EUR: 411.13 Ft USD: 390.92 Ft
Magyar vízió

MAGYAR VÍZIÓ - MAGYARORSZÁG JÖVŐKÉPE

Magyarország - Európa

Liberalizmus - konzervativizmus

Globalizáció - nemzetállam

Ideológiai érvelés. Jogi hivatkozások. Kép forrása: http://www.europarl.europa.eu

FACEBOOK-on AKTIV VITA
Facebook-on aktív vita
2021
Hírfolyam/történések röviden


d_mtz20190721007

Tézis: a nemzetiségi régióknak védelem kell az EU-s jogban

Szükséges a nemzeti/etnikai kisebbségi régiók jogszabályban foglalt meghatározása

 

MTI fotó

Budapest, 2019. július 21.
Izsák Balázs, a Székely Nemzeti Tanács (SZNT) elnöke a Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterrel a nemzeti régiókról szóló európai polgári kezdeményezésről tartott sajtótájékoztatón Budapesten 2019. július 21-én.

Nincs ellenérv

Egy erdélyi magyar soha nem döntött arról, hogy kisebbségi helyzetben akar élni 

Vagy egy katalán, egy baszk, egy hollandiai fríz. Viszont egy Európába bevándorolt török, marokkói, vagy bármilyen egyéb nemzetiségű ember szabadon választotta meg letelepedési helyét.

Az ország államnyelvét üldöznék, erősödne a szeparatizmus

A katalánok azt akarják elérni a Minority Safepackkel, hogy az EU finanszírozza a spanyol államnyelv üldözését több spanyol régióban, és ezáltal a szeparatizmus erősödjön: "Nem nyelvi sokszínűséget akarnak, hanem le akarják választani Katalóniát Spanyolországról, és azt akarják, hogy mindezt az EU fizesse!”


A közvetlenül kapott kohéziós források révén Székelyföld függetlenebb lenne Bukaresttől

Az autonómiára való törekvés nem cél, hanem eszköz az őshonos kisebbségek jogvédelméhez

A nemzeti régiós aláírásgyűjtés kezdeményezésben nem szerepel a székely autonómia. A végcél az, hogy egy őshonos kisebbségi közösség minél több politikai, kulturális és gazdasági kérdésben dönthessen önmaga.


A Kárpát-medencében a nemzeti régiós kezdeményezés során a székely autonómia témája mozgósított

Nincs ellenérv

A támogatott kisebbségi nyelvvel az anyaország propagandáját is terjesztik

Nem szabad hagyni, hogy egy kisebbségi nyelv átvegye az államnyelv szerepét, védeni kell ezért a kevés ember által beszélt államnyelveket is, pláne az olyan harmadik országokkal szemben, akik egy EU-beli kisebbségi nyelvet a saját propagandájuk terjesztésére használnak – itt Oroszországra és a balti államokban élő rengeteg, állampolgárságot nem kapó, ezért hontalannak számító oroszra célzott a politikus. A Minority Safepack az ő védelmüket is felvállalja.

Nincs ellenérv

A közös nyelv a nemzeti kohézió és a bevándorlók asszimilációjának alapja

Ez teszi naggyá például Franciaországot is. Mint mondta, a helyi kultúra nem összetévesztendő a bevándorló kisebbségek kultúrájával, ezért az európai kultúrát kell megvédeni. 

Nincs ellenérv

A magyarokkal igazságtalanság történt Trianonban, ezt kell valahogy orvosolni a kisebbségi jogok kiterjesztésével

Történelmi alapú érvelésre alig van fogadókészség


Nincs érv

Az EU-ban vannak meglévő jogi intézmények a nemzeti kisebbségek védelmére


A gyakorlatban sérülnek a határon túli nemzeti kisebbségek jogai

Romániában mind a 17 kisebbségnek van parlamenti képviselete, akár átlépnek egy ehhez szükséges bejutási küszöböt, akár nem


Romániában az állami szektorban a lakosságon belüli arányukhoz képest még mindig alulreprezentáltak a kisebbségek

Nincs ellenérv

Korlátozódik a magyar nyelv használata

A nemzeti régió saját nyelvének kiszorítása a gazdasági életből és általában a közéletből. Javasolják, hogy lehessen a társadalom számára fontos eseményeket, különösen a sportközvetítéseket mindenkinek az anyanyelvén néznie. Kifejezetten megengednék azt is, hogy a kisebbségi nyelveken megjelenő sajtótermékek államilag támogathatók legyenek.

Nincs ellenérv

Gazdasági diszkrimináció miatti elvándorlás következtében megszűnik a nemzeti kisebbség

A nemzeti régiók ki vannak szolgáltatva egyes tagállamokban a gazdasági diszkrimináció akár nyílt, vagy burkolt formáinak, amely az ott élő őshonos lakosság elvándorlását és a sajátos regionális identitás felszámolását célozza. Javasolják, hogy az EU-s alapokból támogatott programoknál vegyék figyelembe azon nemzeti, nyelvi kisebbségek által lakott régiókat, amelyek a nemzeti vagy regionális átlagnál elmaradottabbak, a kisebbségek védelme érdekében engedélyezze nagyobb mértékben az állami támogatást az uniós versenyjog. A határmenti EU-s forrásokból támogatott együttműködéseknél is külön szempont lenne a tervek szerint, hogy a határ egyik oldalán kisebbségi, a túloldalán többségi csoport érintettsége esetén a kisebbség érdekeit szem előtt kelljen tartani. (Lefordítva a problémát: mondjuk szlovák, vagy magyar faluban kössön ki egy új dunai kompjárat a szlovák oldalon?)

Nincs ellenérv

Spontán elvándorlás miatti megszűnés

A nemzeti régiókat veszélyeztetik leginkább azok a gazdasági változásokat kísérő spontán folyamatok is, mint amilyen a munkaerő vándorlás és az ezzel járó asszimilációs folyamatok.

Nincs ellenérv

Kevesebb forrás kulturamegőrzésre

A nemzeti régióknak a tagállamokénál lényegesen kevesebb erőforrás áll a rendelkezésére, amelyet a sajátos, regionális kultúráik megőrzésére fordíthatnak. Javasolják a nyelvi sokféleségi központ felállítását, a támogatási programok kiterjesztését, a kisebbségek nyelvén történő médiaszolgáltatások kifejlesztését és támogatását.

Nincsen minimumkövetelmény

Minden nyolcadik európai uniós állampolgár valamely nemzeti kisebbséghez tartozik, a lisszaboni szerződés pedig – bár alapértékként beszél róluk – nem rendelkezik pontosan minimumkövetelményekről a jogaik védelmében. 


Európai Unióról szóló szerződés - a kisebbségekhez tartozó személyek jogainak tiszteletben tartása; Európa kultúrális örökségének megóvása és fokozása

"Az Unió az emberi méltóság tiszteletben tartása, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, a jogállamiság, valamint az emberi jogok – ideértve a kisebbségekhez tartozó személyek jogait – tiszteletben tartásának értékein alapul. Ezek az értékek közösek a tagállamokban, a pluralizmus, a megkülönböztetés tilalma, a tolerancia, az igazságosság, a szolidaritás, valamint a nők és a férfiak közötti egyenlőség társadalmában." "Az Unió tiszteletben tartja saját kulturális és nyelvi sokféleségét, továbbá biztosítja Európa kulturális örökségének megőrzését és további gyarapítását."

Nincs ellenérv

Alapjogi Charta valamint a diszkriminációt tiltó egyedi kezdeményezések, például a rasszizmus és az idegengyűlölet elleni küzdelemről szóló tanácsi kerethatározat

Az általános keretet szakpolitikai keretek támogatják: Ide tartozik például az EU antirasszizmusellenes cselekvési terve, a nemek közötti egyenlőség stratégiája (2020–2025), az LMBTIQ stratégia (2020-25) és az EU roma stratégiai kerete az egyenlőség, a befogadás és a részvétel érdekében.

Az EU-nak nincs általános jogalkotási hatásköre, kifejezetten a nemzeti kisebbségek védelmével kapcsolatban

Míg a kisebbségekhez tartozó személyek jogai egyike azoknak az értékeknek, amelyeken az Unió alapul, az EU-nak nincs általános jogalkotási hatásköre, kifejezetten a nemzeti kisebbségek védelmével kapcsolatban.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Az EU alapjogi chartáiban egyéni szabadságjogok vannak csak megemlítve, közösségi jogok nincsenek

Az EU alapjogi chartáiban egyéni szabadságjogok vannak csak megemlítve, közösségi jogok nincsenek, a kisebbségvédelem ezért tagállami kompetencia.

Az Európai Bizottság jogtalanul utasította el a Minority Safepack nyilvántartásba vételét

A Bizottság nem tett eleget az indokolási kötelezettségének, mivel nem jelölte meg sem azon intézkedéseket, amelyek ... nem tartoztak a hatáskörébe, sem az e következtetést alátámasztó indokokat, és ennélfogva ezen egyedüli indokra tekintettel a keresetnek helyt kell adni, anélkül hogy a második jogalap vizsgálata szükséges volna.


Nincs érv

A Minority Safepack 2013-as előterjesztés óta eltelt években számos olyan intézkedés született, amely megoldást kínál a benne megfogalmazott javaslatokra


A nemzeti, etnikai és nyelvi kisebbségvédelem tagállami szinten van még csak megvalósítva

A Minority SafePack egy 2013-as európai polgári kezdeményezés, amelynek bejegyzését az Európai Bizottság ugyanabban az évben elutasította, mert úgy ítélte meg, hogy a javasolt szabályozás nem tartozik jogalkotási hatáskörébe, azt tagállami szinten kell megvalósítani. A kezdeményezés célja, hogy a nemzeti, etnikai és nyelvi kisebbségvédelem bizonyos területei az európai uniós jog részei legyenek.

Nincs ellenérv

Kohéziós források elérhetőek az integrációhoz

A kohéziós források továbbra is elérhetőek az etnikai kisebbségek és a marginalizált közösségek társadalmi-gazdasági integrációjához a nemzeti, regionális és helyi igényeknek megfelelően.

Nincs ellenérv

A 2021-2027-es Közös rendelkezésekről szóló rendelet diszkrimináció mentességet ír elő, melyet erősít az Alapjogi Charta

Nincs ellenérv

Új támogatási programok: Erasmus+, Creative Europe, mely elérhetők az őshonos nemzeti kisebbségeknek 

Az Erasmus+, Creative Europe bevezetésén dolgozó, nemzeti szinten intézkedő ügynökségeknek kell felvennie a kapcsolatot a nemzeti kisebbségekkel, hogy azok tudjanak pályázni.

Nincs ellenérv

Az Alapjogi Charta bevezetése utáni éves jelentés részét képezi a kisebbségi jogvédelem

Az Alapjogi Charta végrehajtására vonatkozó, tavaly decemberben elfogadott bizottsági stratégiát követően adott esetben az uniós jog hatálya alá tartozó, a kisebbségekhez tartozó személyek jogaival kapcsolatos kérdések szerves részét képezik a Bizottság éves tematikus jelentésének az alkalmazásról az EU Alapjogi chartájában.

Nincs ellenérv

A roma művészet, történelem és kultúra iránti erőfeszítések

Eu roma stratégiai kerete az esélyegyenlőség érdekében, befogadás és részvétel 2020-2030 valamint a a romák egyenlőségéről, befogadásáról és részvételéről szóló tanácsi ajánlásra irányuló javaslat.

Nincs ellenérv

Javaslat tanácsi ajánlásra az Unió kulturális és nyelvi sokféleségének védelméről és előmozdításáról

A Bizottság szorosan figyelemmel kíséri számos, 2017 óta elfogadott uniós kezdeményezés végrehajtását, amelyek magukban foglalják az állampolgári kezdeményezésben említett szempontokat: nevezetesen a közös értékek, az inkluzív oktatás és az európai dimenzió előmozdításáról szóló tanácsi ajánlást (2018 / C 195/01), illetve a nyelvek tanításának és tanulásának átfogó megközelítéséről (2019 / C 189/03); és az Európai Oktatási Térség 2025-ig történő megvalósításáról szóló közlemény.   

2020
Hírfolyam/történések röviden
2020-10-27
Szijjártó: a kisebbségi ügyek nem tekinthetők belügynek ,Ukrajna a választásokba való beavatkozással vádolja Szijjártót miután magyar polgármester melletti szavazásra buzdította a kárpátaljai magyarokat Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2020-10-17
Az egyház és állam szövetségesek ,az egyház segít megtartani az utánunk jövő nemzedéket is kereszténynek és magyarnak Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2020-08-20
Orbán Viktor minősíti Nyugat-Európa és Közép-Európa általános értékrendjét az augusztus 20-i ünnepi beszédében. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu


aug20ov

Tézis: "A nyugat elvesztette vonzerejét a magyarok szemében"

 

Nyugat-Európa népei jogaiból elvesztek az ősi életösztönök, a kereszténység felszabadító ereje, a munka becsülete, a nemzeti büszkeség, a gyerekeik és szüleik iránti kötelesség.

 

Orbán Viktor szerint Nyugat-Európa lemondott az évezredes nagyság és sikerek mögötti felhajtóerőkről, az élet spirituális mélységeiről, a házasság és az utódok nyújtotta boldogságról és a nemzeti kultúrák szellemi energiájáról, vagyis lemondott a keresztény Európáról. "Helyette istentelen kozmosszal, a családok szivárványosításával, migrációval és nyitott társadalmakkal kísérletezik." Eközben Közép-Európa népei visszahelyezik jogaikba az ősi életösztönöket, a kereszténység felszabadító erejét, a munka becsületét, a nemzeti büszkeséget, a gyerekeik és szüleik iránti kötelességet, ezért "mi megvédjük a határainkat, és migránsok helyett a saját gyermekeinkre hagyjuk a hazánkat" - mondta.

 

MTI fotó - Augusztus 20. - Díszünnepség és tisztavatás a Kossuth téren  

Magyarország tagországként beleszólhat az Európai Unió fejlődését befolyásoló döntésekbe

Magyarország – a többi tagországhoz hasonlóan számos döntési jogkört átruházott a csatlakozás során az Európai Unió intézményeire, ugyanakkor teljes jogú tagként beleszólhat nemcsak az Európai Uniót, hanem az őt érintő döntésekbe is. Számos előnye van annak, hogy az Európai Unió intézményei (például az Európai Bizottság, Európai Parlament) szigorú követelményeket állítanak a tagok elé az élet minden területén. Így többek között a fogyasztóvédelem, a pénzügyek (maastrichti kritériumok), a környezetvédelem területén.


Nincs érv

A nyitott piac miatt nagyobb verseny alacsonyabb árakat, valamint nagyobb áru- és szolgáltatásválasztékot eredményez.

A vállalkozások mérettől függetlenül hozzáférhetnek az EU összes tagállamának nemzeti piacához ezáltal a nagyobb verseny alacsonyabb árakat, valamint nagyobb áru- és szolgáltatásválasztékot eredményez.


Erősebb verseny a hazai termékek számára

Az egyik – főként a csatlakozás idején – gyakran hangoztatott probléma a verseny kiéleződése, mely elsősorban a hazai kis- és középvállalkozásokat teszi próbára. Balázs P. (1998) szerint „a nyugati fél fölénye általában a jó minőségben és a nagy termelékenységben rejlik, a keleti oldal relatív előnye az alacsony árak és munkabérek területén található.”

Az EU-ban működő vállalkozásoknak lehetősége hogy több országban legyenek jelen, és globális szinten is fel tudják venni a versenyt

A vállalkozások mérettől függetlenül hozzáférhetnek az EU összes tagállamának nemzeti piacához, így körülbelül 446 millió fős potenciális vásárlói bázishoz.


Nincs érv

Az uniós tagállamok állampolgárainak joguk van arra, hogy más uniós országban állást keressenek, munkát vállaljanak. Jelenleg 17 millió uniós polgár él vagy dolgozik külföldön. 

A szociális jogok európai pillérével összhangban az EU arra törekszik, hogy a külföldön dolgozók esetében is maradéktalanul érvényesüljenek a tisztességes foglalkoztatási feltételek.


Az EU gazdagjai elszívják a legjobb magyar munkaerőt

Kevés a szakmunkás az országban, mégsem fizetik meg őket. Ezért a legmozgékonyabb és nyelvet is beszélő fiatalok külföldre mennek. Az EU gazdag országai többszörösen zsákmányolnak ki bennünket. A szupermarketben megvesszük az árujukat, és a haszon oda megy. A gazdag országok elszívják a legjobb magyar munkaerőt.

Nem jelentős a külföldön munkát vállalók aránya Magyarországon

Az adatok azt mutatják, hogy 2017-ben a 20–64 éves korosztály 5,2 százaléka dolgozott más uniós tagállamban. Ez 325 ezer embert jelent. Az unió egészének átlaga 3,8 százalék. Nem valósak tehát a félmillió-egymillió elvándorolt magyar munkavállalóról szóló hírek. A külföldön munkát vállalók száma a rendszerváltás előtt 70 ezer fő körül mozgott, a 2000-es évek elején lépte át a százezer főt, jelentősebben pedig 2012 után nőtt az arány. Az EU-n belül ekkor vált teljesen nyitottá a munkaerő­piac. Az emelkedés mértéke 2016-ról 2017-re már jelentősen csökkent, tízezer volt, szemben a 2014-ről 2015-re mért 50 ezer fős bővüléssel. A 325 ezer emberből 75-80 ezer ingázhat naponta Ausztriába és vissza.


Nincs érv

Összehangolt gazdaság

Az Európai Unió (különösen az euróövezet) országai az év folyamán összehangolják egymással költségvetési és gazdaságpolitikájukat, hogy azok igazodjanak a közös célkitűzésekhez és felelősségvállalásokhoz.


Nincs érv

Az EU évenként kb. 200.000 Ft/fős támogatást nyújtott, alapokon keresztül.

Magyarország a csatlakozás óta a nettó kedvezményezett tagállamok közé tartozik, azaz több támogatást kap az EU költségvetéséből, mint amennyit befizet. A pozitív egyenleg a csatlakozástól 2018-ig közel 13 500 milliárd forint. Számottevő EU-s támogatással jöttek létre nagy infrastrukturális fejlesztések, mint a magyar autópálya-hálózat bővítése, vagy a vasútvonalak korszerűsítése. Ezeken felül az Európai Unió több tízmilliárd forintos nagyságrendben, a költségek 90-100%-át fedezve támogatta kórházi diagnosztikai eszközök beszerzését, árvízben megsérült közutak helyreállítását, valamint több száz más típusú fejlesztést, több ezer munkahely megteremtését.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Az EU késve tud reagálni a piaci szereplők és a tagállamok egyes kormányai okozta kihívásokra

Az Unió a jelenleg használt eszközeivel nehezen tudja megvédeni egyes tagországokban a demokratikus politikai intézményrendszert és nehezen uralkodik az implementációs deficiten. Bulgáriában, Romániában és Magyarországon komoly problémák merültek fel a demokrácia minősége 13 kapcsán az elmúlt időszakban, azonban az Európai Unió nem rendelkezik egységes demokratikus standardokkal, ami problémát jelenthet az unió politikai természetének megőrzésében.

Nincs ellenérv

A "büntető" Európa képe, pedig szigorításokra az EU nélkül is szükség lehet

A válság kirobbanása óta az Európai Unió elsősorban „büntető-szervezetként” lépett fel annak érdekében, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban kikényszerítse a tagállamok a makrogazdasági egyensúlyának javítását. A hatékonyság oltárán sok esetben feláldozták a demokratikusság elvét, egyre több - az euroszkeptikus politikai erők által „diktátumként” értelmezhető - ajánlás és értékelés érkezett Brüsszelből, Berlinből és Párizsból a tagállamokhoz. Mindez megerősíthette azt a narratívát, miszerint az EU-nak köszönhető megszorítások miatt élnek rosszabbul az emberek a tagállamok többségében – holott restriktív intézkedésekre az EU ajánlásai nélkül is szükség lett volna a gazdasági összeomlás elkerülése végett.

Nincs ellenérv

Az uniós identitásunk erősségét jelentősen befolyásolja az EU sikere a fogyasztói társadalom fenntartásában

A Közösség szültése óta elsősorban gazdasági alapú integrációt épít, amelynek talán legfontosabb célja a béke megőrzése, a jóléti biztonság általános érzetének fenntartásával. Az uniós identitásunk erősségét jelentősen befolyásolja az EU sikere a fogyasztói társadalom fenntartásában és ha az eddig ebben „nyertesnek” tekintett társadalmi csoportokban is terjed a szkepticizmus, akkor az komoly és új veszélyt jelent az EU legitimitására.

Az EU szervezeti jellegéből adódóan érzéketlen a vallásügyi kérdésekkel szemben. Értékrendjében fontos az állam és egyház szétválasztása.


Minden európai országnak joga van megvédeni a keresztény kulturáját, joga van elutasítani a multikulturalizmus ideológiáját.

Nincs ellenérv

Az Unió tiszteletben tartja és nem sérti az egyházak és vallási szervezetek vagy közösségek nemzeti jog szerinti jogállását a tagállamokban.

Az egyházak és vallásos szervezetek fokozódó brüsszeli jelenlétének talán legfontosabb szerepe az, hogy jelenlétükkel és az uniós intézményekkel történő párbeszéd folytán a tapasztalatuk és hagyományaik megjelenítése révén hozzájáruljanak az integráció fejlődésének irányaihoz. Mindennek a Lisszaboni Szerződés teret enged, hiszen egyrészről az Unió kifejezetten elismeri az egyházak és vallásos szervezetek „különleges hozzájárulását”, rendelkezik arról is, hogy „nyílt, átlátható és rendszeres” párbeszédet tart fenn velük, amelynek megfelelően szakértői és magas szintű találkozókra kerül sor a Bizottság és az egyházi vezetők között, amelyek egyrészről évenkénti csúcstalálkozók, illetve valamilyen konkrét téma megvitatásán keresztül nyilvánulnak meg.

Nincs ellenérv

A vallás kockáztathatta volna az integrációt

Az alapítók vallási meggyőződésből származó etikai elvek az integráció előmozdítására késztették őket – formálisan azért hagyták figyelmen kívül a vallást, mert attól tartottak, hogy az kelet és nyugat között új törésvonalakhoz vezethet, mintsem, hogy elmélyítené a kooperációt

Nincs ellenérv

Az Európai Unió tiszteletben tartja és nem sérti az egyházak és vallási egyesületek vagy közösségek tagállamokban meglévő státuszát

Declaration on the Status of Churches and Non-Confessional Organizations: “The European Unions respects and does not prejudice the status under national law of churches and religious associations or communities in the Member States. The European Union equally respects the status of philosophical and non-confessional organisations.”

Nincs ellenérv

Az egyházak támogatásával az oktatást, nevelést, kultúrát, családokat támogatja az állam.

A második feladat, amit kaptunk, úgy szól, hogy a megújított régi mellé tegyük oda az újat is; új templomokat és iskolákat, óvodákat határokon innen és túl. Kiépítve azt az erős védelmi vonalat, amely segít megtartani az utánunk jövő nemzedékeket is kereszténynek és magyarnak. Egyház és állam ebben a két feladatban egymás szövetségesei. Ezért amikor az állam forrást ad egy egyházi intézmény építésére vagy fenntartására, akkor a pénzt a legjobb helyre teszi. Minden egyes forintnak a sokszorosát kapja vissza az egész magyarság oktatásban, nevelésben, kultúrában, családok, elesettek, szegények, öregek, betegek gondozásában vagy éppen nemzetépítésben, határon túli magyar közösségek megsegítésében. Sok-sok területen, ahol az egyház és az állam ma egymás munkatársai.

Az Európai Uniót az állampolgárok továbbra is a béke, a demokratikus és emberi jogok normáival azonosítják


liberális Európában európainak lenni valójában nem jelent semmit, nincsen neki iránya, ez csak egy tartalom nélküli forma.

Bár háború nincsen, terrorizmus van

Charlie Hebdo karikatúrákat történelemórán szemléltető tanárt lefejeztek Franciaországban.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Az EU a legsikeresebb békeprojekt.

Európa középső és nyugati részén még soha nem volt ilyen hosszú ideig béke. Az EU a legsikeresebb békeprojekt az emberiség történetében – ezért is nyerte el a Nobel-békedíjat.

Az Unióellenes nézőpont az erős államra való törekvésről való lemondást illetve szuverenitás feladását érzékelteti.

Az Unióellenes és szélsőséges pártok erősödésével egyre dominánsabb az a narratíva, miszerint az európai együttműködés nemcsak a szuverenitás feladását jelenti, de az erős államra való törekvésről való lemondást is. E politikai erők a történelmi nagyságot állítják szembe a „meghunyászkodó”, behódoló magatartással, amit számukra az európai uniós tagság jelképez.


A liberális rendszerben nincsen nemzet, vagy ha mégis van, akkor csak politikai nemzet van

A liberális rendszerben a társadalom és a nemzet nem más, mint egyének egymással versenyző halmaza. Ami összetartja őket, az az alkotmány meg a piacgazdaság. Nemzet nincsen, vagy ha mégis van, akkor csak politikai nemzet van. Miután nincsen nemzet, ezért közösség sincs, és közösségi érdek sincs. Nagyjából ez az egyén és a társadalom viszonya liberális nézőpontból.

A több kultúrnemzetiségű államoknál (ami Magyarország is) használják a politikai nemzet fogalmát, mivel a kisebbségek is a nemzethez tartoznak

Több államban elterjedt a "nemzet" szó 'politika nemzet' értelmében való kizárólagos használata. Nyilvánvaló, hogy a többnemzetiségű államok – Amerikai Egyesült Államok, Belgium, Oroszország, Svájc stb. – nem tarthatják fenn a kultúrnemzet (egynyelvű, egyetnikumú nemzet) definícióját, és a kisebbségi etnikumoknak a nemzethez tartozása más államokban sem kérdőjelezhető meg (a magyar kisebbségi törvény szerint a magyarországi etnikai kisebbségek „nemzetalkotó tényezők”). Franciaországban hagyományosan „franciának” nevezik a köztársaság honpolgárait – akkor is, ha például marokkói származású, arab anyanyelvű muzulmánok –, míg a francia nyelvű svájciak vagy belgiumi vallonok: svájciak, illetve vallonok.   


Nincs érv
Nincs ellenérv

A szupranacionális, profitmaximalizáló érdekcsoportok célja hogy elidegenítse a fiatalokat a családjuktól, nemzetüktől, szülőföldjüktől és végső soron önmaguktól.

"Európa - annak kivétel nélkül minden állama és nemzete - jelenleg egy ilyen tudatmegszállás célpontja, minden európai ország a célkeresztjében van azon szupranacionális érdekcsoportoknak, amelyek elég erősnek érzik magukat ahhoz, hogy maguk alá gyűrjék a profitmaximalizálási törekvéseiknek a még korlátokat szabni tudó nemzetállamokat és ezek demokratikus döntéshozatali mechanizmusait"  A házelnök szerint ennek az újfajta hadviselésnek egyik célja, egyben egyik legsúlyosabb következménye, hogy elidegeníti a fiatalokat a családjuktól, a nemzetüktől, a szülőföldjüktől és végső soron önmaguktól, hogy - mint Kövér László hozzátette - "már szó szerint azt se tudják magukról, hogy fiúk- e vagy lányok".

Nincs ellenérv

A nemzeti eszme veszélyességének és idejét múltságának hirdetése

Nincs ellenérv

Multikulturalizmus elkerülhetetlenségének és felsőbbrendűségének hirdetése

A bevándorlás és az etnikai homogenitás kérdése, pontosabban ennek felértékelődése valójában a demokratikus kontrollvesztettség jele

A nemzeti kultúra védelme, a nemzeti önrendelkezés elvesztése elleni harc abból a felismerésből fakad, hogy a magyar állampolgárok úgy érzik, saját életük alakításáról egyre kevesebb döntést tudnak saját maguk meghozni.


Minden országnak joga van megvédeni a határait és joga van elutasítani a bevándorlást.

A globalizációs folyamatok feletti kontrolt gyakorolni a nemzetállamokon keresztül lehet.

A globalizációs folyamatok hatással vannak az állampolgárok életére, de demoktratikus kontrolljukat csak a hely, lokális érdek tudja biztosítani. A - globalizációs folyamatok feletti - kontroll gyakorlásának a létező módja a jóléti és a nemzetállam, a képviseleti demokrácián keresztül.


A globalizációt nem az államok befolyásolják.

 A globalizációs folyamatokat nem az államok, hanem az államokban élő, a globalizációs eszközökre hatni tudó befektető csoportok, nemzetközi pénzmozgásokért felelős személyek, filmkiadók, hírportálok, nemzetközi pozícióban dolgozók befolyásolják, melynél fogva hatalmuk növekszik, a többi résztvevő számára csökken a kontroll.

A helyi önkormányzatok felelnek a tömegközlekedésért, a közbiztonságért pedig a rendőrség felel.

A tömegközlekedés  hatékonyabbá tételéhez nem kifejezetten egy nemzetállamra  van szükség képviseleti demokráciával. Ez önkormányzati hatáskör, illetve az igényé. Minél több ember utazik autóval, annál kevesebb forrás fog jutni a tömegközlekedésre - írja Massey. Továbbá a közbiztonság javításához sem kifejezetten van szükség nemzetállamra, a rendőrségre és a törvények betartatását az EU is irányíthatja.


A Brexit (kiválás az EU-ból, kizárólag nemzetállammá válás) a kontroll visszaszerzéséről szólt

Az a brit belvárosi nyugdíjas – írja Massey –, aki a helyi kínai étteremből étkezik, amerikai filmet néz egy japán tévén, és nem mer este kimenni az utcára, mert nincs közbiztonság, nappal pedig nem tud elmenni messzire, mert folyamatosan megszorítják a tömegközlekedés  költségvetését, az nem alakítója, hanem csak elszenvedője annak, amit globalizációnak nevezünk. Ő, amikor a brexitre szavazott – amin persze lehet nyenyeregni, hogy az öregek így meg úgy –, azt azért tette, mert vissza akarta szerezni a kontrollt a világ fölött, amiben élt.

A kontroll gyakorlását nem csak nemzetállamon keresztül lehetne gyakorolni

Nem feltétlenül kell nemzetállamnak lenni a globalizációs folyamatok kontrollálásához. Egyéb képviseleti rendszerek is képesek ezt a funkciót ellátni melyek hatékonyan tudják képviselni a lakókat. Ez lehet az EU is és annak intézményei. De lehet egy teljesen új helyi/identitás/nem/társadalmi kapcsolati szerkezetű képviseleti rendszer is.


Nincs érv

Érdekközösségek nem csak lokálisan vannak

Közösségek , akik érdekközösségek is, nem csak helyi szinten léteznek, barátok, hasonló érdeklődési körűek, vallásosak, etnikai, politikai csoportok sok helyen lehetnek egyszerre. Ritka hogy egy koherens társadalmi csoport akár egy lakóközösséget alkotna, miért alkotna egy egész országot?


Nincs érv

Globális szervezetek kellenek inkább

A globalizmus hátrányainak elkerüléséhez globális szervezetek kellenek, helyi felhatalmazással.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Nem mindenki és minden globalizálódik egyformán és egyszerre

A tőke globális, a munkaerő sok szempontból nem. Az információáramlás globális, az információértelmezés nem. A médiatulajdon struktúrája nem globalizált, de a médiafogyasztási szokások igen. Az életmódok terjedése az, de az eredetük nem. A globalizáció felerősíti az egyenlőtlen gazdasági fejlődést, ami miatt az emberek migrációra/mozgásra kényszeríti/ösztönzi az életkörülmények megváltoztatásával.  Ez világszintű probléma. 

Nincs ellenérv

A látható kisebbségekkel szembeni gyanakvás megkérdőjelezi a jóléti intézmények működtethetőségét

A más emberek szolgáltatásainak és juttatásainak fizetésére való hajlandóság abból a megértésből fakad, hogy ők ugyanúgy fognak tenni Önnek és gyermekeinek, mert olyanok, mint te és látják a világot, ahogy te. Ezzel ellentétben, ahol a bevándorlás és a látható kisebbségek megváltoztatták az ország demográfiáját, általában másokban gyanakodnak és a jóléti állam intézményei iránti lelkesedésüket elvesztik.

Nincs ellenérv

A problémamentes, azonosnak vélt identitásban élők érzik kényelmetlenül magukat.

A globalizáció előnyeit kevésbé kihasználó vagy hátrányait érző emberek sérülékenységet és vesztélyt érezhetnek: úgy érezhetik szükségük van egy helyre, ami mentes a hangzavaról, a folyamatos változástól-mozgástól. Ez a hely idealizált: egy korábbi kor, melyet  összefüggű homogén közösségű helyek alkottak. Ez a hely stabilitást ad, forrása a problémamentes, alapvető identitásnak. Ennek ellenére az abban a korban is élő nem az egy problémamentes indentitásban élő, jobbítást váró ember ezt akkor is elutasította.

Nincs ellenérv

Minden európai országnak joga van a legfontosabb kérdésekben ragaszkodni az egy nemzet egy szavazat elvéhez és ezt a jogot az EU-ban sem lehet megkerülni.

Magyarország lemondott arról a jogáról hogy kizárólag saját maga határozza meg, hogy ki léphet a területére az Európai Unióba történő belépéssel.


Kereszténydemokrácia: az állam határozza meg ki  tartózkodhat a területén

"Az állam nem lehet közömbös azzal a kérdéssel szemben, hogy ugyan már, miféle népség, vagyis kicsodák tartózkodnak a saját országod területén".  ... Az atlanti charta is megerősíti: "az államnak joga van ahhoz, hogy maga döntsön a saját sorsáról, maga válassza meg a kormányát, senki ne avatkozzon a belügyeibe, és tartsa tiszteletben a határait".

Nincs ellenérv

Három dolog egyszerre soha nem tud megvalósulni: jóléti állam, liberális demokrácia és nyílt határok.

Nincs ellenérv

A többség félti a gazdagságát, a jólét a motiváció a jólét fenntartásához, a fejldődéshez

1914 előtt azért volt lehetséges a határok nélküli mozgás mert nem volt jólét és demokrácia. A jóléti ellátás és magas bérek veszélyeztetése miatt a populáris többség lezárná a határokat. Ha valaki megdolgozott a jólétért, miért ne várhatná el hogy védjék a rendszert, miért dolgozna a jövőben ha tudja hogy a jólét csak csökkenni fog?

Megdolgozott a jólétért?

A jóléti államban élők legjava nem megdolgozott, hanem beleszületett a jólétbe.


Nyugdíjasok jóléte veszélyeztetve

Az állampolgárok még élő szülei megdolgoztak a jólétért, a jóléti nyugdíjuk csökkenhet, nem biztos hogy ezt érdemlik.

Nincs ellenérv

Minden országnak joga van védelmébe venni a hagyományos családmodellt, joga van azt vallani hogy minden gyermeknek joga van egy anyához és egy apához.

Nincs ellenérv

Az EU-ban túl magasak a szociális kiadások, munka alapú társadalmat kell építeni (munka becsülete).

Fenntarthatatlan helyzetet eredményezett az, hogy míg az Európai Unióban él a lakosság 7 százaléka, itt állítják elő a világ GDP-jének 18,6 százalékát, addig itt osztják szét a világ szociális kiadásainak felét. Így Európa kevésbé versenyképes.




d_kos20190727027

Tézis: Semmi szükség állami vallásosságra az ország sikeréhez

A vallás hagyományos értékrendjét emeli ki a kormányzat ami nem egyenlő az egyházak értékrendjével.

 

 

MTI fotó

Tusnádfürdő, 2019. július 27.
Egy résztvevő Orbán Viktor miniszterelnök előadása előtt a 30. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban (Tusványos) az erdélyi Tusnádfürdőn 2019. július 27-én.
MTI/Koszticsák Szilárd

Nincs ellenérv

Az abszolút humanitás, mint (általánosságban) alapvetően pozitív emberi jellem a demokráciához közeli

Az abszolút humanitás, mint (általánosságban) alapvetően pozitív emberi jellem, mint olyan, a modern gondolkodás szerint is a demokráciához szorosan közel áll, legalább is a tolerancia biztosan egy fontos kritérium.

Az üldözött keresztényeknek segíteni kell, a Hungary Helps programon keresztül is

A kereszténység bajai Európában és a keresztények üldözése máshol azonban nem választható el egymástól. Az embereket arra kell ösztönözni, hogy ott tudjanak élni és megerősödni, ahol az őseik évszázadok óta élnek. A Hungary Helps program keretében ezért iskolákat, kórházakat, lakóházakat építenek újjá számukra, továbbá fiataljaik továbbtanulását biztosítják magyarországi egyetemeken.


A Hungary Helps programban előbbre való egy templom felújítása az éhezők megsegítésénél

A Hungary Helps egyebek mellett kétmilliárd forintot ígért oda két mexikói templom újjáépítésére, 150 millió forintot adott egy olasz templom felújítására.

Nincs ellenérv

A radikális iszlám jelen van Európában

A terror már eddig is többször lecsapott Európában, Európa nyugati országai sok katonát adtak az Iszlám Államnak, és az illegális migrációval ellenőrizetlenül jöttek a radikális iszlámot követő tömegek Európába

Nincs ellenérv

A keresztény kultúrát támadják Európában is

Népességcsere, bevándorlás, megbélyegzés, kigúnyolás, a politikai korrektség szájkosara

Nincs ellenérv

Európában a keresztényüldözés csak emberi jogi kérdés

Európában a keresztényüldözés csak emberi jogi kérdés lehet, a keresztények külön nem nevezhetők meg, csak a többi hitéért üldözöttel együtt, így a keresztényüldözés beleolvad a vallási üldözöttek sokszínű családjába

A keresztény erények békéhez és boldogsághoz vezetnek

A magyar nép és kormány hiszi, hogy a keresztény erények békéhez és boldogsághoz vezethetik azt, aki gyakorolja azokat, ezért az alkotmány is kimondja, hogy Magyarország alkotmányos önazonosságának és keresztény kultúrájának védelme az állam minden szervének kötelessége.


A vallás hagyományos értékrendjét emeli ki a kormányzat közösségépítési céllal, ami nem egyenlő az egyházak értékrendjével

Ezek főként a genderkérdéshez, házassághoz, családhoz, a nők társadalmi szerepéhez, a családon belüli erőszakhoz, a mássághoz, homoszexualitáshoz kapcsolódnak – és már az abortuszhoz is.

A hazaszeretet nem keresztény erény, hanem az állampolgárok egyik identitása


Keresztény szabadság: világpolgárság helyett hazafiak, internacionalizmus helyett hazaszeretet

Drogok az utcán drogliberalizáció nélkül is beszerezhetők


Keresztény szabadság: drogliberalizáció helyett gyermekeink védelme

A házasságon kívüli kapcsolatok támadása nem erény, hanem vádaskodás

A bibliában az ördög a „nagy vádló”, aki mindig megvádolja a többieket. „Ahelyett, hogy a szálkát néznéd a másik szemében, vedd észre a gerendát a magadéban”; vagy „az vesse rá az első követ, aki maga is bűntelen”.


Keresztény szabadság: azonos neműek kapcsolatának propagálása helyett házasság és család

(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a hagyományos családmodell témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)

A határvédelem nem keresztény erény. Az azonos kulturájú emberekkel könnyebb együtt élni, a könnyebb életre való törekvés önzés

Ferenc pápa szerint a keresztény életstílusban a vádaskodást, világiasság és önzés stílusát kell kerülnünk.


Keresztény szabadság: migráció helyett határvédelem, bevándorlók helyett magyar gyermekek, multikulturális zagyvalék helyett keresztény kultúra

Nincs ellenérv

A megkeresztelt katolikusok elfogadóbbak a meleg közösségekkel, mint a népesség átlaga

Nincs ellenérv

A dán evangélikus-lutheránus államegyház köztisztviselő státuszú papjai összeadják a meleg párokat

Nincs ellenérv

14 meleg anglikán lelkész szólította fel egyházát, hogy legyen elfogadóbb 

Nincs ellenérv

A pápa a homoszexuális kapcsolatokat nem ítéli el

„A homoszexuális embereknek joguk kell legyen ahhoz, hogy családban éljenek. Ők is Isten gyermekei.” „Bejegyzett élettársi kapcsolatra vonatkozó törvényre van szükség, hogy ily’ módon jogilag védettek lehessenek.”

Nincs ellenérv

A keresztény törvények  ellentmondásosságuk miatt nem alkalmasak a gyakorlati bevezetésre

Nincs ellenérv

A tíz parancsolat egy része ugyan megvalósítható, de a társadalmi támogatottsága kérdéses, mint pl.: Megemlékezzél a szombatnapról, hogy megszenteljed azt, semmi dolgot se tégy azon se magad...

15%-a az iskoláknak egyházi, ami arányban van a vallásosak számával

2010-ben 110 ezer gyerek járt egyházi iskolába, ami a teljes közoktatás 6 százaléka volt, addig 2020-ban már 240 ezer gyermek, ami 15 százalék.


Az egyházaknak adott támogatások az eddigiekhez képest is jobban emelkednének, ami igazságtalan lenne a nem vallásosakkal szemben

Sátántól való az egyházi iskolák elleni mesterkedése a DK-nak

A DK "antikrisztiánus és hungarofób", egyházi iskolák elleni mesterkedése az 1950-es évekre emlékeztet, mindezek mögött a Sátántól származó istenellenesség áll.


Az egyházak támogatása a nem vallásos emberektől vonja el a pénzt

Nincs ellenérv

Az elmúlt évtizedben ötszörösére nőtt az egyházak támogatása és Szent István-i mértékű templomépítési program keretében 130 templom épült

Nincs ellenérv

A hit magánügy

Nincs ellenérv

Az egyházak befolyásolták a választás eredményét

Németh László hódmezővásárhelyi esperes-plébános azt ajánlotta a híveknek, ne a független Márki-Zay Pétert, hanem a volt alpolgármestert, a kormánypárti Hegedűs Zoltánt támogassák a település időközi polgármester-választásán.

Nincs ellenérv

Az állam feladata a vallásszabadság biztosítása állampolgárai számára

Az állam és egyház viszonyában csakis a mellérendeltség fogadható el.

Nincs ellenérv

Ellentmondás alakulna ki: a vallásosság hit, és nem eszmerendszer. Nincsen olyan párt, amely az egyházi küldetésnek száz százalékban megfelelne

Nincs ellenérv

Az eszmény nem arra való, hogy maradéktalanul betartsuk, hanem arra, hogy legyenek értékpreferenciáink, melyek felé törekszünk, ha olykor botladozva is.

Nincs ellenérv

A politikusok nem feltétlenül tudják követni az eszmeiséget

A ma támogatott pártról (kormányról, jelöltről) holnap kiderülhet az évszázad korrupciós botránya, a jóhiszeműség vissza is üthet a pártot/kormányt/jelöltet korábban teljes mellszélességgel támogató egyházra. 

Nincs ellenérv

Borkai Zsolt, Győr fideszes polgármesterének szexbotránya

Nincs ellenérv

Szájer József Fidesz alapító tag, EU-s parlamenti képviselő szexbotránya

A foci és az egyház is az emberek közösséggé formálásának eszköze; nemzetépítés eszköze


A vallásos állam megosztottságot és több egymás iránti gyűlöletet szülne

Nincs ellenérv

A kereszténység mint erkölcsi szabályrendszer van jelen az életünkben, jogrendszerünkbe épülve

Nincs ellenérv

Kevés a hívő és nem lesz több

Az egyházi iskolákban magasabb az oktatási színvonal az egyházi oktatás miatt


Az egyházi iskolák színvonala csak azért magasabb, mert átveszik a magániskolák szerepétnégyszer annyi pénzt kapnak diákonként, mint az államiak, nagyobb tanszabadsággal

2017/2018-as tanévben egy egyházi iskolába járó diák után 200 ezer forint, működési költségekre fordítható támogatás jutott, az állami iskolák tanulóinak ennek csak a 27 százaléka, 55 ezer forint járt fejenként.

Ugyanannyi a támogatás egy gyermekre vetítve az államis és egyházi iskolában is

Az egy gyermekre jutó támogatás összege nem függ attól, hogy a gyermek állami, vagy egyházi fenntartásban működő intézményben tanul-e. Tehát, egy gyermekre vetítve ugyanannyi támogatásban részesül az állami iskola fenntartója, mint az egyházi iskola fenntartója.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Kulturában, nevelésben az egyházi nevelés fejlettebb

Az egyházi iskolák felvételivel szűrik ki a hátrányos helyzetű gyerekeket

Az egyházi iskoláknak arra is lehetőségük van, hogy felvételivel szűrjék a gyerekeket, úgy tűnik, kialakult egy államilag finanszírozott, magasabb színvonalú egyházi oktatási rendszer, ahová nem jutnak be a hátrányos helyzetű gyerekek.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Az állami vallásosság nem akadályozza meg a tejhatalmú uralkodók hatalomrakerülését

A vezetők, uralkodók, akiket csak az elvont vallási erkölcs és lelkiismeret korlátozott, gyakrabban indultak el a teljhatalom irányába, mint azok, akiket a jogállam hatalommegosztása. Nem a vezető lelkiismerete vagy hite a garancia az igazságos kormányzásra, hanem a hatalommegosztás és számonkérhetőség.

A hívők, legalábbis a keresztény hívők, több társadalmi és gazdasági előnyt jelentenek az országoknak, mint a nem hívők


Csak mert egy szűk, önként vállaltan hívő csoport sok tekintetben jobb polgár, attól még a tömeg nem fog jobban működni, ha államilag rájuk erőltetik a vallásosságot

Minden közösségi szervezetben aktívan tevékenykedők egymásnak könnyebben adnak hitelt. Csak ezt nem mérték fel.


A vallási szervezetben aktív emberek egymásnak könnyebben adtak hitelt

Max Weber közgazdász, szociológus végigjárta az Egyesült Államokat a 20. század legelején, személyesen tapasztalhatta meg, hogy az országot járó kereskedők könnyebben adtak hitelre árut azoknak a vállalkozóknak, akikkel azonos egyházhoz tartoztak. 

Az erényesebb életet élő, etikus polgár egészen mást jelent, mint az egyház által irányított ország


Nincs érv

A világ legvallásosabb országai Afrikában találhatók, és a legszegényebbek csoportjába tartoznak


A protestáns/katolikus etika erényei, a szorgalom, takarékosság, mértékletes élet bizonyosan hozzájárultak Európa sikerhez és felemelkedéséhez. 

Kína a jövő, ahol nem vallásosak

Kína, ahol a magyar politika szerint a jövő van, a világ legkevésbé vallásos régiója. Az aktív hívők ott a társadalom egy százalékát teszik ki.


Nincs érv

A keresztény területeken csökken a vallásosak száma, viszont a gazdaság fejlődik

Az Egyesült Államok történetének leghosszabb fellendülési időszaka az elmúlt 12 év volt, de ebben a periódusban csökkent legnagyobb mértékben az aktív vallásosak száma. A világ legfejlettebb országaiban folyamatosan csökken az aktív hívők száma – általában jóval 10 százalék alatt van – , ezzel szemben gazdaságuk növekszik. 


Nincs érv
Nincs ellenérv

Az aktív hívőknél nagyobb a politikai és a társadalmi aktivitás

Nincs ellenérv

Az aktívan vallásosak nagyobb arányban szavaznak

Pl. Spanyolországban az aktív vallásosak 83%-a erősítette meg hogy mindig szavaz, szemben a nem aktív vallásosok 62%-ával illetve a nem vallásosok 53%-ával. Az USA-ban az arányok: 69%, 59%, 48%. Nincsen olyan vizsgált ország, ahol az aktív vallásosoknál ne lenne magasabb az aránya az aktívan szavazóknak, mint a nem aktív vallásosoknál vagy nem vallásosoknál. Ahol nincs jelentős különbség: Brazília, Hollandia, Új-Zéland, illetve azon országoknál ahol a szavazás kötelező.

Nincs ellenérv

A vallásosak gyakrabban csatlakoznak nemvallásos szervezetekhez, mint klubok és jótékonysági szervezetek

26-ból 8 országban az aktívan valllásosaknál az arány magasabb. Pl. az USA-ban az aktív vallásosak 58%-a legalább egy önkéntes szervezet tagja összehasonlítva a nem aktív vallásosok 51%-os arányával illetve a nem vallásosak 39%-os arányával.

Nincs ellenérv

Az aktív hívőknél kevesebb a betegség, hosszabb, boldogabb az élet

Nincs ellenérv

A vallásosak kevesebbet cigiznek és isznak

19-ből 17 országban az aktív vallásosak kevesebbet cigiznek a nem vallásosoknál, 19-ből 18 országban a nem aktívan vallásosokhoz képest. 19 országból 11-ben az aktív vallásosak kevesebbet isznak mint a nem aktív vagy nem valllásosak.

Nem mutatható ki egyértelműen a kapcsolat a vallásosság és a magukat egészségesnek leíró tulajdonság között

A vizsgált országok közül egyedül az USA-ban, Taiwanon és Mexikóban érzik magukat egészségesebbnek a vallásosak. Nem látnak különbséget vallásos és nem vallásos emberek magukban elhízás és az edzés/sportolás gyakoriságában sem.


Nincs érv
Nincs ellenérv

USA: az aktív vallásosok 36%-a nagyon boldognak jellemezte magát szemben a nem aktív és nem vallásosok 25%-ával

A vizsgált országok felénél hasonló eredményre jutottak, mint például Japán, Ausztrália és Németország.

Nincs ellenérv

Az aktív hívők szabálykövetőbb magatartásúak

Nincs ellenérv

Az aktív hívőknél stabilabb a család, több a gyerek

Nincs ellenérv

A bűntől az erkölcs, lelkiismeret tart távol, nem a vallás

A hit visszatartó ereje azonban a történelem folyamán, még a vallás által teljesen dominált korokban sem hatott mindenkire egyformán. Az egyház sem hitt a lelkiismeret erejében, sokkal inkább a pokoltól való félelemben, esetleg az inkvizícióban. Ez azonban nem működött tökéletesen: a bűn szintje a jogállam előtti időkben jóval magasabb volt.

Nincs ellenérv

A világ legvallásosabb országait, mint Csád, a Kongói Demokratikus Köztársaság vagy Nigéria, a legkorruptabbak között találjuk. 

Nincs ellenérv

10-szer több gyilkosság olyan országokban (EU-hoz képest), ahol 60% feletti az aktívan vallásosak száma

A jelenkor keresztény országai közül Honduras, El Salvador és Guatemala azok, amelyek a legaktívabb vallásos lakossággal rendelkeznek Dél-Amerikában. Mindhárom országban 60 százalék fölött van a rendszeresen templomba járók aránya, mégis azon államok közé tartoznak, ahol a legtöbb gyilkosságot követik el, az európainak akár több tízszeresét.

Nincs ellenérv

A történelemben a fejlődés akkor indult be amikor az egyház világi hatalmi szerepe csökkent

És egységes világi közigazgatás és törvénykezés alakult ki. Edward Gibbon történész grandiózus, a Római Birodalom bukásáról szóló művében felveti, hogy a felbomlásához hozzájárult a kereszténység államvallássá tétele: az egyház növekvő mértékben vált képessé a császárok intézkedéseinek felülbírálására, nagymértékben szívta el a befektethető vagyont. Ez a helyzet így-úgy a középkor végéig fennállt.

Nincs ellenérv

A keresztény erkölcs a jogállam megjelenése előtt önmagában nem eredményezett igazságos társadalmat és kormányzást

Nincs ellenérv

A vallás hátrány a társadalomnak, ha az állam ideológiai alapja lesz, ha próbál a nem hívőkre vallásos szabályok szerinti viselkedést kényszeríteni

Nincs ellenérv

A vallások képmutató, az emberek természetével ellentétes szabályokat, lehetőségek elvételét kényszerítenek az emberekre

Nincs ellenérv

A hivatalos dogmák tiltanák a házasság előtti szexet, az abortuszt, a válást, az óvszer használatát, a női egyenjogúságot, a lombikbébi programot.

Nincs ellenérv

A radikális iszlám elutasítja a szólásszabadságot

Nincs ellenérv

A radikális muszlimok elutasítják a törvény előtti egyenlőséget, mert a muszlimok fölötte állnak a többi vallás képviselőinek

Nincs ellenérv

A radikális muszlimok elutasítják a női egyenjogúságot, mert a nők alávetettek

Nincs ellenérv

Ahol vallási szabályok kormányzati, törvényi szintre kerülnek és átveszik, vagy gyengítik a jogállam szerepét

Nincs ellenérv

Az Iszlám Állam példája

Egy állam nem életképes ha keresztény alapjait elhagyja, ha leértékeli vallási identitását

A liberális demokrácia már nem életképes, mert a keresztény alapjait elhagyta: elkezdte fölszámolni azokat a kötelékeket, amelyek az embert a valóságos élethez kötik, megkérdőjelezte a nembeli identitását, leértékelte a vallási identitását, fölöslegesnek minősítette a nemzeti kötődését. Életképes volt addig és jótékony hatással volt az emberiségre, ameddig a személyi szabadságot és a tulajdont védte.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A kereszténység felvétele miatt maradhatott meg a magyar kultura

Mi magyarok 1100 éves megmaradásának oka: katonai erényeink és vitathatatlan életerőnk nem lett volna elegendő, “megmaradásunk kulcsmozzanata a keresztény hit felvétele volt”. Vannak, akik ezt elsősorban diplomáciai bravúrnak, államszervezési teljesítménynek gondolják – folytatta -, és az is volt, de mindezt megelőzően lelki újjászületés és valódi megtérés is.


2019
Hírfolyam/történések röviden
2019-07-27
Orbán Viktor beszédet mond a XXX. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban (Tunádfürdő - Tusványos), melyben kifejti a illiberális-keresztény demokrácia fogalmát.


d_kos20190727009

Tézis: A kormány megosztja a magyarokat, ahelyett hogy egyesítené őket

MTI fotó - illusztráció

Tusnádfürdő, 2019. július 27.
Orbán Viktor miniszterelnök előadása előtt a 30. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban (Tusványos) az erdélyi Tusnádfürdőn 2019. július 27-én.
MTI/Koszticsák Szilárd

Nincs ellenérv

Orbán: "Barátaim, az a magyar, akinek az unokája is magyar lesz."

"Sokat vitatkoztak Magyarhonban  arról, hogy ki a magyar. Van, aki  szerint az, akinek a nagyszülője magyar volt. Tetszetős válasz, de a korszellem, amelyet kialakítottunk, a fejlődés, amit megindítottunk, az országépítés és nemzetegyesítés, amelybe belevágtunk, a lelkület, amely magával ragadott bennünket, egy új választ is ad arra a régi kérdésre: ki a magyar? Barátaim, az a magyar, akinek az unokája is magyar lesz." ...  "Legyen az a hely, ahol kitalálják annak a módját, és megtalálják az az utakat, hogy elvihessük népművészetünk értékeit a magyar fiatalokhoz."

Akkor nincsen magyar ember

De az az unoka csak akkor magyar ha az ő unokája is magyar. Nem lehet ezt előre tudni.  Ha a leszármazott meghal, vagy meddő, vagy nem vállal  gyermeket, akkor a nagyszülei sem lesznek magyarok. Így nagy valószínűséggel senki sem magyar.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Orbán: A liberalisták gyűlölik a kereszténydemokratákat

A hatalom kritikája nem egyenlő a gyűlölettel

Az orbáni hatalommal való szembenállás értékek mellett való kiállás: a demokrácia, a jogállamiság, az egyszemélyes hatalomgyakorlás intézményesített korlátai, a sajtószabadság, az oktatási és tudományos szabadság, a tisztességes politikai verseny, a szolidaritás és még sorolhatnám elvei melletti kiállás. Nem gyűlöletpolitika, hanem értékelvű politika.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A liberalista modell nem fogad el más közösségszervezést

"A probléma az, hogy minden ilyen, egyetemes üdvözülést a politikában propagáló elmélet, az csak akkor erős és érvényes, hogyha kizárólagos. ...  Ezért van az, hogy az ő – fogalmazzunk úgy – liberális, internacionalista programjuk csak akkor lehet igaz, ha minden nemzetre, minden férfi, minden nő számára, és minden korban igaz. ... És ha Magyarország, Lengyelország, Ausztria, Olaszország és Csehország mégis ragaszkodnak a saját fölfogásukhoz, ez elviselhetetlen, ez tűrhetetlen. Ezek ellen nem egyszerűen harcolni kell, hanem ezeket gyűlölni kell, mert az egyetemes emberi jóval állnak szemben."




d_kos20190727018

Tézis: Az állam feladata erkölcsileg minősíteni az állampolgárait

És a magasabb rendűnek minősítetteket támogatnia. Az illiberális vagy nemzeti rendszerben az a teljesítmény, az az egyéni teljesítmény érdemel elsősorban elismerést, ami a közösség javát is szolgálja: öngondoskodás és a munka. A saját egzisztencia megteremtésére és fönntartására való képesség. A tanulás és az egészséges életmód. Az adófizetés.  A családalapítás és a gyermeknevelés.  A nemzet dolgaiban és történelmében való eligazodás, a nemzeti önreflexióban (fogalom: Halász Ágnes - Párbeszéd Műhely) való részvétel. Ez teljesítmény, amelyet elismerünk, minősítünk, erkölcsileg magasabb rendűnek minősítünk, és egyben támogatjuk is.

MTI fotó

Tusnádfürdő, 2019. július 27.
Orbán Viktor miniszterelnök és Tőkés László, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) elnöke a 30. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban (Tusványos) az erdélyi Tusnádfürdőn 2019. július 27-én.
MTI/Koszticsák Szilárd

Liberalizmus: nem minősít mert magánügy illetve nincsen nemzet a rendszerében

Liberalizmus: magánügy és nem közügy, hogy az egyén mit csinál, milyen a teljesítménye, produktív vagy improduktív életet él-e, nem eshet erkölcsi megítélés alá addig ameddig más szabadságát nem sérti. A liberális rendszerben nincsen nemzet, vagy ha mégis van, akkor csak politikai nemzet van.


Kereszténydemokrácia: joga van, mert elismerést érdemel a közösség javát szolgáló teljesítmény

Nem az a két ember közötti helyes viszony definíciója (liberalizmus), hogy mindent szabad mindenkinek, ami a másik szabadságát nem sérti (apró probléma, hogy pontosan mi az, ami a másik szabadságát nem sérti, olyasmi, amit leginkább az erősebbek szoktak definiálni), hanem a helyes definíció az, hogy (illiberalizmus) amit nem akarsz, hogy neked cselekedjenek, te se cselekedd azt a másiknak. Sőt, amiről azt akarod, hogy veled megtegyenek, azt te is tedd meg a másiknak.

Az adók begyűjtése a liberális állokban is az állam feladata.

Az adók begyűjtése a liberális állokban is az állam intézményeinek, az adóhatóságok feladata, mely büntethet nemfizetés esetén.


Nincs érv

Az állam ösztönözheti a fenntartásra való képességet, de nem minősíthet. Nem mindenkinek van meg a képessége az önfentartásra, saját egzisztencia megteremtésére.


Nincs érv

Ösztönözheti, de nem minősítheti a tanulást, mert nem mindenki rendelkezik azonos képességekkel.  Az egyének tanulás utáni fizetése minősít.


Nincs érv



20190703_ep090390c_gen_262_resized_m

Létre kell hozni az Európai Egyesült Államokat (USE).

Nincs ellenérv

Az USE EU szinten csökkentené a multinacionális cégek adóelkerülését, adóoptimalizálását

A multinacionális cégek kihasználják, hogy a kormány egy olyan környezetet hozott létre, ahol a nagy cégeknek elenyésző mennyiségű adót kell fizetniük. A kabinet nem az emberek és az ország érdekeit szolgálja, hanem elvtelenül kiszolgálja a multinacionális cégeket. Azért is szükség van az Európai Egyesült Államokra, hogy az EU országai közösen tudjanak fellépni az ügyben.

Ne szóljanak bele a magyar nemzeti alaptantervbe, kulturális kérdésekbe


Nincs érv

Az Európa Egyesült Államokból kimaradnának a nemzeti értékek, a hagyományok, a közösségek

Azok erőltetik ennek gondolatát, akik a nyílt társadalmak hívei. Ez feladott szuverenitás lenne.


Nincs érv

Nem lehet ráerőszakolni egységes gazdaságpolitikát egymástól rendkívüli mértékben különböző országokra (adórendszer, költségvetési kérdések).


Nincs érv
Nincs ellenérv

Minden közép-európai országnak joga van megvédeni a nemzetstratégiai szempontból

kulcsfontosságú gazdasági ágazatait és piacait is

A legerősebb országok vezetnék az uniót, és a kisebb országok a perifériára lennének szorítva


Nincs érv



000_1eo1l0

Tézis: "Ha magyarnak születtél, akkor egyedi, sőt különleges fajtához tartozol."

 

 

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Nincs ellenérv

Közös nyelv, gondolkodás, lakhely

"Olyan nyelven beszélsz, olyan rugóra jár az agyad, olyan észjárás igazságai és törvényei szerint rendezed be az életed immár ezer éve ugyanazon a helyen, amely csak ránk jellemző."

Kevert nép vagyunk

Kevert nép vagyunk, nincsen külön rasszunk, sajátos genetikai állományunk.


Nincs érv

#Ki_a_magyar?#Orbán_Viktor#Fidesz#Demokrácia#Nyílt határok#Liberális_demokrácia#Jóléti_állam#Fidesz_politikai_érv#Tusványos#Tusványos_2018#Keresztény_kultura#Multikulturalizmus#Hagyományos_családmodell#Piacvédelem#Iparvédelem#Migráció#Határvédelem#Liberális_európai#Európai_Egyesült_Államok#Dobrev_Klára#DK#Tusványos_2019#Kereszténydemokrácia#Illiberalizmus#Nemzet_fogalma#Család_fogalma#Magyar_kultura#Ellenvélemény_2019#Székely_Nemzeti_Tanács#Izsák_Balázs#Nemzeti_régiók#Fidesz_politika#Kövér_László#Globalizáció#Európai_Unió_megítélése#ENSZ#Sargentini_jelentés#Menekült#Ellenvélemény_2016#Kitoloncolás#Ellenvélemény_2018#concernedblog#Menekültek#Határzár#Kerítés#Válsághelyzet#Migráns#Judith_Sargentini#Bántalmazás#Fogvatartás#LMBTQ#Elzárás#Tranzitzóna#Biztonság#Szijjártó_Péter#Jogok#Munkaerőpiac#Beruházások#Bérek#Hatékonyság#Automatizáció#Állami_megrendelések#EUs_megrendelések#Alapjogok#Korrupció#Párbeszéd#Letelepedési_kötvény#Transparency_International#Letelepedési#Finanszírozás#MVM#KPMG#CÖF#Balkáni_útvonal#Németh_Szilárd#Célország#Olaszország#Embercsempész#Ausztrália#Kultura#Jogállamiság#NGOk#Terrorizmus#ENSZ_Menekültügyi_Főbiztosa#Velencei_Bizottság#Alkotmány#Hatalmi_ágak_szétválasztása#OBA#Szájer_József#NAV#Ombudszmanrendszer#Költségvetési_Tanács#Alkotmánybíróság#Actio_popularis#Gulyás_Gergely#LMP#Bírák_összetétele#Schiffer_András#Legfőbb_ügyész#Választás_2018#Kampány#Roma##Kúria#STOP_plakát#Kampányfinanszírozás#Választókerületek#Választási_törvény#Hamisított_aláírások#Nemzeti_konzultáció_2017#Nemzeti_konzultációk#Rezsicsökkentés#Európa_Bizottság#Ellenvélemény_2017#EU_Törökország_megállapodás#Határmenedzsment#EU-s_határőrség#Illegális_bevándorlók#Életmentés#Civil_szervezetek#Lobbizás#Munkahelyteremtés#EU-s_támogatások#Munkanélküliség#Tagállami_szuverenitás#Adócsökkentés#Nemzeti_konzultáció_2011#Sargentini#Kompetencia#OBH_elnök#OBH#OBT#Igazságszolgáltatás_függetlensége#Intolerancia#Sargentini_jelentés##Jogi_út_egyének_elmozgatására#Vagyonnyilatkozatok#Összeférhetetlenség#Lobbitevékenység_szabályzása#Kampánykiadások#Transzparencia#Nyílt_Kormányzati_Együttműködés#Norvég_Alapok#OLAF#Közvilágítás#Kisebbségellenes_provoláció#Rasszizmus#Cigányok#CSOK#Felzárkóztatási_programok#Antiszemizizmus#Gyűlöletbeszéd#Hajléktalanok#Esélyegyenlőségi_program#Roma_EUképviselő#Roma_oktatás#Önkormányzatok_gazdálkodása#Intézményi_ellensúlyok#Államfő#Tisztségviselők_jelölése#Médiatanács#Médiahatóság#Független_Rendőri_Panasztestület#Nemzeti_Emlékezet_Bizottság #Nemzeti_Választási_Bizottság#Jegybank_Felügyelőbizottság#Bírósági_bevatkozás#Elios#EU-s_támogatás#Microsoft#Mészáros#Simicska#Közbeszerzés#IMG#NGO#4-es_metró#Demszky#Alstom#Eurometro#Siemens#Media_Magnet#Puch_Laszlo#Medgyessy#Medgyessy_Péter#INA#MOL#Hernádi_Zsolt#Ivan_Sander#Seszták_Miklós#Magyar_Telekom#Kettős_állampolgárság#Magyar_állampolgárság#Ungár_Péter#Semjén_Zsolt#Magyar_útlevél#Állampolgárság#Szavazatijog#Magyarság_támogatás#Választójog#Határon_túli_magyarság#Európai_Bizottság#Frontex#Ellenvélemény_2015#Menekült_regisztráció#Menekült_támogatás#Etnikai_homogenitás#Azonos_identitás#Idealizált_múlt#Doreen_Massey#Demokratikus_kontrollvesztettség#Érdekközösség#ÁSZ#Nemzetállam#Brexit#Szólásszabadság#Obrán_Viktor#Facebook#Ferenc_pápa#Migránskártya#Cenzúra#Álhír#Romák#Rendkívüli_állapot#Migrációkutató_Intézet#Ukrajna#Közigazgatási_Bíróságok#Európa_Tanács#Európa_Tanács_Emberi_Jogi_Biztosa#Liberalizmus#Menekültek_integrációja#Szél_Bernadett#Lackner_Csaba#Varga_Judit#Európai_Bíróság#Migráció#Kötelező_kvóta#Menekültek_migráció#Ellenvélemény_2019#Titkos_megfigyelések#Borkai_Zsolt#Zöldek#Győr#Rákosfalvy_Zoltán#Dézsi_Csaba_András#Győr_polgármesteri_választás_2020#Állami_Számvevőszék#Simonka_György#Pollreisz_Balázs#MSZP#Borkai_Zsolt #Rákosfalvy_Zoltán #Ellenvélemény_2020#Győr #Pollreisz_Balázs #MSZP #Dézsi_Csaba_András #Fidesz #Ellenvélemény_2020#Nemzeti_konzultáció_2018#KDNP#Koronavírus#Járvány#Nemzeti_konzultáció#Nemzeti_konzultáció_2020#Soros_György#Idősotthonok_védelme#Ingyenes_internet#Koronavírus #Járvány #Nemzeti_konzultáció #Egészségügy#Sajtószabadság# #Cenzúra #Kereszténydemokrácia #Illiberalizmus #Család_fogalma #Biblia#Bibla#Kisebbségek_védelme#Kisebbségi_jogok#Mészáros_Lőrinc#Nemzeti_nagytőke#Szíjj_László#Garancsi_István#Tiborcz_István#Ellenvélemény_2018#GRECO#Közgép#Polt_Péter_Legfőbb_Ügyész#Fidesz_politikai_érv_2017#Fidesz_politikai_érv#Kereszténydemokráciaw#Illiberalizmus#Család_fogalma #Ellenvélemény_2020#Európai_Unió#Munkáspárt#Fidesz_politikai_érv #Dónáth_Anna#Momentum#Momentum#Dónáth_Anna#Polt_Péter#Genderelmélet#Vera_Jourova#Safe_society#Bocskor_Andrea#Mráz_Ágoston_Sámuel#Gajdics_Ottó#NGO-k#Horn_Gábor#Open_Socitety#Open_Society#Korrupció#Lobbizás#Ellenvélemény#Egyházak#KDNP#Keresztény_állam#Ellenvélyemény_2020#Keresztény_állam#Európai_Ügyészség#Eurojust#Europol#Alaptörvény#Minority_Safepack#Nemzeti_Régiók#Ellenvélemény_2021#Európai_Törvényszék#Kamupártok#DK#Jobbik#LMP#Kamupártok#Trócsányi_László#Nemzeti_konzultáció_2021#járvány#Magyar_egészségügy#Kásler_Miklós#Varga_Zoltán#Kálmán_Olga#Dr._László_Imre#Magyar_Egészségügy#Fodor_Gábor#Magyar_gazdaság#SZJA#Mráz_Ágoston_Sámuel#Orbán_Viktor##Szexuális_nevelés#Szexuális_nevelés#Ellenérv_2021#Kocsis_Máté#Európai_Parlament#Kovács_Zoltán##Fidesz#Unicef#Gyermekjogi_egyezmény#Labrisz_Leszbikus_Egyesület