EUR: 387.87 Ft USD: 357.68 Ft
Migrációs válság

MIGRÁCIÓS VÁLSÁG EURÓPÁBAN ÉS MAGYARORSZÁGON

Menekültek. Migránsok. Embercsempészet. Életmentés. Emberi alapvető jogok. Terrorizmus. ENSZ Migrációs paktum. Valóban veszélyezteti a migráció az európai kulturát?

 

Menekült: A menekült olyan személy, aki származási vagy szokásos lakhelyének országán kívül van, mert faji, vallási, nemzetiségi vagy politikai üldözés éri, vagy mert egy üldözött társadalmi csoport tagja. E személy menedékkérő, míg el nem ismeri menekültnek az állam, amelyhez fordul.

 

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

2020
Hírfolyam/történések röviden
2020-05-21
Magyarországon felszámolják a tranzitzónákat, csak az ország határain kívül, külképviseleteken lehet menekültügyi kérelmet benyújtani Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019
Hírfolyam/történések röviden
2019-12-18
Olaszország: Matteo Salvinivel szemben a szicíliai Siracusa ügyészsége kezdeményezett eljárást a hajón lévők személyi szabadságának korlátozása, a nemzetközi konvenciók megsértése, hivatali hatalommal való visszaélés, valamint a biztonságos kikötő indokolatlan megtagadása címénz Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-12-02
Olaszország: 353 migránst osztanak szét EU-tagállamok között, menedékkérők és illegális bevándorlók közötti különbségtétel nélkül. Menekültstátuszuk megállapítása a szétosztás után az egyes befogadó tagállamok feladata lesz Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-11-06
Olaszország: A líbiai migránstáborok részleges bezárását, valamint Líbia és Európa között humanitárius folyosók működtetését javasolta az olasz kormány Tripolinak, amely készen áll az erről szóló megállapodásra Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-09-21
Fidesz: Magyarország segít Olaszországnak a migráció kitelepítésében, elosztásában viszont nem Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-09-12
USA: A biztonságos országból érkező menekültek nem jogosultak menedékkérelem benyújtására Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-09-09
Az Egyesült Államok déli határain 56 százalékkal csökkent az illegális migránsok száma, melyet a Trump-kormányzat a közép-amerikai országokra kifejtett nyomásnak és a Mexikóval történt diplomáciai egyeztetésnek tudja be Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-09-05
Törökország egymillió szíriai visszatelepítését tervezi az ország északi részén létrehozandó biztonsági övezetbe, és ha nem kap hozzá megfelelő nemzetközi segítséget, különösen az Európai Uniótól, akkor megnyitja az utat a migránsok előtt Európa felé Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-08-12
USA: Nem kapnak majd amerikai vízumot és tartózkodási engedélyt azok a bevándorlók, akik állami támogatást kérnek, felére eshet vissza a családegyesítés Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-07-31
Olaszország engedélyezi a menekültek partraszállását ha az EU biztosítja hogy vesz át menekülteket. A Gregoretti hajó fedélzetén tartózkodókat Németország, Franciaország, Portugália, Luxemburg és Írország veszi át, valamint az olasz püspöki kar, amely olaszországi intézményeiben helyez majd el egy csoportot. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-07-22
Az ENSZ közgyűlése szavazott a tavaly decemberben elfogadott Globális Migrációs Csomag utókövetési mechanizmusáról. A szavazáson 118 ország voksolt igennel, 5 ország - Magyarország, az Egyesült Államok, Lengyelország, Izrael és Észtország nemmel, 13-an tartózkodtak, és 57 ország nem vett részt a szavazáson. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-07-10
Németország: Összecsapásba torkollt Lipcsében, hogy a rendőrség megpróbált visszatoloncolni Spanyolországba egy szíriai menedékkérőt, a rendőröket több százan kövekkel és palackokkal dobálták meg. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-07-02
USA: Donald Trump amerikai elnök aláírásával jóváhagyta az amerikai-mexikói határon kialakult migránsválság enyhítését célzó, 4,6 milliárd dolláros segélycsomagot. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-07-02
Olaszország: Szabadlábra helyezte az illetékes olasz bíró Carola Racketét, a Sea-Watch 3 civil mentőhajó kapitányát. Matteo Salvini olasz belügyminiszter a német aktivista kiutasítását rendelte el. Egyelőre illegális bevándorlás címén indult vizsgálat a Sea-Watch 3 kapitányával szemben, mivel a hajó több mint ötven migránst szállított Olaszországba. Közülük tízet az olasz hatóságok már június közepén partra szállítottak egészségi állapotuk miatt. Az olasz ügyészség szerint a kapitány ellenállást tanúsított az olasz pénzügyőrség katonai hajóival szemben is, amelyek többszörös felszólítását megszegve olasz vizekre, majd Lampedusa kikötőjébe hajtott. Ezenkívül a kapitány majdnem nekihajtott az egyik olasz katonai hajónak, a parti dokknak szorítva, amellyel akár el is süllyeszthette volna. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-06-11
Növeli a belügyminiszter hatáskörét, valamint pénzbírságot vet ki a migránsokat Olaszországba szállító civilhajókra a Matteo Salvini olasz belügyminiszter nevét viselő új, a migráció visszaszorítását célzó biztonsági csomag. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-06-07
Németország: menekültügyi reformok - Kitoloncolásnál nem csak kopogtathatnak a rendőrök, hanem külön engedély nélkül behatolhatnak az ingatlanba és átkutathatják. A férőhelyek hiánya miatt átmenetileg büntetés-végrehajtási intézményekben is elhelyezhetnek kitoloncolási őrizetbe vett embereket, felfüggesztve azt az alapelvet, hogy nem lehet fegyházban, börtönben elhelyezni olyan személyeket, akiket nem bűncselekmény, hanem tervezett kitoloncolás miatt fosztanak meg a mozgás szabadságától. A kitoloncolások tervezett időpontja szolgálati titoknak minősülő adat, így büntetőeljárás alá vonható, aki figyelmeztet kitoloncolásra jelölt embereket a hatósági művelet közelgő kezdetére. 5 évre felfüggesztik az elsőbbségi vizsgálat, vagyis nem kell majd egy állás betöltésénél megvizsgálni, hogy egy EU-n kívüli jelentkező helyett van-e alkalmas német vagy EU-s munkavállaló. Ez újra életbe léphet, akár regionális szinten is. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-06-07
Olaszország: Máltai-olasz szervezett mentést követően 62 menekült befogadását az olasz püspöki kar (Cei) vállalta. A Cei fogadott be ötven férfit a június másodikán Genovába érkezett száz fős csoportból is. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-06-02
Olaszország: A Vatikán fogadta be az olaszországi Genova kikötőjébe érkezett 100 fős migránscsoport felét, a többieket pedig további öt európai tagállam között osztják szét, miután Matteo Salvini olasz belügyminiszter bejelentette, hogy Olaszország egyet sem fogad be közülük. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-05-18
USA: Trump demokrata tagállamokba, menedékvárosokba küldi a határon várakozó, illegális státuszban várakozó menekülteket. Az áttelepítések a városokat felkészületlenül érik. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2019-04-01
USA: Az amerikai kormányzat felgyorsítja a déli határok védelméhez szükségesnek tartott döntések végrehajtását. Ennek jegyében azonnal megkezdi a határőrök létszámának bővítését, és elrendeli a határokhoz érkező és menedékjogot kérő migránsok meghallgatás nélküli, azonnali visszaküldését Mexikóba. Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu


d_mti20190923027

Nem jár az adófizető állampolgárokéval azonos egészségügyi szolgáltatás az illegális migánsoknak

MTI fotó

New York, 2019. szeptember 23.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közreadott képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) felszólal az Egyetemes Egészségügyi Ellátással (UHC) foglalkozó magas szintű plenáris ülésen az ENSZ székházban, New Yorkban 2019. szeptember 23-án. Mellette Bogyay Katalin ENSZ-nagykövet (b2) és Paczolay Máté sajtófőnök (b).

MTI/KKM/Burger Zsolt

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Hátrányos megkülönöztetés lenne az adófizető állampolgárokkal szemben

Ez azt jelenti, hogy ugyanaz az ellátás járna egy illegális migránsnak, mint egy olyan embernek, aki évtizedeken keresztül tisztességesen dolgozik, és fizeti az adót az adott országban.




000_app2001011299400

Non-refoulment elv: tilos bárkit is visszafordítani olyan terület felé, amelyen veszélybe kerülhet az élete vagy a szabadsága.

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Nincs ellenérv

Líbiában rabszolgaság és kínzás várja a visszatelepítetteket

ENSZ- és nagyköveti jelentések alapján a Líbiába visszaszállított embereket "rendszerszerű kínzás és rabszolgaság" fenyegeti.




Meg kell szüntetni a migránskártyát, mert az pénzmosásra és terroristák bejuttatására is alkalmas lehet.

A migránskártyák segítenek az azonosításban

A migránskártyák lehetővé teszik tulajdonosuk azonosítását és azt, hogy mikor és hol, valamint hogy mire használták őket.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Terroristavezérek használják a migránskártyát

Ferihegyen lebukott Hasszán F. terroristavezér, akit a magyar hatóságok fogtak el. Ügyvédje nyilatkozatából egyértelműen kiderült, hogy a terroristavezérek is használhatják a migránskártyát.




000_19s7qy

Megkérdőjelezhető a menekültügyi eljárás helyessége.

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség




000_1fi1ve

A migráció hasznos Európa munkaerőpiaca számára.

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Finnország: 10 év után is magas a segélyezési arány a bevándolóknál

A statisztikák szerint egy őshonos finn állampolgár fizetésének negyven százalékát keresi meg egy bevándorló hátterű férfi 10 év után


Nincs érv

Alacsony fizetésű szakmák fizetési színvonala nem változik

Négy, alacsony képzettséget igénylő ágazatban (vendéglátás, közúti áruszállítás, munkaerő-kölcsönzés és biztonsági szolgáltatások) valójában csak a fluktuáció nagy. A nagy fluktuáció oka az alacsony fizetések lehetnek. A fizetések nem fognak emelkedni, ha migrációval hoznak be új munkaerőt, aki kiszolgáltatottsága lévén elvállalja ezen állásokat.


Nincs érv

Az automatizálás elmarad

A bérek migráció segítségével történő lenyomásának káros hatása, hogy a termelékenységet növelő, a munkaerőt kiváltó beruházások, azaz a  számítógépesítés és az automatizálás elmarad. Az új technológiákat ugyanis csak akkor alkalmazzák a vállalkozók, ha az kifizetődő, de ha ehelyett a rövid távon olcsóbb utat is választhatják, akkor nem ruháznak majd be a termelékenység javításába.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A bérnövekedés növeli a hatékonyság fejlesztését szolgáló berhuházásokat

A magyar beruházások 2018 második negyedévben dinamikusan nőttek és ebben jelentős szerepe volt annak, hogy a magyar bérek emelkedtek a leggyorsabban 2010 óta a visegrádi országok között. A gyors bérnövekedés arra kényszerítette a magyarországi cégeket, hogy növeljék hatékonyságukat annak érdekében, hogy ki tudják gazdálkodni a növekvő béreket.

A növekedés nagy része az állami és EUs megrendelések miatt lehetséges

Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője szerint a kiemelkedő eredmény elsősorban az állami és az uniós forrásokon alapuló fejlesztéseknek köszönhető. 


A bérnövekedés versenyképessé teszi a modern technologiák alkalmazását

A beruházások növekedéséhez hozzájárul, hogy a jelentős belföldi és külföldi kereslet hatására sok cég bővíti a meglévő kapacitásait, automatizál, valamint az, hogy egyes cégek a munkaerőhiány/emelkedő bérek miatt új gépekkel biztosítják a termelést.




A migrációval veszélyeztetve van az európai kultura

Németország: 89%-os a támogatottsága a demokráciának, vallástól függetlenül.

Mindegy, hogy az illető keresztény, zsidó vagy muszlim, a demokrácia mint kormányzati forma támogatottsága minden felekezet körében elsöprő, 89 százalékos.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A migránsok állampolgársághoz, majd szavazati joghoz jutnak, és megkezdik a jogállam leépítését.

Tömeges migráció esetén a beáramló migránsok politikai befolyáshoz is jutnak az állampolgárság megszerzésével és leépíthetik a jelenlegi jogrendszert, hiszen politikai úton az módosíthatóvá válik, ezzel veszélyeztetve a helyi kulturát.

Nincs ellenérv

Az új olasz kormány állampolgárságot adna a bevándorló gyermekeknek, szavazati jogot az olasz iskolában tanult 16 éveseknek

Olasz állampolgárságot adnának az Olaszországban született vagy 12 éves koruk előtt az országba érkezett gyerekeknek, ha legalább öt évig olasz iskolába jártak, vagy 3-4 éves, szakmai képesítést nyújtó oktatási intézményt végeztek.




000_1hv2ti

Az NGO-k olyan magatartásformát végezhetnek, melyek büntetőjogilag üldözhetők

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Témák, ahol még megjelenik:

A nemzetközi jog szempontjából kötelességük segítséget nyújtani, biztonságos kikötőbe kell juttatni, nem vonhatók jogi felelősségre.


Nincs érv

Nem az összes, csak egyes tagok

Nem az összes NGO végez üldözhető tevékenységet, hanem csak egyes tagjai. Bizonyos esetekben az ő erkölcsi kódexük különbözik az olasz vagy más nemzetállam jogrendszerétől.


Vannak vizsgálat alatt álló NGO-s ügyek

Megállapítást nyert számos olyan magatartás és cselekmény amely a vizsgálatot folytató ügyészség szerint nem felelt meg az olasz törvények előírásainak így nekünk kötelességünk volt eljárni. Nem ideológiai sem filozófiai kérdés volt ez az ügyészség részéről, hanem a tövény szerint jártak el. Vannak olyan esetek amikor az NGO-k az embercsempészektől átveszik a migránsokat, az embercsempész gumicsónakjával viszont visszatér az afrikai partokra. Visszaszolgáltatják a vizijárművet, emiatt erős a gyanu hogy ismétlődő megállapodás létezik az embercsempészekkel ami bizonyték az illegális embercsempészet pártolásában.

Nincs ellenérv

Saját erkülcsi kódex - fejkendőt nem viselő nőnek való segítségnyújtás

Az NGO-k saját hajójával saját erkölcsi kódexet követi, nehéz elvárni hogy a szabályaikat az egyes országok jogszabályaihoz igazítsák akinek a felségvízein a munkájukat végzik. Pl:  egy olyan ország felségvizein cselekszik amelyben börtönben büntetik ha egy nőnek segítséget nyújtanak aki nem visel fejkendőt. Ugye nem várhatjuk el hogy az NGO-k ne nyújtsanak segítséget csak azért mert nem fedte be fejkendővel a fejét.




068_aa_16012019_879741

Helyben kell segítséget nyújtani a szegénység és munkanélküliség csökkentéséhez.

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Nincs ellenérv

Olcsóbb helyben segíteni

Egy jordániai menekülttábor fejenként havi 35 dollárból (11 600 forint) meg tudja oldani a menekültek étkeztetését

Nincs ellenérv

Az étel nem magántulajdon

A keresztény a Miatyánkban nemcsak önmaga számára kér, hanem úgy mondja: a mi kenyerünket, tehát az egész világ nevében szól. Ebben benne rejlik a szolidaritás, az empátia. Az étel nem magántulajdon, hanem Isten kegyelme, amelyet meg kell osztanunk a rászorulókkal. Gondoljunk a háborús országokban lévő gyerekekre: az éhező gyerekekre Jemenben, Szíriában, Dél-Szudánban és sok más országban, ahol nincsen kenyér.

Nincs ellenérv

Modernizáció

Modernizálni kell a mezőgazdaságot az európai kormányoknak  (elsősorban az exportra termelő létesítményeknél) illetve segíteni a szakképzési rendszer fejlesztését.

Nincs ellenérv

Kenyai mangólé sima mangóeladás helyett

Kenyában gyümölcsléfeldolgozókat hoztak létre. Amikor még nem voltak ezek a gépek, négy mangót értékesítettek mindössze 0,01 dollárért, most viszont már literenként 1 dollárért tudják eladni a mangólevet.




000_1cv59x

A határokat le kell zárni a migráció csökkentéséhez

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Az olasz határ lezárásával emberéletet mentenek

Az indulások és érkezések megállításával csökken a halottak száma és az illegális bevándorlásból hasznot húzók bevétele is.

Nincs ellenérv

Ausztrália is lezárta a határait

Ausztrália is a zéró tolerancia elvét követi, videóban figyelmezteti az illegális bevándorláson gondolkodókat, hogy vissza lesznek fordítva a hajók, és semmiképpen sem kapnak letelepedési engedélyt, amennyiben a bevándorlásnak ezt a formályát választják.




000_a07hw

Sargentini jelentés (61-70): A kormány megsértette a menedékkérők és menekültek alapvető jogait.

Az ENSZ menekültügyi főbiztosa 2015. július 3-án aggodalmának adott hangot a menedékjogról szóló törvény gyorsított eljárásban történő módosítása kapcsán. Az ENSZ emberi jogi főbiztosa 2015. szeptember 17-én kifejezte azon véleményét, hogy a menekültekkel és migránsokkal szembeni bánásmód tekintetében Magyarország megsértette a nemzetközi jogot. Az Európa Tanács emberi jogi biztosa 2015. november 27-én azt nyilatkozta, hogy a Magyarország által a menekültügyi kihívásra adott válasz nem felel meg az emberi jogoknak. Az ENSZ menekültügyi főbiztosa, az Európa Tanács és az EBESZ Demokratikus Intézmények és Emberi Jogok Hivatala 2015. december 21-én sürgették Magyarországot, hogy tartózkodjon olyan politikák és gyakorlatok alkalmazásától, amelyek intoleranciát, félelmet és idegengyűlöletet gerjesztenek a menekültekkel és migránsokkal szemben. Az ENSZ menekültügyi főbiztosa 2016. június 6-án aggodalmának adott hangot amiatt, hogy egyre több vádat fogalmaznak meg a magyarországi határőrizeti hatóságok által a menedékkérők és migránsok ellen elkövetett visszaélésekkel kapcsolatban, valamint aggasztónak tartotta az általánosabb értelemben véve korlátozó jellegű határőrizeti és jogalkotási intézkedéseket, ideértve a menekültügyi eljáráshoz való hozzáféréssel kapcsolatos intézkedéseket is. Az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága 2017. április 10-én kérte a dublini eljárás szerinti, Magyarországra irányuló átadások azonnali felfüggesztését. 2017-ben a Magyarországon benyújtott 3397 nemzetközi védelem iránti kérelemből 2880-at elutasítottak, ami igen magas, 69,1 %-os elutasítási arányt jelent. 2015-ben a 480 nemzetközi védelem iránti kérelemmel kapcsolatos bírósági jogorvoslati kérelem közül 40 esetben (9%) született pozitív döntés. 2016-ban a 775 jogorvoslati kérelem közül 5 esetben (1%) született pozitív döntés, 2017-ben pedig egyáltalán nem volt jogorvoslati kérelem.

 

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Idegenrendészeti eljárás alatt álló menekültek a tranzitzónában fogvatartásuk alatt nem kaptak ételt

2018 augusztusában öt kérelmet nyújtottak be az Emberi Jogok Európai Bíróságához, amelyek sürgős ideiglenes intézkedéseket kértek az Eljárási Szabályzat 39. cikke alapján az élelmiszerhiány megszüntetésére.  A bíróság a kérést teljesítette, ennek ellenére 2019-ben februárban, márciusban és áprilisban ismét nyolc hasonló sürgős ideiglenes intézkedés iránti kérelmet nyújtottak be .

Nincs ellenérv

A bírósági fellebbezésnek nincs automatikus felfüggesztő hatása az elutasítási és kitoloncolási határozat végrehajtására, bár a kérelmező kérheti a felülvizsgálatot végző közigazgatási bíróságtól.

Nincsen bírósági eljárás bántalmazásról

Az állítólagos rossz bánásmódról szóló jelentések többnyire az illegális bevándorlók és az őket segítő nem kormányzati szervezetek szubjektív erőforrásain alapulnak, ami kétségeket okoz a tényleges hitelességük és megbízhatóságuk tekintetében. Ezenkívül eddig nem számoltak be bírósági ügyekről, ahol a magyar határőröket vádat emelték a menedékkérők visszaélése miatt, megerősítve a magyar kormány álláspontját, miszerint ezek a vádak teljesen indokolatlanok és az égboltról esnek.


Kiskorúak bántalmazása

A Kínzás, Embertelen vagy Megalázó Bánásmód vagy Büntetések Megelőzésére Létrehozott Európai Bizottság 2015. október 21. és 27. között Magyarországra látogatott, és a jelentésében kiemelte, hogy jelentős számú külföldi állampolgár (köztük kísérő nélküli kiskorúak) jelezte, hogy fizikai bántalmazásnak voltak kitéve a bevándorlási vagy menekültügyi őrizeti létesítményekben dolgozó rendőrök és fegyveres őrök részéről.

Volt bírósági eljárás folyamatban és bírság is

Összesen 44 esetben jelentettek fel rend?röket a déli határon elkövetett túlkapások miatt 2015. szeptember 1. és 2017. március 8. között, ezekből két esetben pénzbüntetésre ítélték az elkövetőket.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Korlátozott hozzáférés a menekültügyi eljáráshoz

Aggasztó az általánosabb értelemben véve korlátozó jellegű határőrizeti és jogalkotási intézkedések, ideértve a menekültügyi eljáráshoz való hozzáféréssel kapcsolatos intézkedéseket is. 

Nincs ellenérv

A Szerbiából érkező menekültek kérelmei érvénytelenek, mert biztonságos országból értek Magyarországra

Csak biztonságos országnak vélt Szerbiaval van 2 menekültkérvényt befogadó kapu felállítva a kerítés mentén, így gyakorlatilag lehetetlen menekült státuszt kapni Magyarországon, mivel a Szerbiából érkező menekültek kérelmei érvénytelenek, tekintve hogy Szerbia biztonságos osszágnak minősül.

Nincs ellenérv

Ilias és Ahmed kontra Magyarország ügy: jogtalan kitoloncolások

Az Ilias és Ahmed kontra Magyarország ügyben 2017. március 14-én hozott ítéletében az Emberi Jogok Európai Bizottsága megállapította ,hogy sérült a kérelmezők szabadsághoz és biztonsághoz való joga, hogy megsértették az embertelen vagy megalázó bánásmód tilalmát azzal, hogy a kérelmezőket visszatoloncolták Szerbiába, továbbá sérült a hatékony jogorvoslathoz való jog a röszkei tranzitzóna fogvatartási körülményei kapcsán. 

Nincs ellenérv

Menekültügyi eljárások számának csökkenése

A 2015-ös évi kerítés felállítása óta csökkent a menekültügyi kérvények száma: 2013: 18.900, 2014: 42.777, 2015: 177.135, 2016: 29.432, 2017: 3.397. A kerítéstől 8km-en belüli sávban tartózkodó átkelők azonosítás után a kerítés külső részére kísérése kérvény beadásának megtagadásával 2016: 8466, 2017: 9136. A kerítésnél a kérvény megtagadása 2016: 10.591, 2017: 10.964.

Nincs ellenérv

A rendkívüli állapot bevezetésével eljárási garanciákat függesztenek fel

A 8 km-es határzónára vonatkozó szabályokat a rendkívüli állapot bevezetésével az egész országra kiterjesztették 2016-ban és meghosszabbították 2018-ban, mely elrendeli az összes menedékkérő automatikus elfogását és a szerb határ külföldi oldalára szállítását a 14 év alatti kísérő nélküli gyermekek kivételével, mint "különleges ( ideiglenes) megoldás". Így nincsen lehetőség olyan eljárás lefolytatására, amely magában foglalja a kiutasítás utáni rossz bánásmód kockázatának egyéni értékelését az érintett országok emberi jogi helyzetének objektív és független elemzése alapján.

Nincs ellenérv

A gyorsított menekültügyi eljárás általánosan nem alkalmazható

Az EU Eljárási Irányelve felhatalmazza a tagországokat vizsgálati eljárásokat (31. cikk, 8. bekezdés) illetve határellenőrzési eljárásokat (43. cikk, 1. bekezdés) folytassanak le gyorsított eljárással, de nem általánosan, a kivételeket az irányelv felsorol. A 24. cikk 3. bekezdés tiltja ezen eljárások elvégzését (ami egyezik  a Menedékjogi törvény 2. bekezdésével): kísérő nélküli gyermekek, az időskorú kérelmezők,  fogyatékkal élők, a várandós nők, kiskorú gyermekek, nemi erőszak áldozatai, a kínzás áldozatai , súlyos szexuális, fizikai vagy pszichológiai erőszak áldozatai esetén. Ebből a kormány csak a 14 év alatti gyermek esetében jár el így.

Nincs ellenérv

A magas elutasítási arány miatt a kérelmek elbírálásának a módja megkérdőjelezhető.

2017-ben a Magyarországon benyújtott 3397 nemzetközi védelem iránti kérelemb?l 2880-at elutasítottak, ami igen magas, 69,1 %-os elutasítási arányt jelent. 2015-ben a 480 nemzetközi védelem iránti kérelemmel kapcsolatos bírósági jogorvoslati kérelem közül 40 esetben (9%) született pozitív döntés. 2016-ban a 775 jogorvoslati kérelem közül 5 esetben (1%) született pozitív döntés, 2017-ben pedig egyáltalán nem volt jogorvoslati kérelem.

Nincs ellenérv

Önkényességet súroló fogvatartás LMBT személyeknél

Az Emberi Jogok Európai Bizottsága O.M. kontra Magyarország ügyben 2016. július 5-én hozott ítélete szerint összezártak LMBT személyt olyan ország menekültjeivel, ahol széles körben elterjedtek az ilyen személyekkel szembeni kulturális vagy vallási előítéletek.

Nincs ellenérv

Kiskorúakat ki kell hozni a tranzitzónából

A hatóságoknak sürgősen meg kell szüntetniük a tranzitzónákat, különösen a gyermekes családok és az összes kísérő nélküli kiskorú esetében.

Nincs ellenérv

Kötelezettségszegési eljárás a menekültügyi jogszabályok miatt

A Bizottság 2017. december 7-én úgy határozott, hogy folytatja a Magyarország ellen a menekültügyi jogszabályok miatt indított kötelezettségszegési eljárást azzal, hogy indokolással ellátott véleményt küld. A Bizottság úgy véli, hogy a magyar szabályozás nem felel meg az uniós jognak, különösen a 2013/32/EU(6), a 2008/115/EK(7) és a 2013/33/EU(8) európai parlamenti és tanácsi irányelvnek és az Alapjogi Charta több rendelkezésének.

El lehet hagyni a tranzitzónát, nincsen elzárás

A létesítményt nem zárják le, a fogva tartás a magyar gyakorlatban koncepcionálisan lehetetlen, mivel a kérelmez?k bármikor elhagyhatják az tranizitzónát.


Elzárás - időkorlát, egyedi körülmények figyelembevétele és fellebezési lehetőség nélkül.

14 éves kor alattiként azonosított gyermekek kivételével a kormány által elfogadott törvény lehetővé teszi a menedékkérők tranzitzónákban való automatikus elhelyezését, meghatározatlan időkorláttal, egyedi körülmények figyelembevétele nélkül, érdemi fellebezési lehetőség nélkül.

A tranzitzónák törvényesek

A Fogadási Irányelv  lehetőséget termet helyek kialakítására a már állampolgárok védelme érdkében illetve amiatt, hogy a kérelem elbírálása alatt a menedékkérők elérhetőek legyenek. Ezen helyek tranzitzónára való csökkentését a tömeges migráció határásra rendelte el a kormány, amit engedélyez az Európai Unió működéséről  szóló szerződés 72. cikke és a Fogadási Irányelv.


Nincs érv

Nem lehet elhagyni anélkül a tranzitzónát, hogy a menedékkérelem ne legyen elutasítva


Nincs érv



Nem tekinthető emberi alapjognak a migráció (mint például az élethez vagy méltósághoz való alapjog, ami az államon felüli jog). Az állam által szabályzott eljárásban kell kérvényezni a menedékjogot.

Klímaváltozás miatt földöntutóvá váló emberek ellehetetlenülésének elkerülése

Az első világháború végére hontalanná vált emberek helyzetének rendezését szolgáló úgynevezett Nansen-útlevél mintájára.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A közösség érdekét sérti

Az egyén és állam viszonya nem üzletszerű kapcsolat, nem lehet csak úgy kilépni, az egyén tartozik valahová (határok, múlt, nyelv, vallás, kultura, hagyomány). ... Az egyén szabadságra való hivatkozása nem írhatja felül a közösség érdekeit.  Többség igenis van, és azt tiszteletben kell tartani, mert ez a demokrácia lényege.  A közösség, azaz állam érdeke a helyi közösség kulturájának, családmodelljének védelme, illetve a határ védelme.

Nincs ellenérv

Alapjog, de csak országhatáron belül

Az Emberi jogok nyilatkozata tartalmazza a lakhelyválasztáshoz, menedékhez való jogot, ami releváns ebben a kérdésben. Az értelmezések országhatáron belülre tekintik érvényesnek ezeket a jogokat.




Európa biztonságát veszélyezteti az ellenőrizetlen bevándorlás

Nincs ellenérv

Több mint 30 terrortámadásban több mint 300 ember halt meg a nyugat-európai országokban.

Nincs ellenérv

Frontex: 12 ermbernél állapítottak meg terrorista kapcsolatot 1,2 millióból a Földközi-tengeren

Az olasz, a francia, a spanyol, a marokkói és a tunéziai hatóságok együttműködése keretében mintegy 1,2 millió ember személyazonosságát ellenőrizték, amelynek során lopott, vagy hamisított, több esetben kitalált személyazonosságot igazoló iratokat foglaltak le. Az akció során 31 esetben indítottak eljárást.


2018
Hírfolyam/történések röviden
2018-07-01
Olasz Főügyész: Az NGO-k folytattak mentési műveleteket de nem kaptak ekkora hírt, mivel először is nem volt ilyen tömeges és széles a jelenség amekkorára később nőtte magát. Szicilia az évszázadok során mindig is migránciós célállomásnak számított. Békés vagy agresszív módon több irányból is érkeztek, nemcsak Afrikából. Az NGO-k értékes munkát végeznek az emberélet mentésében. Sok esetben gyerekek veszthették volna életüket ha nem mentik meg az NGO-k.
2018-06-20
A Parlament elfogadta a jogellenes migráció elleni küzdelemre vonatkozó egyes jogi aktusok módosításáról szóló 2018. évi VI. Törvényt és az Alaptörvény hetedik módosítását. Ennek eredményeképpen 2018 közepe óta alkalmazzák a biztonságos harmadik ország és az első menedék ország fogalmának hibridjét (a menekültügyi törvény 51. cikke (2) bekezdésének f) pontja). A menedékjog iránti kérelmet elfogadhatatlannak kell tekinteni, ha a kérelmező olyan országon keresztül érkezett, ahol nem volt kitéve üldöztetésnek vagy súlyos sérelemnek, vagy megfelelő védelmi szint áll rendelkezésre az országban, amelyen keresztül a kérelmező Magyarországra érkezett.


000_nb74o

A menedékjog iránti kérelmet elfogadhatatlannak kell tekinteni, ha a kérelmező olyan országon keresztül érkezett, ahol nem volt kitéve üldöztetésnek vagy súlyos sérelemnek, vagy megfelelő védelmi szint áll rendelkezésre az országban, amelyen keresztül a kérelmező Magyarországra érkezett.

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított az új törvény miatt

A tagállamok esetén meg kell tiltani hogy alkalmazzák a biztonságos harmadik ország vagy a biztonságos menedékjogi fogalmak alkalmazását arra, hogy megkerüljék a kockázatok egyéni értékelését és a menekülteket automatikusan visszaküldjék ezen biztonságosnak vélt országokbat.


Nincs érv



043_dpapa_89360133

Nincsen meg a szükséges integrációs szándék

A bevándorlók nem kívánnak integrálódni Európában, inkább saját kulturájukat, szokásaikat szeretnék meghonosítani a kontinensen.

 

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség




Magyarországnak kockázat 2018-ban a migráció

Nem vagyunk célország

Nem vagyunk célország, még az itt befogadott menekültek is továbbvándoroltak az EU más területeire.


Jelenleg 61 946 migráns vonul a balkáni útvonalon Nyugat-Európa felé

Míg Olaszországban 17 922 összeírt bevándorlót, Spanyolországban pedig 21 882 ezer bevándorlót tartanak számon.




000_so4ph

Az ENSZ Globális migrációs csomagjából ki kell lépni

Fotó: AFP/ Europoress Fotóügynökség

Az ENSZ csomag 2. célja ellentmond annak hogy ösztönözné a migrációt

"Csökkenteni kell a negatív mozgatórugókat és strukturális tényezőket melyek következtében az emberek elhagyják származási országukat"


Az ENSZ csomag ösztönzi az illegális migrációt

A migráció ösztönzése helyett a kiváltó okok kezelésére kellene fókuszálni, és ott kell segíteni, ahol arra valóban szükség van. Csak legális módon lehet belépni Magyarország területére.

Általánosan előnyöket és hátrányokat is ír az ENSZ csomag a migrációról.

Az ENSZ Globális Migrációs csomag "Közös Felelősség" szekciója kockázatokat és kihívásokat is említ, nem csak előnyöket, jó tendenciát. Továbbá hátrányos mozgatórugónak illetve strukturális tényezőnek az olyan hatásokat, melynek következtében az emberek a származási országukban nem tudnak megélni és  aminek a következtében útnak indulnak.


A javaslat általános megközelítése szerint a migráció megkérdőjelezhetetlenül jó tendencia

Nem kötelező a 7. pont szerint, elismeri az államok szuverenitását

A tervezet 7. pontjáról kérdezte a tárcavezetőt, ami szerint a megállapodás jogilag nem kötelező érvényű, és a tagállamok által egyeztetett és elfogadott, a menekültek és migránsok kezelésmódjáról szóló New York-i deklaráció kötelezettségvállalásaira épít, az államok szuverenitását fenntartva, és elismerve, hogy egyetlen állam sem képest egyedül kezelni a migrációt. 


Kötelező a csomag

2018 júliusáig arról volt szó, hogy az ENSZ migrációs csomagja nem kötelező érvényű, de ez már nem igaz.

Nincs ellenérv

Az ENSZ globális migrációs csomag nem veszi figyelembe a célországban élők biztonsághoz való jogát

Alapvető jognak tekinti a migrációt, miközben nem veszi figyelembe azon emberek érdekeit, akik biztonságban akarnak élni.

Nincs ellenérv

Bizalmatlanság az ENSZ felé: később kötelezővé tehetik

Az ENSZ migrációs csomag 53. pontja alapján: a tagállamokat nemzeti akciótervek létrehozására biztatja a probléma kezelésekor. Elismeri, hogy a biztatás nem egyenlő a kötelezővé tétellel, de bizalmatlan, és ezért döntöttek a kilépés mellett. 

Nincs ellenérv

Inspiráció az útrakeléshez

Az ENSZ migrációs csomag  veszélyt hozhat a világra, ugyanis milliókat inspirálhat arra, hogy útra keljenek. 

Nincs ellenérv

A javaslat általános megközelítése szerint a migráció megkérdőjelezhetetlenül jó tendencia

Az ENSZ csomag 13. pontban található 3) vezér-elve a nemzeti szuverenitás

Az ENSZ csomag 13. pontban található 3) vezér-elve a nemzeti szuverenitás: "A globális paktum ismételten megerősíti az államok szuverén jogát hogy meghatározza saját bevándorláspolitikáját"


Nemzeti hatáskör a kérdés, nem az ENSZ-é

Nemzeti hatáskörben kell hagyni annak eldöntését, hogy a munkaerőpiaci és demográfiai kihívásokra milyen megoldást talál egy ország, nem lehet senkire nyomást helyezni, hogy csak a migráció a megoldás.

Nincs ellenérv

Középpontjában a migránsok jogai

Az ENSZ migrációs csomagjának középpontjában a migránsok jogai állnak.

Csak alap emberi jogokat biztosítana, mint egészségügyi, lakhatási, oktatási, szociális  juttatásokat.

Az ENSZ migrációs csomagjának 4. célja szerint nem tenné függővé az alapvető emberi jogok biztosítását a migrációs központokban attól, hogy valakinek bizonyítani kelljen a nemzetiségét.Továbbbá alap szociális szolgáltatásokat ír a 15. cél: egészségügyi ellátás, gyermekeknek oktatás, lakhatás és szociális védelem van említve, és nem "mindenfajta szolgáltatás".


Az ENSZ migrációs javaslata szerint minden migráns kapjon meg mindenfajta szolgáltatást.

Az ENSZ migrációs javaslata szerint minden migráns kapjon meg mindenfajta szolgáltatást, miután elhagyja az otthonát, függetlenül attól, hogy melyik tranzitországban van, vagy éppen melyik célországot választotta ki magának.

Nincs ellenérv

Határsértések dekriminializálása

A migrációs csomagban a határsértések dekriminalizálásáról is beszélnek, vagyis azt akarják elérni, hogy a világon sehol sem kezeljék bűncselekményként a határsértést, hanem csak valamiféle adminisztratív ügyként, ami pedig az egyes államok biztonságát rendkívüli módon ássa alá.

Nincs ellenérv

Munkaerőpiaci kihívások legjobb válasza a migráció

A migrációs csomagban az is megjelenik, hogy mintegy kötelességszerűen, definíciószerűen a migrációt kellene a demográfiai vagy munkaerőpiaci kihívásokra adott válaszok legjobbjának tekinteni. Ezzel hazánk nem ért egyet, Magyarországon az oktatás folyamatos fejlesztésében és a több gyermekben látjuk e kihívások kezelését,nem pedig abban, hogy illegális bevándorlókat hozzanak az országba.

Nincs ellenérv

A migrációt a nemzetközi közösség finanszírozza 

„Most már teljesen a józan észtől elrugaszkodott módon" a csomag jelenlegi formájában azt is szorgalmazzák, hogya nemzetközi közösség adjon pénzt a migrációs folyamatok finanszírozására, a leendő migránsok képzésére, a befogadó társadalmaknak pedig arra, hogy minél több migránst fogadjanak be.




Teljes
000_im4ay

A kormány terrorizmussal ítéli el az illegális határátlépőket arra nem utaló magatartás esetén is ami kérdéseket vet fel a magyar terrorellenes jogszabályok alkalmazását és a tisztességes eljáráshoz való jog érvényesülését illetően.

Fotó: AFP/ Europress Fotóügynökség

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Ahmed H családját segítette a határátlépésben, terrorizmussal ítélték el.

A kormány 7 év börtönbüntetésre ítélte és 10 évre kitiltotta Magyarországról 2018. március 14-én Ahmed H. ciprusi illetőségű szíriai állampolgárt, aki 2015 szeptemberében segíteni próbálta a Szíriából menekülő családtagjait a szerb-magyar határon való átkelésben.




A migráció előnyös a kibocsátó országok számára.

Nincs ellenérv

Politikai ellenfelektől való megszabadulás

A kibocsátó országok mint egy szelepet használhatják a migrációt. Az ottani vezetők politikai hatalmára veszélyes embereknél nem bánják hogy elhagyják az országot, még ha a középréteget is hagyják elmenekülni, aki segíteni az ország gazdasági helyzetének javulását.


2017
Hírfolyam/történések röviden


Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.3):  Európai Bizottság: Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
3. "Mára kiderült, hogy a Magyarországra tartó illegális bevándorlókat az embercsempészek mellett bizonyos nemzetközi szervezetek is törvénytelen tevékenységre ösztönzik."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Nincs ellenérv

Az EU-ban zéró tolerancia van az embercsempészetre és több intézkedést tett ellene.

Nincs ellenérv

Életet menteni a tengeren nem migrációt ösztönző

Nem az illegális migráció előmozdítása: az életmentés a tengeren, gondoskodni a veszélyeztetett emberekről, akik a vérontásból és a háborúból elmenekültek, és nemzetközi védelemre szorulnak.

Nincs ellenérv

Eddig nincsen bizonyíték arra, hogy a  nem kormányzati szervezetek együttműködnek embercsempészekkel. Gyanú esetén a tagállamoknak van hatalma ezt kivizsgálni (nem az EU-nak).

Nincs ellenérv

Tagállamok terhének csökkentése

A civil szervezetek megbízható értékelendű partnerek a válság leküzdésében. Információt, jogi tanácsot adnak a menedékkérőknek, segítenek a gondozásukban csökkentve ezzel a tagállamok terheit.




Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.4):  Európai Bizottság: Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
4. "Egyre több külföldről támogatott szervezet működik Magyarországon azzal a céllal, hogy hazánk belügyeibe átláthatatlan módon beavatkozzon. Ezek működése veszélyezteti függetlengésünket."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Nincs ellenérv

A kormány szerint a civli szervezetek kialakítása egy nemzetközileg finanszírozott összeesküvés része egy demokratikusan megválasztott kormány ellen.

Nincs ellenérv

A tagállamok határozzák meg a civil szervezetek működésének feltételeit. Az EU működésében szigorúan szabályozva van a transzparencia és lobbizás.

Nincs ellenérv

Az NGO-k részei a demokratikus működésnek, találkozó szervezése az EU-val szabályozott

A civil szervezetek fontos része a demokratikus rendszer működésének. Egyeztetések vannak az EU intézmények és civil szervezetek között akkor is, ha azok nem értenek egyet egymással. Az EU működését befolyásoló egyeztetéshez, találkozó szervezéséhez szükséges a civil szervezet éves büdzséjének, és kapott EU-s támogatások ismertetése, nyilvánosságra hozatala.


FOGALMAK
Migráns, menekült, mentés, csempész...
Migráns:
Lakóhelyét megváltoztató személy; egy területről elvándorló, illetve más országba betelepülő ember.
Menekült:
A menekült olyan személy, aki származási vagy szokásos lakhelyének országán kívül van, mert faji, vallási, nemzetiségi vagy politikai üldözés éri, vagy mert egy üldözött társadalmi csoport tagja. E személy menedékkérő, míg el nem ismeri menekültnek az állam, amelyhez fordul.
Csempész:
Olasz Főügyész: Jogi értelemben amikor a migránsok esetén embercsempészetről beszélünk akkor olyan alanyokról van szó, akik pénzért a migránst aki Európába akar eljutni az afrikai partok mentén tartja majd megszervezi az utat. Gyakran súlyos erőszakos események kísérik (sérülések, zúzódások a migránsok testén börtönközpontban). Embereket adnak el és prostitúcióra kényszerítenek. A sajtó lazábban szokott fogalmazni.
Mentés:
Olasz Főügyész: emberek mentése olyan vizijárműről, ami elsüllyed a hullámok között így meggátolva a fulladásukat.
Nem mentés technikai értelemben:
Olasz Főügyész: emberek mentése olyan vizijárműről, ami nyugodt vizeken hajózik.
Bűnrészesség:
Olasz Főügyész: összejátszanak az embercsempészekkel akik törvénytelenül hasznot húznak az utakból (nem filozófiai értelemben).
#Sargentini_jelentés#Migráció#Judith_Sargentini#Menekült#Európai_kultura#Fidesz#Szijjártó_Péter#ENSZ#Munkaerőpiac#Ellenvélemény_2019#Orbán_Balázs#Alapjogok#Németh_Szilárd#Intergráció#Fidesz_politika#Olaszország#Határzár#Menekültek#NGOk#Terrorizmus#Nemzeti_konzultáció_2017#Nemzeti_konzultációk#Illegális_bevándorlók#Embercsempész#NGO#Civil_szervezetek#Migránskártya#Halász_János#Ellenvélemény#Tusványos#Tusványos_2019#Orbán_Viktor#Kereszténydemokrácia#Illiberalizmus#Migráns#Ellenvélemény_2016#Kitoloncolás#Ellenvélemény_2018#concernedblog#Kerítés#Válsághelyzet#Bántalmazás#Fogvatartás#LMBTQ#Elzárás#Tranzitzóna#Biztonság#Jogok#Fidesz_politikai_érv#Beruházások#Bérek#Hatékonyság#Automatizáció#Állami_megrendelések#EUs_megrendelések#Korrupció#Párbeszéd#Letelepedési_kötvény#Transparency_International#Letelepedési#Finanszírozás#MVM#KPMG#CÖF#Balkáni_útvonal#Célország#Ausztrália#Európai_Egyesült_Államok#Kultura#Jogállamiság#ENSZ_Menekültügyi_Főbiztosa#Velencei_Bizottság#Alkotmány#Hatalmi_ágak_szétválasztása#OBA#Szájer_József#NAV#Ombudszmanrendszer#Költségvetési_Tanács#Alkotmánybíróság#Actio_popularis#Gulyás_Gergely#LMP#Bírák_összetétele#Schiffer_András#Legfőbb_ügyész#Választás_2018#Kampány#Roma##Kúria#STOP_plakát#Kampányfinanszírozás#Választókerületek#Választási_törvény#Hamisított_aláírások#Rezsicsökkentés#Európa_Bizottság#Ellenvélemény_2017#EU_Törökország_megállapodás#Határmenedzsment#EU-s_határőrség#Életmentés#Lobbizás#Munkahelyteremtés#EU-s_támogatások#Munkanélküliség#Tagállami_szuverenitás#Adócsökkentés#Nemzeti_konzultáció_2011#Sargentini#Kompetencia#OBH_elnök#OBH#OBT#Igazságszolgáltatás_függetlensége#Intolerancia#Sargentini_jelentés##Jogi_út_egyének_elmozgatására#Vagyonnyilatkozatok#Összeférhetetlenség#Lobbitevékenység_szabályzása#Kampánykiadások#Transzparencia#Nyílt_Kormányzati_Együttműködés#Norvég_Alapok#OLAF#Közvilágítás#Kisebbségellenes_provoláció#Rasszizmus#Cigányok#CSOK#Felzárkóztatási_programok#Antiszemizizmus#Gyűlöletbeszéd#Hajléktalanok#Esélyegyenlőségi_program#Roma_EUképviselő#Roma_oktatás#Önkormányzatok_gazdálkodása#Intézményi_ellensúlyok#Államfő#Tisztségviselők_jelölése#Médiatanács#Médiahatóság#Független_Rendőri_Panasztestület#Nemzeti_Emlékezet_Bizottság #Nemzeti_Választási_Bizottság#Jegybank_Felügyelőbizottság#Bírósági_bevatkozás#Elios#EU-s_támogatás#Microsoft#Mészáros#Simicska#Közbeszerzés#IMG#4-es_metró#Demszky#Alstom#Eurometro#Siemens#Media_Magnet#Puch_Laszlo#Medgyessy#Medgyessy_Péter#INA#MOL#Hernádi_Zsolt#Ivan_Sander#Seszták_Miklós#Magyar_Telekom#Kettős_állampolgárság#Magyar_állampolgárság#Ungár_Péter#Semjén_Zsolt#Magyar_útlevél#Állampolgárság#Szavazatijog#DK#Magyarság_támogatás#Választójog#Határon_túli_magyarság#Európai_Bizottság#Frontex#Határvédelem#Ellenvélemény_2015#Menekült_regisztráció#Menekült_támogatás#Ki_a_magyar?#Etnikai_homogenitás#Azonos_identitás#Idealizált_múlt#Doreen_Massey#Globalizáció#Demokratikus_kontrollvesztettség#Érdekközösség#ÁSZ#Nemzetállam#Brexit#Nyílt határok#Liberális_demokrácia#Jóléti_állam#Tusványos_2018#Szólásszabadság#Obrán_Viktor#Facebook#Ferenc_pápa#Cenzúra#Álhír#Romák#Dobrev_Klára#Rendkívüli_állapot#Migrációkutató_Intézet#Ukrajna#Közigazgatási_Bíróságok#Európa_Tanács#Európa_Tanács_Emberi_Jogi_Biztosa#Nemzet_fogalma#Liberalizmus#Család_fogalma#Székely_Nemzeti_Tanács#Izsák_Balázs#Nemzeti_régiók#Menekültek_integrációja#Szél_Bernadett#Lackner_Csaba#Varga_Judit#Európai_Bíróság#Migráció#Kötelező_kvóta#Menekültek_migráció#Ellenvélemény_2019#Titkos_megfigyelések#Borkai_Zsolt#Kövér_László#Zöldek#Győr#Rákosfalvy_Zoltán#Dézsi_Csaba_András#Győr_polgármesteri_választás_2020#Állami_Számvevőszék#Simonka_György#Pollreisz_Balázs#MSZP#Borkai_Zsolt #Rákosfalvy_Zoltán #Ellenvélemény_2020#Győr #Pollreisz_Balázs #MSZP #Dézsi_Csaba_András #Fidesz #Ellenvélemény_2020#Nemzeti_konzultáció_2018#KDNP#Koronavírus#Járvány#Nemzeti_konzultáció#Nemzeti_konzultáció_2020#Soros_György#Idősotthonok_védelme#Ingyenes_internet#Koronavírus #Járvány #Nemzeti_konzultáció #Egészségügy#Sajtószabadság# #Cenzúra #Kereszténydemokrácia #Illiberalizmus #Család_fogalma #Biblia#Bibla#Kisebbségek_védelme#Kisebbségi_jogok#Mészáros_Lőrinc#Nemzeti_nagytőke#Szíjj_László#Garancsi_István#Tiborcz_István#Ellenvélemény_2018#GRECO#Közgép#Polt_Péter_Legfőbb_Ügyész#Fidesz_politikai_érv_2017#Fidesz_politikai_érv#Kereszténydemokráciaw#Illiberalizmus#Család_fogalma #Ellenvélemény_2020#Keresztény_kultura#Multikulturalizmus#Hagyományos_családmodell#Piacvédelem#Iparvédelem#Európai_Unió#Európai_Unió_megítélése#Munkáspárt#Fidesz_politikai_érv #Dónáth_Anna#Momentum#Momentum#Dónáth_Anna#Polt_Péter#Genderelmélet#Vera_Jourova#Safe_society#Bocskor_Andrea#Mráz_Ágoston_Sámuel#Gajdics_Ottó#NGO-k#Horn_Gábor#Open_Socitety#Open_Society#Korrupció#Lobbizás#Egyházak#KDNP#Keresztény_állam#Ellenvélyemény_2020#Keresztény_állam#Európai_Ügyészség#Eurojust#Europol#Demokrácia#Alaptörvény#Minority_Safepack#Nemzeti_Régiók#Ellenvélemény_2021#Európai_Törvényszék#Kamupártok#DK#Jobbik#LMP#Kamupártok#Trócsányi_László#Nemzeti_konzultáció_2021#járvány#Magyar_egészségügy#Kásler_Miklós#Varga_Zoltán#Kálmán_Olga#Dr._László_Imre#Magyar_Egészségügy#Fodor_Gábor#Magyar_gazdaság#SZJA#Mráz_Ágoston_Sámuel#Orbán_Viktor##Szexuális_nevelés#Szexuális_nevelés#Ellenérv_2021#Kocsis_Máté#Európai_Parlament#Kovács_Zoltán##Fidesz#Unicef#Gyermekjogi_egyezmény#Labrisz_Leszbikus_Egyesület