem értenek egyet azzal ami Magyarországon folyik


Soros Györgynek befolyása van az unióban (ezért a politika az általa preferált irányba tart - szerkesztő)

Amíg Soros Györgynek ilyen befolyása van az unióban, ki kell mondanunk, hogy az unió korrupt

A baloldali propaganda szövegeit ismétlik, felismerhetően az Európai Parlament képviselői


Nincs érv

A report szerint azon képviselőket listázták, akiknek az értékrendje egyezhet a Soros féle Open Society értékrenddel


Open Society belső kiszivárgott adatbázisa szerint Soros 751-ből 226 európai parlamenti képviselőnél bír valamilyen befolyással

Ezzel a létszámmal Sorosé a legnagyobb frakció a Brüsszelben és a Strasbourgban is ülésező testületben, a néppárti (EPP, ide tartozik a Fidesz-KDNP is) tömb méretét (215 fő) is meghaladja. 

A dokumentum nem belső adatbázis, hanem egy megrendelt felmérés, report


Nincs érv
Nincs ellenérv

Soros György véleménye az Európai Parlamentben végre lesz hajtva

Kb. 30 ezer nyilvántartott találkozó lobbiszervezetekkel, a listán nem szerepelnek kormányok


Az elmúlt években Soros György és lobbistái legalább 64 találkozót tartottak a Bizottság magas rangú tisztviselőivel

A Bizottság tagjainak nyilvános naptára szerint Soros György az elmúlt négy évben legalább 15 személyes találkozót tartott a Bizottság elnökével, első alelnökével és más alelnökeivel, valamint a biztosokkal. A lobbyfacts.eu szerint Soros György egyik civil szervezetének, az Open Society European Policy Institute lobbistái 2014 és 2018 között legalább 49 találkozót tartottak a Bizottság magas rangú tisztviselőivel (biztosok, a kabinetek tagjai és főigazgatók). Az elmúlt években Soros György és lobbistái legalább 64 találkozót tartottak a Bizottság magas rangú tisztviselőivel. Egyetlen EU-tagállam egyetlen államfőjének vagy kormányfőjének sem volt lehetősége annyi alkalommal közvetlenül konzultálni a Bizottság vezetésével.

A még ma is élő legkorruptabb ember Alberto Fujimori, Peru volt miniszterelnöke

600 millió USD-t sikkasztott


Nincs érv

Soros és az általa támogatott szervezetek lobbitevékenységet végeznek az EU-ban (nem korrupció, nem korrumpálás)

Lobbista: a gazdasági élet (a vállalatok, más üzleti szereplők) képviselői, a kommunikációs tanácsadók, a civil szféra (NGO-k), az ágazati és más szakmai vagy szakmaközi érdekképviseleti és érdekegyeztető szervezet, a szakszervezetek, az agytrösztök, a jogi képviseletet ellátó szervezetek, az egyházi és vallási szervezetek képviselői, valamint a tudományos élet képviselői. A pusztán saját érdekeik érvényesítéséért tevékenykedő állampolgárok nem lobbisták.


Soros György sok politikust fizet. Ő korrumpálja leginkább a brüsszeli bürokratákat.

Akik zsarolják, fenyegetik Magyarországot. Jelenleg Soros György “karmesterségével” olyan intézményeket akarnak létrehozni, amelyek egyszerű többségi vagy kétharmados szavazással rákényszeríthetnék Magyarországot arra, hogy lebontsa a kerítést vagy beengedje a migránsokat.  Politikusok, újságírók, bírók, bürokraták, civilnek álcázott politikai agitátorok hosszú sora van Soros György fizetési listáján. Akit tud, lefizet és megvásárol. Akit nem tud, azt a hálózat félelmetes fegyverével, a baloldali médiaháttérrel lejáratja, megalázza, megfélemlíti, tönkreteszi.

Nincs ellenérv

A lobbizás nem egyenlő a korrupcióval: törvényes, érdekérvényesítés, kapcsolat a döntéshozókkal

A lobbizás kapcsolatteremtést és kommunikációt jelent, mely célja befolyásolni a kormány és a jogszabályban felsorolt különböző szervek dokumentumait, döntéseit. A lobbi nem engedélyezett az individuális jogi aktus terén. Például nem szabad lobbizni a tenderek, a közbeszerzés során. Ha valaki kiír egy pályázatot, hogy az adott hivatal 300 millió korona értékben el akar végeztetni bizonyos munkát, vásárolni akar valamit, akkor senki nem lobbizhat valamely cég érdekében. Korrupcióról akkor beszélünk, ha nemcsak szavakkal érvel valaki, hanem kenőpénzzel is próbálja meggyőzni tárgyalópartnerét. A lobbista nem adhat csúszópénzt célja elérése érdekében.

Nincs ellenérv

Az EU működésében szigorúan szabályozva van a transzparencia és lobbizás

Mindenkinek, aki EU-intézményekkel folytatott megbeszélések révén befolyást kíván gyakorolni az uniós szakpolitikákra, nyilvánosságra kell hoznia a legutóbbi lezárt pénzügyi évre vonatkozó költségvetését, beleértve az EU-tól kapott finanszírozás összegét. Az uniós átláthatósági szabályok valamennyi érdekképviseleti csoportra vonatkoznak, és e szervezetek azonos elbánásban részesülnek. Ez az átláthatóság teszi lehetővé, hogy a közvélemény – Magyarországon és Unió-szerte egyaránt – véleményt alkothasson munkánkról, és ez a nyilvános vita segít a demokrácia megerősítésében is.

A lobbitevékenységnél általánosságban már azonosítottak korrupciós eseteket is, mint pl. a Magyar Telekomnál

(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Magyar Telekom korrupciós botrányát)


Nincs érv

Vera Jourova nincs kapcsolatban Soros Györggyel


Vera Jourova (Európai Bizottság, alelnök) Soros György tenyeréből eszik

Ő nem Csehországot képviseli, sőt nem is a cseh embereket, sőt nem is az európai embereket, sőt nem is a bizottságot, ő Soros Györgyöt képviseli. 

Nem azonosítottunk Soros György és az Open Society-re vonatkozó korrupciós eseteket, híreket, eljárásokat


Nincs érv
Nincs ellenérv

Soros fizeti az EU képviselők konferenciáit, ösztöndíjait, közvetlenül vagy áttételeken keresztül

Ezek mind Soros György tenyeréből esznek.

Nincs ellenérv

Az Open Society Foundation honlapja szerint 200+ egyéni ösztöndíjat osztottak szét világszerte

Nincs ellenérv

A Fidesz vezetésének nagy része Soros György ösztöndíjasa volt

Orbán tízezer dollárt kapott Soros Györgytől a kutatásaira, így utazhatott el Oxfordba. A visszaemlékezések szerint az ideje nagy részét így is a Fidesz szervezésével töltötte.




ruleofla

Tézis: A miniszteri szintű korrupció kivizsgálása nem prioritás.

A kormány nem tesz meg mindent a magas rangú kormánytisztviselők esetén a korrupció kiszűrésére.

 

A kormány tagjainak, a vezető köztisztviselőknek és az országgyűlési képviselőknek a vagyonnyilatkozata elérhető az interneten. Az ellenőrzést az Országgyűlés Mentelmi, összeférhetetlenségi, vagyon- , jövedelem- és érdekeltségi ügyekkel foglalkozó bizottsága végzi. Jogalap nélküli vagyongyarapodás gyanúja esetén a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőrzési eljárására kerülhet sor. A GRECO ajánlásokat fogalmazott meg az országgyűlési képviselőkre vonatkozó magatartási, összeférhetetlenségi és vagyonnyilatkozati szabályok hatékony felügyeletének és végrehajtásának kérdésében. Ezek végrehajtása még nem történt meg.

 

Fotó:

AFP - Vera Jourova és Orbán VIktor

Youtube / Benetti Yachts

atlatszo.hu engedélyével: Orbán Viktor miniszterelnök kilép az OE-LEM lajstromjelű magánrepülőből a ferihegyi repülőtéren 2018. július 25-én. 

Átláthatóság növelése megtörtént a vizsgálatok elvégzéséhez


Nincs érv
Nincs ellenérv

Támogatás csak átlátható szervezeteknek

Magyarország Alaptörvényének 39. cikke szerint „a központi költségvetésből csak olyan szervezet részére nyújtható támogatás, vagy teljesíthető szerződés alapján kifizetés, amelynek tulajdonosi szerkezete, felépítése, valamint a támogatás felhasználására irányuló tevékenysége átlátható”.

Nincs ellenérv

Állami tulajdonú gazdasági társaságok adatok közzétételének kiszélesítése

Célként került megfogalmazásra az állami tulajdonban álló gazdasági társaságok átláthatóságának és a felelős vállalatirányítási működési modell alkalmazásának növelése érdekében az OECD vonatkozó iránymutatása átültethetőségének vizsgálatát, a közzéteendő adatok körének felülvizsgálatát, a közzétételi kötelezettség teljesítésének előmozdítását. Ennek eredményeként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2015-ben koncepciót dolgozott ki. A koncepció alapján a közzétételi gyakorlat támogatására a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. ajánlás kibocsátását javasolja az állami tulajdonú gazdasági társaságok számára, hogy azok a kötelező elemeken túl az üzleti titkokat és információkat nem sértő módon, minél több információt hozzanak nyilvánosságra tevékenységükről.

Nincs ellenérv

Civil szervezetek vezetői tisztségviselőinek vagyonnyilatkozattételi kötelezettsége, külföldi támogatottság ellenőrzése

A Civil törvény módosítása: A hatályos jogi normák alapján a civil szervezetek működése kizárólag általánosságban szabályozott működési feltételeik adminisztratív ellenőrzését az ügyészség végzi, míg gazdálkodásuk egyes elemeit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vizsgálja. A civil szervezetekre vonatkozó megengedő és általános normáknak köszönhetően tényleges működésük, valós gazdálkodásuk átfogóan nem szabályozott, nem ellenőrizhető és nem is ellenőrzött. A civil szervezetek átláthatóságának növelése érdekében vizsgálat alá került a vezető tisztviselőik tekintetében a vagyonnyilatkozat megtételére köteles személyi kör szélesítésének lehetősége, mely eredményeként 2017-ben törvénymódosítási javaslata került benyújtásra. A Civil tv. a külföldről támogatott szervezetek átláthatóságáról szóló 2017. évi LXXVI. törvénnyel került módosításra. A törvény célja volt nyilvánossá tenni, hogy mely civil szervezet tekinthető külföldről támogatottnak.

Nincs ellenérv

Átláthatóbb közbeszerzési adatok

A közbeszerzésekkel kapcsolatos adatbázisok fokozottabb megismerhetősége, széleskörű nyilvánossága: A Kbt. kibővítette az ajánlatkérő által kötelezően közzéteendő adatok körét a részvételi jelentkezésekkel és az ajánlatok elbírálásáról szóló összegzésekkel; a közzéteendő adatokat közérdekből nyilvános adatnak minősíti, amelyet még üzleti titokra való hivatkozással sem lehet megtagadni. Így a KBA révén a közbeszerzési eljárásban született valamennyi dokumentum nyilvánossága biztosított

E-közigazgatási fejlesztések a korrupció csökkentésére, automatizált hatósági eljárások bevezetése

Célként került meghatározásra a közigazgatási szervek oldaláról diszkrecionális jogköréből eredő korrupciós kockázat csökkentése útján a költséghatékonyság és az elektronikus támogatások fejlesztése. A korrupciós kockázatok mérséklése céljából vizsgálat alá kerültek az automatizálható hatósági eljárások és a jegyzői hatáskörbe tartozó államigazgatási ügyek is.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Közbeszerzési Adatbázis, EKR, Napi Közbeszerzés mobilapplikáció

A Közbeszerzési Hatóság által működtetett Közbeszerzési Adatbázis, amely elősegíti a közbeszerzési információk nyilvánosságát, továbbá az elektronikus eljárási és kommunikációs lehetőségek támogatását. Az elektronikus közbeszerzési rendszer (EKR) bevezetése. A Közbeszerzési Hatóság által kifejlesztett Napi Közbeszerzés mobilapplikáció.

Nincs ellenérv

Egyéb fejlesztések: ASP, Elektronikus Egészségügyi Szolgáltató Tér, eSzemélyi, OkmányAppok, szuf.magyarorszag.hu

E-közigazgatási fejlesztések: Az önkormányzati ASP rendszer, Elektronikus Egészségügyi Szolgáltató Tér, eSzemélyi, OkmányAppok, továbbá kiemelendő a személyre szabott ügyintézési felületet (SZÜF) a szuf.magyarorszag.hu oldalon – ami egy speciális gyűjtőoldal, mely a hazai e-közigazgatási szolgáltatások origójaként, élethelyzetek szerinti rendszerezésben gyűjti össze az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat, és teszi elérhetővé a lakosság számára.

Nincs ellenérv

Ügyfélkapu, Hivatali Kapu, Perkapu, ÁNYK, eSZJA.

Állampolgári oldalról az „Ügyfélkapu”, közigazgatási oldalról a „Hivatali Kapu”, továbbá a „Perkapu” felületei, valamint az ÁNYK és 2017-től az eSZJA érhetőek el.

Bűncselekmény hiányában elutasították a nyomozást

Az ügyészség elutasította Szijjártó Péter külügyminiszter elleni feljelentést, mely hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmény miatt született.


Szijjártó Péter adriai luxusjacht útja nem lett kivizsgálva, a mentelmi bizottság fideszes elnöke nem vette napirendre a vagyonnyilatkozattételi eljárást.

Nincs ellenérv

Felmerül a kérdés, hogy ajándékot kaphatott-e Szíjj Lászlótól, hiszen vagyonnyilatkozata alapján a keresete nem lett volna elég egy ilyen út finanszírozásához.

Egy minisztériumi utasítás (27/2017. (VII. 13.) 16. paragrafusa rendelkezik az ajándékok elfogadására vonatkozó magatartási szabályokról, mely szerint: 

1) tartózkodni kell minden olyan ajándék elfogadásától, amely esetében vélelmezhető az ajándékozó munkavégzéssel kapcsolatos befolyásolási szándéka;
2) köteles közvetlen felettese számára haladéktalanul bejelenteni, ha munkája ellátása kapcsán befolyásolási szándékkal kapott ajándékban részesült;
3) belföldön és külképviseleten a mindenkori illetményalap 10 százalékát meghaladó értékű, illetve szóróajándéknak nem minősülő ajándékok tekintetében a megajándékozott köteles az ajándék értékének megállapítására és közvetlen felettese tájékoztatására.

Ebben az esetben a szervezeti egység vezetője haladéktalanul elektronikus úton értesíti az integritás tanácsadót, aki kivizsgálja az ügyet.

A nyaralás nem érintett közpénzt.

A miniszter „családi nyaralása semmilyen módon nem érintett közpénzt” és hozzátették, hogy éppen ezért a „magánút” tekintetében a minisztérium nem rendelkezik közérdekű adattal, így nem tekinthető adatkezelő szervnek.


Nincs érv

Nem tekinthető ajándéknak egy olyan sportrendezvényre szóló út, amelyen magyarok vagy Magyarország is részt vesz.

Az Országgyűlés mentelmi bizottsága elutasította a DK kezdeményezését arra hivatkozva, hogy a miniszterelnöknek csak a képviselői megbízatásával összefüggésben kapott ajándékokat és ingyenes juttatásokat kell feltüntetnie vagyonnyilatkozatában. Nem tekinthető ajándéknak egy olyan sportrendezvényre szóló út, amelyen magyarok vagy Magyarország is részt vesz. “Ajándék vagy ingyenes juttatás elfogadására utaló sajtóinformáció, célzás egyébként sem lehet alapja egy vagyonnyilatkozati eljárás megindításának.”


Orbán Viktor magánrepülőgépes útjai a focimeccsekre nem lett kivizsgálva, melyek nagyértékű ajándéknak minősülnek.

A Demokratikus Koalíció (DK) vagyonnyilatkozati eljárást kezdeményezett a miniszterelnök ellen, mert szerintük a többmillió forintos magánrepülős utazások nagy értéket képviselő ajándéknak minősülnek, ezért azokat Orbánnak fel kellene tüntetnie a vagyonnyilatkozatában.

Nincs ellenérv

A német államfő ingyenes nyaralásokon vett részt, lemondott

Christian Wulff német szövetségi elnök lemondott, mentelmi jogát felfüggesztették mivel felmerült, hogy kedvezményes magánkölcsönt kapott a házára, olcsón lízingelhetett autót és ingyenes nyaralásokon vett részt olyan vállalkozókkal, akikkel 2003-2010 között tartományi miniszterelnökként üzleti kapcsolatban is állt. A német államfő 2011 decemberben megfenyegette a a több millós példányszámú Bild főszerkesztőjét, hogy megakadályozza egy rá nézve kedvezőtlen cikk megjelenését.

2017-ben megemelték a korrupciós ügyek elévülési idejét 12 évre.


Nincs érv

Kormányváltásnál ígérik az elszámoltatást a pártok


Államtitkár feletti beosztású vezetőt még nem ítéltek el Magyarországon korrupció miatt.

Összesítették a térség országainál hogy köztársasági elnök, miniszterelök vagy miniszter szintű állami vezetők kerültek-e már börtönbe vagy nem. Egyetlen ország volt a régióban ahol egy sem került börtönbe az utóbbi 30 évben, az Magyarország volt.

A Fidesz azzal nyerte meg a választást, hogy az előző kormányt korruptnak állította be, de ezt nem sikerült bebizonyítani.

2010-ben a Papcsák Ferenc, aztán később a Budai Gyula elszámolási biztos látszattevékenysége, következmény nélkül. Ahhoz képest hogy a Fidesz azzal nyerte meg a választást, hogy az előző kormány meglopja az országot és teljesen korrupt, ezt nem sikerült bizonyítani. 


61 büntetőfeljelentés. Államtitkárokat is ítéltek börtönre.

2012 augusztusig Budai Gyula hivatala 1442 ügyet vizsgált, 110 nyilvános jelentést készített, 61 esetben tett büntetőfeljelentést, amelyből 30 ügyben hivatala átadásakor még folyt a nyomozás, 7 ügyben viszont már megtörtént a vádemelés. A nyomozások során 47 embert gyanúsítottak meg, és 39 ellen emeltek vádat.

Nincs ellenérv

Akár 15 milliárd forintos kár: Magyar Villamos Művek Zrt. volt vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt 5 év letöltendő börtönre ítélték.

Nincs ellenérv

Akár 200 millió forintos kár: Honvédelmi Minisztérium, tábornokper, vesztegetés, 2-3 év börtön, vagyonelkobzás.

Két tábornokot minősített vesztegetés miatt jogerősen három, illetve kettő év börtönnel és 27 millió, illetve 50 millió forintos vagyonelkobzással sújtott a Fővárosi Ítélőtábla.

Nincs ellenérv

Akár 7 milliárd forintos kár: másfél év felfüggesztett börtön, 3 millió forint pénzbüntetés, volt szakállamtitkár,

Másfél év felfüggesztett börtönt kapott Benedek Fülöp volt szakállamtitkár egy pákozdi 200 hektáros állami földterület művelésből történő kivonásáért és értékesítésért.

Okozhatja ezt az is hogy Magyarországon a régióval ellentétben nincsen korrupció.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A vagyonnyilatkozatból (a pénzügyi bevalláson kívül) más korrupcióra utaló, javadalmazással nem járó tételeket nem kell felsorolni, hiányzik.

A pénzügyi érdekeltségekre korlátozódó vagyonnyilatkozatokból hiányoznak más, az összeférhetetlenség szempontjából relevánslényeges kapcsolatok, például az egyéb, akár javadalmazással nem járó tevékenységek, mint például aktív részvétel érdekcsoportokban, civil szervezetekben stb.

Nincs ellenérv

A családtagok vagyonnyilatkozatai nem nyilvánosak

És a hatóságok ezeket csak akkor vizsgálják, ha valaki kezdeményezést tesz egy képviselővel szemben. A GRECO a negyedik értékelési forduló számos jelentésében ajánlotta a tagállamoknak, hogy vegyék fontolóra a képviselők vagyonnyilatkozatainak tartalmának szélesítését, hogy tartalmazzák a házastársak, eltartott családtagok és egyéb közeli rokonok vagyonát is, azzal, hogy ezeket az információkat nem kell feltétlenül nyilvánosságra hozni.

Nincs ellenérv

A NAV csak bűnügyi vizsgálat esetén vizsgálódik.

A NAV jogalap nélküli vagyongyarapodási vizsgálatot csak akkor indíthat el, ha a nyomozó hatóságok szintén bűnügyi vizsgálatot indítottak. Ez szűkíti a független ellenőrzések lehetőségét.

Nincs ellenérv

Az ellenőrzések nem szisztematikusak, hanem a gyanús esetekre vonatkozó bejelentéseken alapulnak.

Az Állami Számvevőszék végez korrupcióellenes ellenőrzéseket

Értékelik a korrupciós veszélyek ellen védettséget biztosító úgynevezett integritáskontrollok kialakítását és működtetését, így biztosítva a közpénzügyek területén az elszámoltathatóság, az átláthatóság, valamint a felelős gazdálkodás követelményét. Ellenőrzik a nemzeti - többségi állami és önkormányzati - tulajdonban álló gazdasági társaságokat, tekintettel arra, hogy a társaságok gazdálkodása jelentős mértékben befolyásolja a nemzeti vagyon értékét, az ország gazdasági teljesítményét, valamint jelentős hatással van az államadósságra is. Ellenőrzik az alapítványok és közalapítványokat, amelyek az államháztartásból nyújtott támogatásban vagy az államháztartásból meghatározott célra ingyenes vagyonjuttatásban részesültek.


Nincs érv



d_kos20141118044

Tézis: Országérdek a magyar tőkések gazdagítása, korrupciógyanú ide vagy oda.

Elősegíti az ország fejlődését a magyar tőkések gazdagodása, a korrupciós kockázat ellenére is.

MTI Fotó

Alcsútdoboz, 2014. november 18.
Orbán Viktor miniszterelnök és Mészáros Lőrinc (Fidesz-KDNP) felcsúti polgármester a Búzakalász 66 Felcsút Kft. bányavölgyi mangalicatelepének avatásán a Fejér megyei Alcsútdobozon 2014. november 18-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Nekünk nem a magyar tőkések gazdagítása fontos, hanem a magyar nagytőke létrehozása.

A két megfogalmazás közötti markáns különbség a tőkések gazdagsága létrehozásának technikáiban van.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Tőkésekre minden országnak szüksége van

Minden országban szükség van erős nagytőkés rétegre, akik képesek a tőkét működtetni, munkahelyeket teremteni, csak úgy lehet fejlődés.Ezt a réteget Magyarországon a múlt rendszerben teljesen eltüntették.

Nincs ellenérv

Egyes tőkések részvénytársaságot alapítottak, melynek részvényeivel a helyiek is nyerhetnek.

Az Opus Nyrt részvényeinek megvásárlásával (bárki veheti) jól járnak a magyar tulajdonosok is. Ha Meszaros (és közel 30 ezer alkalmazottja) sikeres az a helyi befektetőknek is jó. Viszont ha egy külfoldi kézben lévő cégek viszik el a munkat es hasznot akkor a befektetők nem járnak jól.

Nincs ellenérv

A jelenlegi tőkés országok az iparuknak kedvező állami beavatkozások miatt kerülhettek ebbe a státuszba

A legtöbb elitet állam segítette: a brit vagy holland Indiai Társaság gyakorlatilag állami védelem alatt voltak, az állam kimentette őket amikor csődbe jutottak. Vagy például az amerikai ipari bárók. 

Nincs ellenérv

Korrupció eddig is volt, csak az észlelés nőtt, jobban látjuk.

Sokkal kevesebb információ jutott el az emberekhez, és valószínűleg nem volt minden egyes polgármesternek, alvezetőnek az ügye dokumentálva, csak azt amit az akkori sajtó ki tudott bányászni. A tömegmédiának van egy ilyen hatása.

A korrupciós pénzekhez való jutás drágább adminisztrációs költségekkel jár, melyek szintén feleslegesen növelik a projektösszeget.

Társadalmi veszteséget jelent az is, hogy a korrupciós járadék megszerezése erôforrásokat köt le a projektek megvalósítóinál, és a velük együttmûködô, a döntésekre hatással bíró szervezeteknél és személyeknél, valamint a korrupció ellen fellépô szervezeteknél is. Minél erôsebb a korrupciós nyomás és elterjedtebb a korrupciós gyakorlat, annál nagyobb a támogatások felhasználásának adminisztrációs terhe


Nincs érv

A potenciális kontraszelekcióval nem biztos hogy versenyképes magyar cégek jönnek létre.

Nem lehet sikeres vállalkozást indítani Fideszes kapcsolatok nélkül. Kontraszelektálják a vállalkozói társadalmat és tönkreteszik a versenyt, éppenezért a magyar cégek nem lesznek külföldön versenyképesek, mert ha csupa Mészáros Lőrinchez hasonló, mégha kisebb is, jut állami megrendeléshez, kedvezményekhez, fejlesztési forrásokhoz, akkor nyilvánvaló hogy a magyar cégek nem fognak tudni megerősödni és a nemzetközi piacra lépni. 


Nincs érv
Nincs ellenérv

A Közgép hiába nyert el sok állami támogatást, nem lett jelentős piaci szereplő. Állami megrendelések nélkül nem életképes.

Túlárazott projektekkel közpénzt élnek fel a beruházók.

Az a forrás, amelyet önmagában jó célt szolgáló, de indokolatlanul drága fejlesztésekre számolnak el, nem finanszírozhat további fejlesztéseket, és ezzel mérsékli a program fejlesztési hatását.


Nincs érv

Korrupciógyanús projektek után kockázatos az EU-s támogatások lehívása. Az Elios esetén nem hívták le a támogatási összegeket.

Az Elios nagy nyertese volt a 2013 és 2015 közötti önkormányzati közvilágítási pályázatoknak, ezeket elvileg uniós forrásokból finanszírozták. A cégnek alapításától éveken át Orbán Viktor miniszterelnök veje, Tiborcz István volt a vállalkozás vezető tisztségviselője, és egy ideig résztulajdonosa. Az unió csalás elleni hivatala, az OLAF súlyos szabálytalanságokat talált a projekt körül, de a magyar hatóságok érdemben inkább nem piszkálták az ügyet. 


Nincs érv
Nincs ellenérv

Több magyar futballcsapatot elsősorban Mészáros Lőrinc, Szíjj László és Garancsi István – közpénzekkel ellátott építőipari cégei tartják el.

A felcsúti Puskás Akadémia, az eszéki NK Osijek, a Mol Fehérvár FC, a Zalaegerszegi TE és a Tiszakécskei LC nevű futballcsapatok szponzori köre Mészáros Lőrinc, Szíjj László és Garancsi István – közpénzekkel ellátott – építőipari cégei .

Nincs ellenérv

A globális láncok magyarországi telephelyein keletkező érték nagy része külföldre vándorol.

A kiszolgáltatottságot jól mérhetjük azzal, ha összevetjük, hogy a teljes magyar exportban mennyi a külföldi hozzáadott érték („backward participation in GVCs”), illetve hogy a többi ország exportjában mennyi a magyar cégek hozzáadott értéke („forward participation in GVCs”). Ez a hányados tehát azt ragadja meg, hogy a nemzetközi termelési láncokban keletkező érték mekkora része áramlik Magyarországra külföldről, illetve mekkora része áramlik külföldre Magyarországról. E mutató szerint Magyarország az OECD egyik legkiszolgáltatottabb gazdasága volt 2010 előtt, ám ez szinte semmit sem változott 2010 után. Összesen 4 százalékpontot javult a mutató, ám közben valamennyi visegrádi országban hasonló javulás következett be, szóval Magyarország továbbra is az OECD egyik sereghajtója e tekintetben.

A kormányközeli vállalkozók az elmúlt években a nyereség nagy részét kivették cégeikből, nem forgatták vissza a gazdaságba.


Az iparági átlagnál magasabb átlageredmény elérésével a magyar tulajdonú vállalatok növelik a magyar GDP-t.




Teljes

Sargentini jelentés (23.1): Magas EU-s finanszírozás mellett magas korrupciós kockázat: magas OLAF ajánlásarány, egy résztvevős pályázatok.

Magyarország a GDP-je 4,4%-át vagy az állami beruházásainak több mint felét kitevő uniós finanszírozásban részesül. Továbbra is magas, 2016-ban 36%-os azon szerződések aránya, amelyeket olyan közbeszerzési eljárások után ítéltek oda, amelyekre egyetlen pályázat érkezett. A 2013 és 2017 közötti időszak vonatkozásában az Unión belül Magyarország tekintetében a legmagasabb az OLAF strukturális alapokkal és mezőgazdasággal kapcsolatos pénzügyi ajánlásainak százalékos aránya. 

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

1,700 millió EUR-s OLAF ügy 2016-ban, tömegközlekedés

Az OLAF 2016-ban zárta le egy 1,7 milliárd EUR értékű magyarországi közlekedési projekt vizsgálatát, amelyben több, ilyen építkezésekre szakosodott nemzetközi cég volt a fő érintett. A vizsgálat a projektek végrehajtása terén igen súlyos szabálytalanságokra, valamint lehetséges csalásokra és korrupcióra mutatott rá. 

Nincs ellenérv

43,7 millió EUR-s OLAF ügy 2017-ben, közvilágítás

2017-ben az OLAF „súlyos szabálytalanságokat” és „összeférhetetlenségeket” állapított meg 35 olyan közvilágítási tárgyú szerződést illetően, amelyeket egy, akkoriban a magyar miniszterelnök veje által irányított vállalkozásnak ítéltek oda. Az OLAF a pénzügyi ajánlásaival együtt megküldte végleges jelentését a Bizottság Regionális és Várospolitikai Főigazgatóságának azzal, hogy az 43,7 millió EUR-t fizettessen vissza, illetve igazságügyi ajánlásokat tett a legfőbb ügyésznek. 

Nincs ellenérv

28,3 millió EUR-s OLAF ügy 2017-ben

Az OLAF által 2017-ben lezárt, határokon átnyúló vizsgálat olyan esetekre is kitért, amelyekben állítólag 31 kutatási és fejlesztési projektben éltek vissza uniós forrásokkal. A Magyarországon, Lettországban és Szerbiában végrehajtott vizsgálat olyan alvállalkozói rendszert tárt fel, amelynek segítségével mesterségesen növelték a projektek költségeit, és eltitkolták azt a tényt, hogy a végső beszállítók egymáshoz kapcsolódó vállalatok voltak. Az OLAF ezért azzal a Bizottságnak szóló pénzügyi ajánlással zárta le a vizsgálatot, hogy az fizettessen vissza 28,3 millió EUR-t, valamint igazságügyi ajánlást fogalmazott meg a magyar igazságügyi hatóságok számára. 




Teljes
cpi700x420

Sargentini jelentés (24): A kormányzati hatékonyság csökkent, korrupciós problémák.

A gazdasági, társadalmi és területi kohézióról szóló hetedik jelentés szerint Magyarországon 1996 óta csökkent a kormányzati hatékonyság, és az ország az egyik legkevésbé hatékony kormányzatú tagállam az Unióban. Minden magyar régió jóval az uniós átlag alatt van a kormányzás minősége tekintetében. Kép: a Transparency International által kalkulált Korrupció Érzékelési Index grafikus megjelenítése  részletek a transparency.hu-n.

Témák, ahol még megjelenik:

2017-ben 46%-os arányban indítottak vizsgálatot az OLAF ajánlásokból.

A magyar hatóságok 2010 és 2017 között az OLAF 37 korrupciót vélelmező ajánlása alapján 17 esetben indítottak eljárást, ami uniós összevetésben a legmagasabb arányú együttműködést jelenti.


Az OLAF (wikipedia.org: OLAF) lezárt vizsgálatainak többségében talált szabálytalanságot illetve korrupciógyanut: 2017-ben 11-ből 7 esetben (63%) fogalmaztak meg ajánlást az OLAF-nál

Az OLAF 2017-ben Romániában 11, Magyarországon és Lengyelországban tíz-tíz ügyet vizsgált, amelyekből Románia esetében nyolc, Magyarország és Lengyelország esetében hét-hét zárult ajánlással.

Nincs ellenérv

Nem hatékony önkormányzati belső ellenőrzés

A központi és önkormányzati alrendszer intézményei és az önkormányzatoknál kiépített belső ellenőrzés meghatározó arányban – az intézmények 90,7%-ánál és az önkormányzatok 96,7%-ánál – nem működött hatékonyan. Nem látta el feladatát az integritás szempontjából lényeges csalás megelőzése, feltárása és a korrupciós kockázatok kezelése tekintetében.

Nincs ellenérv

Legmagasabb az EU-ban 2018-ban a támogatások visszafizetendő aránya: 3,84%

A Magyarországnak járó uniós támogatás 3,84 százalékra csökkent (de a legmagasabb % az EU-ban) az OLAF azon ajánlása, amely a pénzek felhasználása során tapasztalt szabálytalanságok okán ezen forrásokat vissza kellene fizetni

Nincs ellenérv

Magyarországon a korrupciót széles körben elterjedtnek (89%) érzékelik

A Bizottság által 2014-ben közzétett uniós antikorrupciós jelentés szerint Magyarországon a korrupciót széles körben elterjedtnek (89%) érzékelik.

Nincs ellenérv

Legnagyobb üzleti kockázat: korrupció

A Világgazdasági Fórum által közzétett 2017–2018. évi globális versenyképességi jelentés szerint Magyarországon a vállalkozási tevékenység folytatása szempontjából az egyik legproblematikusabb tényezőt a korrupció jelenti.


2020
Korrupciógyanús esetek 2020-ban


yacht

Szijjártó Péter külügyminiszternél korrupciógyanút azonosítottak.

 

Statusz: Nem indult nyomozás

Nagyságrend: 60 millió Ft

Nincs ellenérv

Szijjártó Péter a Lady MRD-en, a Szíjj László tulajdonában lévő luxusjachton nyaralt, akinek építőipari cége jelentős állami és önkormányzati megrendeléseket kap.

A NER-elit köreiben népszerű jacht valódi tulajdonosát egy máltai offshore cég rejtette – eddig, mert nemrégiben egy pénzmosás elleni uniós direktívának köszönhetően a máltai offshore cégek valódi tulajdonosainak kilétét nyilvánosságra hozták. Az adatbázisból kiderül, hogy az Artemy és a Lady MRD nevű jachtokat üzemeltető L&L Charter Ltd. valódi tulajdonosa Szíjj László, az építőipari cégeivel rengeteg állami és önkormányzati megbízást elnyerő  tiszakécskei nagyvállalkozó, a negyedik leggazdagabb magyar.

2019
Korrupciógyanús esetek 2019-ben


dszzs20180219013

Borkai Zsolt volt Fidesz-es győri polgármesterénél korrupciógyanút azonosítottak.

 

Statusz: Nyomozás folyamatban

Nagyságrend: ?  millió Ft

MTI fotó

Budapest, 2018. február 19.

Borkai Zsolt, Győr polgármestere a 25 éves Audi Hungaria sajtótájékoztatóján Budapesten a Gresham-palotában 2018. Február 19-én. Ötödrészben kormányzati támogatásból, 6,15 milliárd forintból megvalósuló beruházással hoz létre új kutatás-fejlesztési központot (K+F) Győrben az Audi.

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Audi logisztikai központ ügylet - Rákosfalvy Zoltán

Borkai szórakozópartnere, aki a győri önkormányzatnak is dolgozott, felvásárolta az Audi terjeszkedési terveinek megjelenésével szinte egy időben az önkormányzat által később ipari telekké minősített szántóföldeket, melyek helyén logisztikai központ lett. A hozzá köthető offshore cégből az utóbbi 8 évben 1,5 milliárd Ft-ot osztalékot vettek ki.

Rákosfalvy Zoltán az adriai partikon vett részt a Borkai Zsolt győri polgármester jachtos szexbotrányát kirobbantó „Ez az ördög ügyvédje” blog bejegyzésében.

Bizonytalan volt hogy Győrött lesz-e a központ vagy sem

Ha Győr vásárolta volna fel a szántókat és nem épül fel a központ, akkor korrupciógyanú merült volna fel amiatt is, hogy feleslegesen miért vesz szántóföldet a város és kitől, mennyiért.


Nincs érv

Az Audi egy vezetője írásban garantálta, hogy Győré a beruházás,


Ekkora volumenű, stratégiai ügyekben az igazgatótanács dönt

Az Állami Számvevőszék végzett ellenőrzéseket

Az Állami Számvevőszék az elmúlt években több alkalommal ellenőrizte a győri önkormányzatot, illetve annak gazdasági társaságait


Nincs érv

A jelentésben nyoma sincs önkormányzati cégek átvilágításának

Tehát akkor sem a több mint 40 milliárd forintos költségvetésű város gazdálkodását és a tulajdonába tartozó cégek működését tekintette át, hanem a belső kontrollrendszer kialakításának és működtetésének, valamint egyes befektetési tevékenységeinek ellenőrzését végezte el.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A közbeszerzések magas arányát nyerik Borkai szórakozópartnerei

A 2006 és 2018 között a Győr által kiírt közbeszerzések 37 százaléka, a nem egészen 50-ből 18,3 milliárd forint landolt a Borkai-botrányban érintett szereplőknél, beleértve a Strabagot is.

Nincs ellenérv

Diákolimpia 2017 Kft. - Szabó Ervin

Cége négyszer drágábban, 896 millió forintos ajánlattal nyerte el az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál étkeztetési feladatait, mint az érvénytelennek minősített másik induló. A sportverseny évében a cég árbevétele 897 millió forint volt, és ebben az évben 237 millió forintos osztalékot ki is vettek a cégből, ami azt mutatja, hogy egyrészt csak a győri önkormányzattól származhatott a cég bevétele, másrészt 26 százalékos, igen magas haszonkulccsal dolgoztak. Szabó Ervin az adriai partikon vett részt a Borkai Zsolt győri polgármester jachtos szexbotrányát kirobbantó „Ez az ördög ügyvédje” blog bejegyzésében.

Nincs ellenérv

Kultúrmérnök Kft. - Neumann Zoltán

A generálkivitelező cég 2016 és 2018 közötti 2,8 milliárd forintos árbevételének 28 százaléka származott közbeszerzésekből. Neumann Zoltán az adriai partikon vett részt a Borkai Zsolt győri polgármester jachtos szexbotrányát kirobbantó „Ez az ördög ügyvédje” blog bejegyzésében.

Nincs ellenérv

Vill-Korr Kft. - Gasztonyi László

247 milliós megbízás a mélygarázsprojektek villamos rendszereinek kiépítésére, üzemeltetésére a Győr-Szol Zrt-től (Győr kommunális üzemeltető cége). 1,4 milliárdnyi megbízás a városhozától az elmúlt években. A cég árbevételének 56 százalékát tették ki az elnyert közbeszerzések 2016 és 2018 között. Gasztonyi az adriai partikat állítólag szintén gyakran látogatta, illetve van ingatlana a Borkai-kör balatonfüredi villájában.

 

Nincs ellenérv

StrabagAckermann István

A legtöbb közbeszerzést a Strabag nyerte (6 milliárd), akinek a cégeiben több helyen vezető Ackermann István, aki a botrány részleteit nyilvánosságra hozó blog szerint rendszeres vendége volt a Borkai-kör mulatozásainak.




Lackner Csaba kispesti MSZP-s politikusnál korrupciógyanút azonosítottak.

 

Statusz: Nyomozás folyamatban

Nagyságrend: 2  millió Ft, ?

Nincs ellenérv

2 milliót kértek vissza egy vállalkozótól a tér felújítási költségéből

Egy Lacknerrel korábban kapcsolatban lévő vállalkozó elmondta, hogy tőle a szocialista polgármester bizalmi embere 2 millió forintot kért vissza egy tér felújításából.




microsoft

A Microsoft termékek államigazgatási szerveknek történő eladásánál korrupciógyanút azonosítottak.

 

A Microsoft legnagyobb viszonteladója a Humansoft, ami 2019. január 31-ei hatállyal a 4iG Nyrt-be beolvadt. A Mészáros Lőrinchez közeli, Jászai Gellért többségi tulajdonában álló 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot, mellyel a társaság és leányvállalatai is tulajdonába kerülnek.

 

Statusz: Nem indult nyomozás

Nagyságrend: 1,600  millió Ft

Fotó: kontrapro.hu

Nincs ellenérv

A Microsoft magyarországi vállalata 2,5 milliárd forintos büntetést fizet korrupció miatt az USA-nak

Az amerikai kormányzat vizsgálata kiderítette, hogy a cég leányvállalatának egyes alkalmazottai hamisan arról tájékoztatták a Microsoftot, hogy a szokásosnál nagyobb engedményt kell adniuk a magyar kormányzati szervek által igényelt szoftverek árából. A Microsoft Hungary elismerte, hogy legalább 2013 elejétől 2015-ig a leányvállalat egyik vezetője és más munkatársai megnövelték a haszonkulcsot a szoftverlicencek magyar kormányzati szerveknek való eladásakor. "Ennek elősegítése érdekében a Microsoft Hungary vezetői és alkalmazottai hamisan arról tájékoztatták a Microsoftot, hogy túlzó árengedményekre volt szükség a Microsoft-szoftvereket kormányzati vásárlóknak forgalmazó viszonteladóknál" - olvasható a közleményben. Egyben leszögezték azt is, hogy a kedvezmény nem a kormányzati vásárlókhoz került, hanem korrupciós célokra használták fel, miközben hamisan "árengedményként" könyvelték el. 

Nincs ellenérv

Miniszterelnöki találkozó a viszonteladók képviselőivel 2012-ben

Wall Street Journal : 2012-ben találkozott Budapesten Orbán Viktorral a Microsoft akkori második embere, Kevin Turner, miután 2011-ben az NFM közölte, hogy áttér a nyílt forráskódú szoftverekre. A megbeszélésen részt vettek a későbbi túlszámlázásban érintett viszonteladók képviselői is. Bár elég valószínűtlen, hogy az esetleges pénzszivattyúzást egy ilyen magas szintű találkozón tárgyalták le, de valamilyen szinten történhetett ilyen jellegű megállapodás. 

Nincs ellenérv

A kormányt nem zavarja a túlszámlázás, a vezetőket alkalmazta

A korábban a Microsoft Magyarország kormányzati kapcsolataiért felelős Sagyibó Viktort a Miniszterelnökség miniszteri biztosává nevezték ki. A cég korábbi vezérigazgatója, Papp István pedig a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) üzletfejlesztési elnökhelyettesi székébe katapultált még 2016-ban.

Nincs ellenérv

Túlárazott Microsoft termékek kormánykapcsolattal rendelkező viszonteladóknál

A Microsoft magyarországi viszonteladóival szerződést bontott és kirúgtak négy magas rangú vezetőt a Microsoft magyarországi leányvállalatánál miután kiderült, hogy a magyar államigazgatási szerveknek túlárazva adtak termékeket. RacioNet ZRt. (viszonteladó) Közgépes kapcsolatokkal rendelkezik (Simicska-Orbán viták előtt), Humansoft (viszonteladó): Mészáros Lőrinc érdekeltség, csalásgyanús innovációs projekt, Euro One(viszonteladó): Vizes VB-n az Antenna Hungária beszállítójának dolgozott, hirdetmény nélküli eljárás.

2018
Korrupciógyanús esetek 2018-ban


d_kos20141118044

Mészáros Lőrincnél, Orbán Viktor miniszterelnök szülőfalujában vállakozást indító üzletembernél, a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia elnökénél korrupciógyanút azonosítottak.

 

Statusz: Nem indult nyomozás

Nagyságrend: 407,700 millió Ft

MTI Fotó

Alcsútdoboz, 2014. november 18.
Orbán Viktor miniszterelnök és Mészáros Lőrinc (Fidesz-KDNP) felcsúti polgármester a Búzakalász 66 Felcsút Kft. bányavölgyi mangalicatelepének avatásán a Fejér megyei Alcsútdobozon 2014. november 18-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Mészáros és Mészáros Kft árbevétele a 2010-es választás előtt csaknem 1 milliárd Ft volt.

Az E-beszámoló adatai alapján a 2009-es év értékesítés nettó árbevétele 995 705 eFt volt, mérleg szerinti eredménye 274 309 eFt.


Nincs érv

Orbán Viktor édesapjának cége nem zárható ki telejsen a piacról


A Mészáros cégek munkáik során Orbán Viktor miniszterelnök édesapjának cégét bízzák meg.

Kulcs és a környező települések – Dunaújváros, Rácalmás, Pusztaszabolcs, Almásfüzitő, Dunaalmás és Neszmély – csatornafejlesztése az előzetesen becsült értéknél harminc százalékkal drágábban, 5,8 milliárd forintból valósul meg. Ebből a pénzből jut Orbán Viktor édesapjának, idősebb Orbán Győzőnek a többségi tulajdonában álló bányacéghez, a Dolomit Kft.-hoz is.

Nincsen üzleti kapcsolat a miniszterelnökkel.

„Sosem volt üzleti kapcsolatom a miniszterelnökkel.”  „A kapcsolatunk magántermészetű, gyerekkorom óta ismerem Orbán Viktort, számos alkalommal elmondtam, hogy elismerem az eredményeit, és barátomnak tekintem.”


Nincs érv
Nincs ellenérv

A tenderek becsült értékéhez közel eső ajánlatok.

A legtöbb helyen nagyjából 1 százalékkal alacsonyabb Mészárosék nyertes ára, mint a becsült érték, ami a piaci logika szerint működő versenyhelyzetben elképzelhetetlen lenne.

Nincs ellenérv

Cégre szabott, olykor nem megszokott feltételrendszerű állami tenderek

Nincs ellenérv


Dél-borsodi tájegység tájrehabilitációja, II: szubjektív értékelési szempontok

Az ajánlatokban 30 százalékot számít a „Minőség és környezetvédelmi terv kidolgozottsága”, ami szintén szokatlan, mert általában egészen konkrét dolgokat pontoznak (ár, vállalási határidő, kötbér, jótállás ideje stb) egy közbeszerzésen, és az ilyen szubjektív értékelésre lehetőséget adó értékelési szempontok kevés kivételtől eltekintve jogsértőnek minősülnek.

Nincs ellenérv

Dél-borsodi tájegység tájrehabilitációja, II: indokolatlannak tűnő pénzügyi követelménynek

Érvénytelen az ajánlat, ha a cégnek: 1) az utolsó három lezárt üzleti évre vonatkozóan legalább 2 évben a számított likviditási mutatója (rátája) [forgóeszközök (ezer forintban)/rövid lejáratú kötelezettségek (ezer forintban) x 100] nem éri el a 100-at; 2) az utolsó három lezárt üzleti évben a tőke-ellátottsági mutatója (rátája) [saját tőke (ezer forintban)/összes forrás (ezer forintban) x 100] a három év átlagában nem éri el az 50-et;3) az utolsó három lezárt üzleti év bármelyikében a likviditási gyors ráta értéke [forgóeszközök-készlet (ezer forintban)/rövid lejáratú kötelezettségek (ezer forintban) x 100] nem éri el a 40-et.

Nincs ellenérv

Szokatlan történések az első állami ternderek elnyerésénél: versenytársak kizárásra kerültek

Egy úgynevezett előzetes vitarendezési kérelemből kiderül például, hogy a kérelmezőt, plusz még négy céget azért zárták ki, mert bár a kiírásban az szerepel, hogy télen nem lehet munkálatokat végezni, ők ebben az időszakban íróasztal mellett tervezési munkákat csináltak volna. A vitarendezési kérelemből kiolvasható, hogy ilyet az eddig kialakult közbeszerzési gyakorlat nem ismer, a munkavégzésen mindig a kivitelezést kell érteni. De kizárták őket további indokokkal is, amiket mind vitattak a cégek.

Nincs ellenérv

Jogszerűtlen versenytárskizárás a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Rendszer keretében kommunális hulladéklerakók rekultivációs munkálatai II ütemében

„Fővállalkozási szerződés a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Rendszer keretében kommunális hulladéklerakók rekultivációs munkálatai II ütemének elvégzésére" projekt: Egy versenytárs a háromból két részpályázaton is jobb feltételekkel (ugyanolyan határidő, kötbér, de 15 millióval olcsóbban) vállalta volna a munkát, de őket kizárták, mert nem fogadták el a minőségügyi tervüket. Minden bizonnyal egy másik indokkal megint kizárták a renitens indulót.

Nincs ellenérv

Az első közbeszerzések után is versenytársak nélkül adtak ajánlatot, konzorciumban.

A Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság már évek óta dolgozott a Szekszárd-Bátai-főcsatorna rendezésén. 2008-tól a tervezést csináltatták meg, 2011 nyarán az építésbe is belefogtak volna, de akkor az egyetlen indulót valamiért kizárták. Közben ezzel párhuzamosan a Séd-Sárvízi-malomcsatornát is fejleszteni kellett, ebbe 2009-ben fogtak bele. A dolgok úgy alakultak, hogy a két projekt építési munkálataira szinte ugyanakkor, 2011 végén írták ki a közbeszerzéseket, és 2012 tavaszán hirdetnek eredményt. Mészárosék egyiknél a Békés-Drénhez, másiknál a Szekszárd-Paksi Kft.-hez társultak be. 879 millió, illetve 455 millió ütötte a markukat. Egyiknél sem volt versenytársuk, holott az előző, hasonló munkára még tíz cég jelentkezett, alig fél évvel azelőtt.

Nincs ellenérv

Nem világos, hogy a Colas Zrt-nek miért volt szüksége Mészárosra a tenderben.

Nincs ellenérv

Másfélszeres értékű ajánlattal nyertek a versenyben maradt versenytárshoz képest.

Ezen a közbeszerzésen az ár 44 százalékot számított, a jótállás és a vállalt kötbér mértéke 22-22-t, a kitűzöttnél korábbra vállalt teljesítési határidő 12 százalékot. Napi 3 százalék kötbért vállaltak a késedelemre, ami a megszokott háromszorosa, 0,5 százalék volt az elvárt. 12 nappal korábbra ígérték a teljesítést, amit végül módosítottak 276 napról 400-ra mert kiderült, hogy egy mobilgátat még 17 millióért venni kell. Az elvárt, minimum 60 hónapos, ötéves jótállással szemben 132 hónap, azaz tizenegy év jótállást vállaltak.




Simonka György pusztaottlakai volt Fidesz-es polgármesterénél korrupciógyanút azonosítottak.

Státusz: nyomozás folyamatban

Nagyságrend: 1,400 millió Ft

Nincs ellenérv

24 millió kenőpénz az adóhatóságnak

A vissza nem térítendő támogatások jogtalan megszerzése érdekében létrehozott cégeinél indult adóhatósági vizsgálatokat leállíttása érdekében próbált meg kenőpénzt átadni a hivatal dolgozóinak

Nincs ellenérv

Magyar Termés Tész Kft. - felszámolás alatt, 7 év alatt 1,6 milliárdos támogatással

Simonka 2007-ben alapította a céget, de amikor 2010-ben képviselő lett, feleségének adta át a cég vezetését. A képviselőnek jelenleg is 11,2 százalékos tulajdonrésze van a cégben.




20190818_170211

Az INA irányítási jogának 2008/9-es MOL-os átvételében korrupciógyanút azonosítottak Horvátországban.

 

Statusz: nyomozás folyamatban Hortvátországban, Magyarországon lezárt nyomozás.

 

Nagyságrend: 3,100 millió

Nincs ellenérv

Eljárás folytatódik a 10 millió eurós lehetséges kenőpénz miatt

Ivan Sanader volt horvát kormányfő és az ő vesztegetésével vádolt Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója ellen kezdődött meg az eljárás: Ivan Sander a vád szerint 10 millió euró kenőpénzt kapott annak a fejében, hogy a MOL irányítói jogokat szerezzen az INA horvát olajipari cég felett. Robert Jezic, a Sanader-per koronatanúja korábban azt állította, hogy a 10 millió euró felét, 5 millió eurót a Mol az ő tulajdonában lévő svájci vállalat számlájára utalta.




20190827_165459

A 4-es metró beruházásban korrupcióGYANÚT azonosítottak.

 

Statusz: nyomozás folyamatban, támogatásvisszakövetelés még nem történt.

 

Nagyságrend: 272,800 millió Ft

Fotó: kontrapro.hu

Nincs ellenérv

Lobbizási megbízatás Medgyessy cégének

Medgyessy Péter cége, az AssistConsult Kft - előzőleg Medgyessy Tanácsadó Kft- 2002-2007. között három szerződés keretében segítette az Alstomot a „közbeszerzésekben történő lobbizásban."

Nyomozás lezárult, nem igazolódtak a gyanúk.

A költségvetési csalás és a hűtlen kezelés gyanúja nem igazolódott be, ennek hiányában pedig nem kerülhetett sor az OLAF-jelentésben nevesített volt miniszterelnök (Medgyessy Péter) gyanúsítotti felelősségre vonására.


Nincs érv
Nincs ellenérv

MSZP-s pártfinanszírozás Siemens pénzből információért cserébe

Puch László nevéhez köthető cég, a Media Magnet Kft. Kft. 331 MFt-ot kapott a Siemenstől (metró elektromos rendszerének kiépítője) tanácsadás címén. A Media Magnet Kft-n keresztül Puch László  finanszírozhatta a szocialista pártkasszát. A Siemens a dokumentumok tanúsága szerint a közbeszerzés második szakaszában olyan belső információkat kaphatott, amely elősegítette őket egy „okos" ajánlat megtételében, amivel aztán a versenytársakat kiütötte a Siemens a nyeregből. 

Nincs ellenérv

Eurometro Kft összeférhetetlensége

Az Eurometro Kft. a kivitelezők teljesítésének ellenőrzését, de bedolgozott több vállalkozónak másodállásban. A megbízott mérnök összeférhetetlenségéhez, megbízhatóságához, valamint az általuk igazolt teljesítményekhez komoly kétségek merülnek fel.

Nincs ellenérv

Hiányzó közbeszerzási eljárások

Időhiány miatt többtucat esetben nem folytattak le közbeszerzési eljárást  az MSZP-SZDSZ-es városvezetés utasítására, és így odaadhatták annak a cégnek a projektet, akinek éppen csak szerették volna.

Nincs ellenérv

Nyomozás folyamatban az Alstom metrókocsik beszerzésénél

A Központi Nyomozó Főügyészség 2016 szeptembere óta nyomoz a 2-es és a 4-es metróvonalra 2006-ban beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében. Vesztegetés bűntette miatt jelenleg három gyanúsított ellen nyomoznak, egy kihallgatásra vár.

Nincs ellenérv

76,6 milliárd uniós támogatást visszakövetelhet Brüsszel

A 4-es metró beruházásával kapcsolatos tanácsadói szerződésekkel és menedzsmenti döntésekkel összefüggésben 2017 januárja óta  tart nyomozást a  Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda. Az OLAF korábbi jelentése szerint a 4-es metróval kapcsolatban ­Demszky Gábor főpolgármestersége alatt, 2010 előtt megkötött, 452,5 milliárd forintnyi szerződésből a korrupcióval és szabálytalansággal érintett rész meghaladja a 272,8 milliárd forintot. Az uniós testület szerint 167 milliárd forint kifizetése nem igazolható, azért akár 76,6 milliárd forint uniós támogatást is visszakövetelhet Brüsszel Magyarországtól, ami a 2013 és 2017 között vizsgált magyar ügyekben a legnagyobb tétel.




Nagyarányú informaikai közbeszerzéseket nyer Orbán Viktor öccsének az ismerőse (IMG), mely felveti a gyanút hogy politikai befolyásnak tulajdonítható a pályázatok elnyerése.

 

Statusz: Nem indult nyomozás

Nagyságrend: 500  millió Ft

Nincs ellenérv

Orbán Viktor testvérének az ismerőse szárnyal az informatikai közbeszerzéseken

A viszonteladói hálózat megszüntetése (lásd másik index.hu cikk) után új partnerek vették át a Microsoft termékek forgalmazását, 40 milliárd Ft-ból feltehetően 4,7 milliárd-ot lefedő IMG Solutions Kft., akinek a tulajdonosa Orbán Viktor testvérének, Orbán Győzőnek az ismerőse. A cégnek 2012-ben 46 MFt bevétele volt, 2015-re 4,7 milliárd Ft volt. Az elmúlt öt év keretmegállapodásait elnyerő 200 informatikai cég közül egy sem tudott akkorát növekedni a közbeszerzéseknek hála, mint az IMG, az egyik hasonlóan jól teljesítő cég, a Pegasus Kft. pedig tavaly március óta szintén Szentgyörgyi Gáboré. Nincs bizonyíték arra, hogy lenne összefüggés az ismeretség és a piaci siker között.




20190804_173523

Tiborcz István, Orbán Viktor vejének cége, az Elios feltehetően összejátszott az önkormányzattal, hogy túlárazva szállítsa a magyar települések közvilágításának modernizálási projektjét.

 

Statusz: Nyomozás megszüntetve

Nagyságrend: 1,200  millió Ft

Fotó: kontrapro.hu

Nincs ellenérv

OLAF: Az Elios tulajdonostársa készítette elő a közbeszerzést, ahol az Elios nyert

Az OLAF kétéves nyomozása során 35 darab, 2011 és 2015 közötti közbeszerzést vizsgált, és nemcsak szabálytalanságokra, hanem összeférhetetlenségre is bukkant: a nyomozásból kiderült, hogy Hamar Endre, az Elios egykori tulajdonosának cége, a Sistrade úgy vett részt egyes pályázatok előkészítésében az önkormányzatok részéről, hogy Hamar közben az Eliosban is tulajdonos volt. Az Elios az EU-s pénzekből a magyar települések közvilágítását modernizálta.

Nyomozás megszüntetve

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) bűncselekmény hiányában megszüntette az Elios Innovatív Zrt.-vel szembeni nyomozást


Nincs érv

A feljelentést az ügyészség elutasította

Központi Nyomozó Főügyészség 2018. február 19-án kelt határozatával elutasította az Elios ügyre vonatkozó feljelentést.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Elveszett feljelentés

Az ügyészség „nem találja” azt a feljelentést, amelyet Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője tett tavaly az Elios-ügyben a hatóságok bűnpártolásnak tűnő magtartása miatt ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés gyanújával.

Nem veszett el, ismételt feljelentés lezárt ügyre

Eljutott az ügyészségre a feljelentés, viszont mivel Szigetvári Viktor már tett egy feljelentést "ugyanezen bűncselekmény miatt"  - amelyet a Központi Nyomozó Főügyészség 2018. február 19-án kelt határozatával elutasított - Jávor feljelentése pedig új adatot vagy bizonyítékot nem tartalmazott, ezért annak érdemi elbírálására nem kerülhetett sor


Nincs érv
Nincs ellenérv

Az Elios projekt költségeiről nem hívják le az EU-s támogatást




ovferihegy1807252

Orbán Viktor által ingyenesen igénybevett repülőutak esetén korrupcióGYANÚT azonosítottak.

Statusz:

Nagyságrend:

Fotó: atlatszo.hu engedélyével

Nem jogellenes, mivel értéke nem haladja meg a képviselői juttatás egyhavi összegét


Az ajándékokról nyilatkozni és adózni kell a képviselőknek

Kérdés, hogy Orbánon Viktoron múlik, beleírja-e vagyonnyilatkozatába a Garancsi István vendégeként megtett, óránként egymillió forintba kerülő repülőutakat focimeccsekre. A vagyonnyilatkozatokról szóló törvény értelmében az országgyűlési képviselőknek nyilatkozniuk kell a képviselői megbízatásukkal összefüggésben kapott ajándékokról is.




A letelepedési kötvény gazdasági rációja kérdéses, átláthatatlan hátterű közvetítő cégekhez 60 milliárd forint közpénz áramlott, mint jutalék.

Statusz: Nem indult nyomozás

Nagyságrend: 60,000 millió Ft

A letelepedési kötvénynél nincsen jutalék

A Letelepedési Magyar Államkötvény forgalmazásához kapcsolódóan az állam nem fizetett jutalékot a forgalmazóknak (ezzel szemben a Prémium Euró Magyar Állampapír esetében a jutalék szintje 1%), amely szintén kedvezőbbé tette a Letelepedési Magyar Államkötvényt, mint adósságfinanszírozási eszközt az állam számára.


Közvetítői jutalék becsült %-a 10%

Ha az állam nem is, de letelepedési kötvényt vásárlók fizettek jutalékot harmadik személynek, ami kb 10% lehet (1,8 milliárd euró után 60 milliárd Ft közvetítői jutalék került megvizetésre).

A letelepedési kötvény olcsóbb volt a Prémium Euró Magyar Állampapírhoz képest, 3 milliárdos megtakarítás

A Prémium Euró Magyar Állampapír (kamata jelenleg 2,9%) konstrukcióval összehasonlítva a Letelepedési kötvényprogram jelentős kamatmegtakarítást eredményezett a magyar állam számára: 2013 és 2017 között több mint 9,6 millió eurót (közel 3 milliárd forintot) takarított meg.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Olcsóbb Európai Beruházási Banki hitel elérhető volt.

Az állam 1,8 milliárd eurót finanszírozott letelepedési kötvényekkel, pedig volt más eszköz is a forrásbevonásra, pl. államkötvény/Európai Beruházási Bank hitel, ami olcsóbb lett volna.

Nincs ellenérv

Tízszeres nagyságrendű a törlesztés a kötvényből befolyó forrásokhoz képest

Nem volt szükség ilyen jellegű forrásbevonásra, amit bizonyít az a tény, hogy volt olyan év, hogy majdnem tízszer akkora összeget költött kötvények visszavásárlására, mint amennyi a letelepedési kötvényekből jött.




20190720_121423

A közpénzből működő Magyar Villamos Művek (MVM) korrupt vállalkozás lehet.

Statusz:

Nagyságrend: 4,600  millió Ft, 500 millió Ft

Fotó: kontrapro.hu

Nincs ellenérv

500 millió a CÖF-nek

2016-ban 500 millió forintos támogatást adott az MVM a kormányközeli, Békemeneteket szervező Civil Összefogás Fórum nak (CÖF).

Nincs ellenérv

Könyvvizsgálóváltás 2018-ban, panamai cégtől rendelés 4,8 milliárdért

A KPMG nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég nem írta alá az állami vállalat mérlegét. Panamai cégtől rendelték meg az uniós szabályozás értelmében nem üzemeltethető rendszert 4,6 milliárdért, ami nem is működik.

2017
Korrupciógyanús esetek 2017-ben


telekom

Piacszerzés/megtartás miatt a Magyar Telekom feltehetően kenőpénzt fizetett, 1,5 milliárd Ft-ot Macedóniában, 2,2 milliárdot Montenegróban.

 

Statusz: Lezárult nyomozás

Nagyságrend: 3,700  millió Ft

Büntetés: 3 exigazgatónak 138 millió Ft, cégnek a biztosító is fizette a károkat, nem ismert.

Kép: kontrapro.hu

Nincs ellenérv

7,35 millió euró tanácsadási díjra, feltehetően montenegrói politikai vezetők honorálására

A Magyar Telekom a helyi TCG távközlési cégbe beszállt és minősített többséggé akarta növelni befolyását ezért Mauritiuson, Seychelles-szigeteken bejegyzett, valamint Brit Nyugat-India-i és amerikai cégekkel is sikerdíjas tanácsadói szerződéseket kötött. A gyanú szerint a furcsa cégek a montenegrói politika legtetejéhez találtak utat. A Magyar Telekom álláspontját osztók szerint Montenegró kicsi ország és a legjobb ügyvédi iroda valóban közel állt az ország miniszterelnökéhez, de attól a szerződések mögött valós jogi teljesítések álltak

Nincs ellenérv

5 millió euró marketingre és tanácsadásra, feltehetően macedón politikai vezetők honorálására

A Magyar Telekom némi áttétellel többségi tulajdonosa volt a macedón MakTel távközlési társaságnak. Gyanús szerződéseket vizsgáló amerikai jogászok feltételezése szerint ebben az időben a Magyar Telekom azon ügyködött, hogy ne léphessen be új szereplő a macedón távközlési piacra, és ezért marketing- illetve tanácsadói szerződésként feltüntetve majdnem 5 millió eurót fizetett és feltehetően egy görög lobbista, Michail Kefalojannisz segítségével helyi albán és macedón politikai vezetőket honorált. A távközlési cég egykori vezetőinek véleménye szerint a cél nem a verseny korlátozása volt, hanem a Magyar Telekom privatizációs szerződésében garantált jogainak a védelme, amelyet a macedón állam szabályozói és egyéb eszközökkel utólag szándékozott megnyirbálni.

2016
Korrupciógyanús esetek 2016-ban
2015
Korrupciógyanús esetek 2015-ben


pécsi használt Volvo buszok önkormányzati beszerzésénél korrupcióGYANÚT azonosítottak.

 

Statusz: Nyomozás folyamatban

Nagyságrend: 700  millió Ft

Nincs ellenérv

A korábban közvetlenül megvásárolható buszflottát közvetítőcégeken keresztül 700 millió Ft-tal többért vette meg az önkormányzat

2015-ben 115 használt Volvot vett a pécsi önkormányzati tulajdonban lévő Tüke Busz ZRt. A Tüke által kiírt közbeszerzésen csak a holland Bus&Coach Trade BV indult egy nyolcéves Volvo-flottával, így a céget győztesnek hirdették ki, holott még 2014 decemberében a Volvo Hungária Kft. vezetője levélben tájékoztatta a Tükét, hogy Hollandiában eladásra vár egy nyolcéves Volvo-flotta. 

2014
Korrupciógyanús esetek 2014-ben


A Bunge ZRt jelzést kapott arra, hogy utaljon 2 milliárd Ft-ot a Századvég alapítványnak, ha  el akarja érni a kormánynál, hogy csökkentsék az étolajra felszámolt Áfát. Az amerikai nagykövetség kitiltott 6, az ügyhez köthető embert, köztük Vida Ildikót, a NAV akkori elnökét.

 

Statusz: Nyomozás folyamatban

Nagyságrend: 2,000  millió Ft

Csak brainstorming volt

Nem bizyonított, hogy Tábor Viktor (vádlott) ajánlatának volt-e igazságalapja. csak brainstormingoltak arról, hogy kit kell keresni akkor, ha egy cég stratégiai partnerséget akar kötni a kormánnyal, azt sosem állította, hogy ismerné Heim Pétert, vagy hogy valamilyen üzenetet közvetítene.


A koronatanú vallomása megalapozott

Torba Tamás koronatanú vallomását, mely alátámasztja a korrupciós vádakat, elfogadta a bíróság. Az viszont lehetséges, hogy Tábor Viktor nem valakinek a korrupciós üzenetét közvetítette, csak hazudott erről.




Seszták Miklós (Fejlesztési miniszter, Fidesz, 2014) politikai befolyásának köszönhetően cégek pályázati pénzt nyertek.

 

Statusz: nincsen nyomozás folyamatban

 

Nagyságrend: 12,500 millió, 30 millió

Nincs ellenérv

12,5 milliárdos támogatást nyertek el majd vontak vissza Seszták Miklós parlamenti és felügyelőbizottsági együttes tevékenysége miatt.

2013: Seszták Miklós egyidejűleg volt tagja az informatikai és a közbeszerzési parlamenti albizottságoknak és az Enternet Invest Zrt. felügyelőbizottságának 2012-ben, tehát éppen akkor, amikor a „Széles sávú körzethálózati fejlesztések” nevű és uniós támogatású NFÜ-pályázatból 12,5 milliárd forintot ítéltek meg annak az öt vállalatnak a javára, amelyek egyrészt éppen az említett Enternet Invest társaságnak, másrészt további hasonló, részben offshore-szerű ciprusi tulajdonú társaságoknak áttételes tulajdonában voltak. Az öt vállalatot röviddel a pályázati határidő előtt egyazon napon és ugyanarra a címre jegyezték be, mégpedig nagy átfedéseket mutató tulajdonosi körrel és azonos mérvű alaptőkével. Így felmerült az ellenzéki képviselőkben, hogy esetleg Seszták politikai befolyásának tulajdonítható a pályázat eredménye. 2013 októberében a Miniszterelnökség visszavonta a pályázat átláthatatlannak minősített részét, a 2013 januárjában megkötött szerződéseket felbontották, majd amikor 2014 áprilisában az Európai Bizottság értesítette a kormányt, hogy az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) vizsgálata eredménye alapján korrupciós gyanú miatt a teljes támogatási összeget visszavonják ettől a projekttől, akkor Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár levélben jelezte az OLAF-nak, hogy egyetért megállapításaikkal, és hogy felelősségre fogják vonni a pályázatról döntő és azóta már eltávolított vezetőket.

Nincs ellenérv

Veszteséges autószalon részeinek eladása ismerősöknek, akik pályázatot nyertek, 30 millió

Seszták Miklós (Fejlesztési miniszter, Fidesz) veszteséges autószalonjának részeit eladta úgy, hogy ismerősei 30 milliós vissza nem térítendő támogatást vettek igénybe a megvásárlásra és 30 milliós vállalkozásélénkítő kölcsönt vettek igénybe karosszériajavító műhelyre, autófényező és javító műhelyre, illetve irodák kiadására.

#Korrupció#Orbán_Viktor##Letelepedési_kötvény#Fidesz#MVM#Sargentini_jelentés#OLAF#Judith_Sargentini#Kormányzati_hatékonyság#Elios#Tiborcz_István#Microsoft#Közbeszerzés#IMG#Jogállamiság#GRECO#4-es_metró#INA#MOL#Seszták_Miklós#EU-s_támogatás#Magyar_Telekom#Lackner_Csaba#Ellenvélemény_2019#Borkai_Zsolt#Simonka_Gyögy#Ellenvélemény_2020#Szijjjártó_Péter#Soros_György#ENSZ#Menekült#Migráció#Ellenvélemény_2016#Kitoloncolás#Ellenvélemény_2018#concernedblog#Menekültek#Határzár#Kerítés#Válsághelyzet#Migráns#Fidesz_politika#Bántalmazás#Fogvatartás#LMBTQ#Elzárás#Tranzitzóna#Biztonság#Szijjártó_Péter#Jogok#Munkaerőpiac#Fidesz_politikai_érv#Beruházások#Bérek#Hatékonyság#Automatizáció#Állami_megrendelések#EUs_megrendelések#Alapjogok#Párbeszéd#Transparency_International#Letelepedési#Finanszírozás#KPMG#CÖF#Balkáni_útvonal#Németh_Szilárd#Célország#Olaszország#Embercsempész#Ausztrália#Európai_Egyesült_Államok#Kultura#NGOk#Terrorizmus#ENSZ_Menekültügyi_Főbiztosa#Velencei_Bizottság#Alkotmány#Hatalmi_ágak_szétválasztása#OBA#Szájer_József#NAV#Ombudszmanrendszer#Költségvetési_Tanács#Alkotmánybíróság#Actio_popularis#Gulyás_Gergely#LMP#Bírák_összetétele#Schiffer_András#Legfőbb_ügyész#Választás_2018#Kampány#Roma#Kúria#STOP_plakát#Kampányfinanszírozás#Választókerületek#Választási_törvény#Hamisított_aláírások#Nemzeti_konzultáció_2017#Nemzeti_konzultációk#Rezsicsökkentés#Európa_Bizottság#Ellenvélemény_2017#EU_Törökország_megállapodás#Határmenedzsment#EU-s_határőrség#Illegális_bevándorlók#Életmentés#Civil_szervezetek#Lobbizás#Munkahelyteremtés#EU-s_támogatások#Munkanélküliség#Tagállami_szuverenitás#Adócsökkentés#Nemzeti_konzultáció_2011#Sargentini#Kompetencia#OBH_elnök#OBH#OBT#Igazságszolgáltatás_függetlensége#Intolerancia#Sargentini_jelentés##Jogi_út_egyének_elmozgatására#Vagyonnyilatkozatok#Összeférhetetlenség#Lobbitevékenység_szabályzása#Kampánykiadások#Transzparencia#Nyílt_Kormányzati_Együttműködés#Norvég_Alapok#Közvilágítás#Kisebbségellenes_provoláció#Rasszizmus#Cigányok#CSOK#Felzárkóztatási_programok#Antiszemizizmus#Gyűlöletbeszéd#Hajléktalanok#Esélyegyenlőségi_program#Roma_EUképviselő#Roma_oktatás#Önkormányzatok_gazdálkodása#Intézményi_ellensúlyok#Államfő#Tisztségviselők_jelölése#Médiatanács#Médiahatóság#Független_Rendőri_Panasztestület#Nemzeti_Emlékezet_Bizottság #Nemzeti_Választási_Bizottság#Jegybank_Felügyelőbizottság#Bírósági_bevatkozás#Mészáros#Simicska#NGO#Demszky#Alstom#Eurometro#Siemens#Media_Magnet#Puch_Laszlo#Medgyessy#Medgyessy_Péter#Hernádi_Zsolt#Ivan_Sander#Kettős_állampolgárság#Magyar_állampolgárság#Ungár_Péter#Semjén_Zsolt#Magyar_útlevél#Állampolgárság#Szavazatijog#DK#Magyarság_támogatás#Választójog#Határon_túli_magyarság#Európai_Bizottság#Frontex#Határvédelem#Ellenvélemény_2015#Menekült_regisztráció#Menekült_támogatás#Ki_a_magyar?#Etnikai_homogenitás#Azonos_identitás#Idealizált_múlt#Doreen_Massey#Globalizáció#Demokratikus_kontrollvesztettség#Érdekközösség#ÁSZ#Nemzetállam#Brexit#Nyílt határok#Liberális_demokrácia#Jóléti_állam#Tusványos#Tusványos_2018#Szólásszabadság#Obrán_Viktor#Facebook#Ferenc_pápa#Migránskártya#Cenzúra#Álhír#Romák#Dobrev_Klára#Rendkívüli_állapot#Migrációkutató_Intézet#Ukrajna#Közigazgatási_Bíróságok#Európa_Tanács#Európa_Tanács_Emberi_Jogi_Biztosa#Tusványos_2019#Nemzet_fogalma#Liberalizmus#Kereszténydemokrácia#Illiberalizmus#Család_fogalma#Székely_Nemzeti_Tanács#Izsák_Balázs#Nemzeti_régiók#Menekültek_integrációja#Szél_Bernadett#Varga_Judit#Európai_Bíróság#Migráció#Kötelező_kvóta#Menekültek_migráció#Ellenvélemény_2019#Titkos_megfigyelések#Kövér_László#Zöldek#Győr#Rákosfalvy_Zoltán#Dézsi_Csaba_András#Győr_polgármesteri_választás_2020#Állami_Számvevőszék#Simonka_György#Pollreisz_Balázs#MSZP#Borkai_Zsolt #Rákosfalvy_Zoltán #Győr #Pollreisz_Balázs #MSZP #Dézsi_Csaba_András #Fidesz #Ellenvélemény_2020#Nemzeti_konzultáció_2018#KDNP#Koronavírus#Járvány#Nemzeti_konzultáció#Nemzeti_konzultáció_2020#Idősotthonok_védelme#Ingyenes_internet#Koronavírus #Járvány #Nemzeti_konzultáció #Egészségügy#Sajtószabadság# #Cenzúra #Kereszténydemokrácia #Illiberalizmus #Család_fogalma #Biblia#Bibla#Kisebbségek_védelme#Kisebbségi_jogok#Mészáros_Lőrinc#Nemzeti_nagytőke#Szíjj_László#Garancsi_István#Ellenvélemény_2018#Közgép#Polt_Péter_Legfőbb_Ügyész#Fidesz_politikai_érv_2017#Fidesz_politikai_érv#Kereszténydemokráciaw#Illiberalizmus#Család_fogalma #Ellenvélemény_2020#Keresztény_kultura#Multikulturalizmus#Hagyományos_családmodell#Piacvédelem#Iparvédelem#Európai_Unió#Európai_Unió_megítélése#Munkáspárt#Fidesz_politikai_érv #Dónáth_Anna#Momentum#Momentum#Dónáth_Anna#Polt_Péter#Genderelmélet#Vera_Jourova#Safe_society#Bocskor_Andrea#Mráz_Ágoston_Sámuel#Gajdics_Ottó#NGO-k#Horn_Gábor#Open_Socitety#Open_Society#Korrupció#Lobbizás#Ellenvélemény#Egyházak#KDNP#Keresztény_állam#Ellenvélyemény_2020#Keresztény_állam#Európai_Ügyészség#Eurojust#Europol#Demokrácia#Alaptörvény#Minority_Safepack#Nemzeti_Régiók#Ellenvélemény_2021#Európai_Törvényszék#Kamupártok#DK#Jobbik#LMP#Kamupártok#Trócsányi_László#Nemzeti_konzultáció_2021#járvány#Magyar_egészségügy#Kásler_Miklós#Varga_Zoltán#Kálmán_Olga#Dr._László_Imre#Magyar_Egészségügy#Fodor_Gábor#Magyar_gazdaság#SZJA#Mráz_Ágoston_Sámuel#Orbán_Viktor##Szexuális_nevelés#Szexuális_nevelés#Ellenérv_2021#Kocsis_Máté#Európai_Parlament#Kovács_Zoltán##Fidesz#Unicef#Gyermekjogi_egyezmény#Labrisz_Leszbikus_Egyesület