EUR: 387.87 Ft USD: 357.68 Ft
Nemzeti konzultációk

NEMZETI KONZULTÁCIÓK

A nemzeti konzultációk létjogosultsága. „Állítsuk meg Brüsszelt!”, "A Soros tervről", "Kérdések az új alkotmányról", "Szociális konzultáció", "Nemzeti konzultáció a bevándorlásról és a terrorizmusról". Új: 2020-as nemzeti konzultáció a koronavírusról és a gazdaság újraindításának intézkedéseiről.

FACEBOOK-on AKTIV VITA
Facebook-on aktív vita


000_par3541152mod2

Tézis: Járványügyi kérdések eldöntésében nem mérvadó az emberek véleménye, így a nemzeti konzultáció eredménye sem

 

Konzultáció jelentése: szakértői vélemény kérése, tanácsadás, véleménycsere, párbeszéd kialakítása. 

Mérvadó jelentése: egy szempont szerint irányt adó (személy, intézmény, terület), amely illetékessége, hozzáértése, szakértelme vagy tekintélye folytán adott tekintetben meghatározó jelentőségű, amely a helyes eljárást kijelöli; mértékadó.

 

AFP Fotó, illusztráció

Nincs ellenérv

Az eldöntésben nem is, de a kormány járványkezelési módszereit az emberek utólag értékelhetik, és ennek következtében kormányváltásra kerülhet később sor

Joga van az embereknek mindenbe beleszólni, mivel a közhatalom birtokosa a nép

Magyarország Alaptörvénye Alapvetés B cikk 3. bekezdése alapján.


Nincs érv

A nép véleményének közvetlen kikérése minden kérdésben megvalósíthatatlan elképzelés, mivel akkor mindenről népszavazással kellene dönteni


Nincs érv

A nép a hatalmát választott képviselői útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja.


Nincs érv

A közhatalom forrása a nép, nem pedig a birtokosa

Az Alaptörvény szerint: ALAPVETÉS, A) cikk, HAZÁNK neve Magyarország. B) cikk, (1) Magyarország független, demokratikus jogállam. (2) Magyarország államformája köztársaság. (3) A közhatalom forrása a nép. (4) A nép a hatalmát választott képviselői útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja.


Nincs érv

A társadalom véleményét is ki kell kérni, felhatalmazást keresve

A kormány konzultál különféle szakemberekkel. Régi kommunista trükk hogy csak szakemberek tudják megmondani hogy mi van, a helyes és fontos döntésekről a társadalom véleményét is ki kell kérni és eközött kell mérlegelni. Az igazi demokrácia amikor a szekértelmet is és a társadalmi felhatalmazást is keresi és nem játsza ki a kettőt egymással szemben.


Mivel egy-egy döntésnek egészségügyi kockázata is lehet, ezért csak szakemberekre kellene hallgatni.

A választók jobban járnak a képviseleti döntésekkel

A képviselőkhöz és szakértőkhöz érkeznek be az elemzések, melyek szükségesek a megalapozott döntéshez.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Olyan szabályokat lehet betartatni, amelyeket az emberek támogatnak

Nincs ellenérv

Erős érv lehet ha sokan beállnak a kormány döntése mögé

Kérdés, hogy százezren, vagy millióan, 2 millióan állnak egy ügy mögé. Ha sok ember veszi a fáradtságot hogy kitöltse a konzultációt, akkor az nagyon erős érv lehet, de a döntés felelőssége mindig ott marad a kormánynál. Az ellenzék is ezt kéri számon.

A szakemberek összevesznek, nem tudják mi a helyes. A döntés és a felelősség a politikusoknál van.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A nemzeti konzultáció nem népszavazás

A nemzeti konzultáció szinonímája az aláírásgyűjtés, nem népszavazás, nincsen kötő ereje. Vélménynyilvánítási lehetőség. Van-e társadalmi támogatottság egy-egy kormányzati gondolat mögött.

A nemzeti konzultációk eredményeit hivatkozásként a kormány csaknem népszavazási eredménynek kezeli


Nincs érv
Nincs ellenérv

Egyetértési pont keresés a kormány és választók között

Nem intelligenciateszt, közvéleménykutatás...egyetértési pontokat keres a kormány, azt szondázza a kormány, hogy azokkal a problémákkal amelyekkel nekik felelősen döntési helyzetben meg kell küzdeni, arra az emberek, ha ők lennének ebben a helyzetben, hogyan dönteténének. Ha jó sokan döntenének úgy mint ahogyan a kormány akar akkor meglépik. Ha nem akkor kitalálnak valami mást.

Nincs ellenérv

A járványügyi szakemberek szava a döntő a korlátozásfeloldások eldöntésénél

A járványügyi szakemberek szava lesz a döntő abban, hogy a korlátozások feloldásáról mikor szabadulhatunk. Mindenkinek számít a véleménye abban, hogy milyen körülmények között, hogyan, hány lépésben történjen a korlátozások feloldása.

Nincs ellenérv

A járványügyi szakemberek véleményének van súlya

A járvány és a vírus nem az emberi vélemények alapján fog mérséklődni, hanem politikai döntések miatt. Ha a járványügyi helyzet nem teszi lehetővé, akkor hiába akarjuk, nem lehet nyitni.

Nincs ellenérv

Előre meghoztak döntéseket, minek kérdezik meg az embereket?

Nincs ellenérv

Nincs elegendő információ szerepeltetve a konzultációs íven a megalapozott döntéshez

A nemzeti konzultáció válaszaihoz nincsen segédlet, mely részletezné az adott válasz hatásait, végkimenetelét.

2012
Gazdasági konzultáció
2015
Bevándorlásról és terrorizmusról
2017
Állítsuk meg Brüsszelt!


Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.1): Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
1. "Brüsszel veszélyes lépésre készül. A rezsicsökkentés eltörlésére akar kényszeríteni bennünket."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Rezsicsökkentés = piaci versenyteremtés

A rezsicsökkentés elérésének egyik legjobb módja a piaci versenyteremtés (azaz más EU-országokban, ahol az energiaárak nem szabályozottak, a háztartási fogyasztók csökkenteni tudták a villamosenergia-áraikat)
 

Nincs ellenérv

Rezsicsökkentés = energiahatékonyság növelése

A rezsicsökkentés elérésének egyik legjobb módja az energiahatékonyság és innováció előremozdítása.

Nincs ellenérv

Rezsicsökkentés = európai együttműködés

A rezsicsökkentés elérésének egyik legjobb módja az európai szintű együttműködés az energiaigény biztosítására.




Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.2): Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
2. "Az elmúlt időszakban egymást követték a terrortámadások Európában. Ennek ellenére Brüsszel kényszeríteni akarja Magyarországot, hogy az illegális bevándorlókat engedjük be."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

EU-Törökország megállapodás - 98%-kal kevesebb bevándorló

EU-Törökország megállapodásának köszönhetően 98%-kal csökkent az illegálisan bevándorlók érkezésének a száma Görögországban.

Nincs ellenérv

EU-s határőrség

Az új európai határ- és parti őrsége hatékonyabbá teszi a határmenedzsmentet.

Nincs ellenérv

Nemzetközi kötelezettség a kérelmek feldolgozása

Az EU eleget tesz a demokratikus államok nemzetközi kötelezettségeinek és a valódi menekültek (háborúból érkezők) kérelmét feldolgozza.

Nincs ellenérv

Közös felelősség

Mivel Európa most egy terület amelyben minden állampolgárunknak lehetősége nyílik szabadon mozogni, és más országokban élni és dolgozni, az alapvető humanitárius jogok fenntartásának felelőssége a tagállamok között oszlik meg. A Miniszterek Tanácsa (melynek Magyarország is tagja) teremtette meg a feltételeket a menedékkérők méltóságteljes fogadtatásához és tisztességes jogi eljárásához.

Nincs ellenérv

54,000 menekült áthelyezését nem fogadtuk el

Az EU Bizottság javasolt 54,000 menedékkérő áthelyezését Magyarországról, de ezt a kormány ellenezte.

Nincs ellenérv

1,294 valószínűsített tényleges menekültet nem fogadtunk be

Az EU Bizottság kért 1,294 menekült befogadását a leterhelt államoktól mint Görögország és Olaszország. Ezeket az embereket gondosan azonosítják, és csak azokat irányítják tovább, akiknek a nagy esély van arra, hogy valóban menekültstátuszban részesüljenek. A befogadó országoktól későbbi biztonsági átvilágítást kér.




Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.3):  Európai Bizottság: Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
3. "Mára kiderült, hogy a Magyarországra tartó illegális bevándorlókat az embercsempészek mellett bizonyos nemzetközi szervezetek is törvénytelen tevékenységre ösztönzik."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Nincs ellenérv

Az EU-ban zéró tolerancia van az embercsempészetre és több intézkedést tett ellene.

Nincs ellenérv

Életet menteni a tengeren nem migrációt ösztönző

Nem az illegális migráció előmozdítása: az életmentés a tengeren, gondoskodni a veszélyeztetett emberekről, akik a vérontásból és a háborúból elmenekültek, és nemzetközi védelemre szorulnak.

Nincs ellenérv

Eddig nincsen bizonyíték arra, hogy a  nem kormányzati szervezetek együttműködnek embercsempészekkel. Gyanú esetén a tagállamoknak van hatalma ezt kivizsgálni (nem az EU-nak).

Nincs ellenérv

Tagállamok terhének csökkentése

A civil szervezetek megbízható értékelendű partnerek a válság leküzdésében. Információt, jogi tanácsot adnak a menedékkérőknek, segítenek a gondozásukban csökkentve ezzel a tagállamok terheit.




Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.4):  Európai Bizottság: Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
4. "Egyre több külföldről támogatott szervezet működik Magyarországon azzal a céllal, hogy hazánk belügyeibe átláthatatlan módon beavatkozzon. Ezek működése veszélyezteti függetlengésünket."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Nincs ellenérv

A kormány szerint a civli szervezetek kialakítása egy nemzetközileg finanszírozott összeesküvés része egy demokratikusan megválasztott kormány ellen.

Nincs ellenérv

A tagállamok határozzák meg a civil szervezetek működésének feltételeit. Az EU működésében szigorúan szabályozva van a transzparencia és lobbizás.

Nincs ellenérv

Az NGO-k részei a demokratikus működésnek, találkozó szervezése az EU-val szabályozott

A civil szervezetek fontos része a demokratikus rendszer működésének. Egyeztetések vannak az EU intézmények és civil szervezetek között akkor is, ha azok nem értenek egyet egymással. Az EU működését befolyásoló egyeztetéshez, találkozó szervezéséhez szükséges a civil szervezet éves büdzséjének, és kapott EU-s támogatások ismertetése, nyilvánosságra hozatala.




Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.5):  Európai Bizottság: Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
5. "Magyarországon az elmúlt években azért volt eredményes a munkahelyteremtés, mert a saját utunkat jártuk. Brüsszel azonban támadja a munkahelyteremtő intézkedéseinket."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

150,000 állás EU támogatásokból

21 millárd eurós támogatást adott az EU 2007 és 2013 között a munkanélküliség csökkentésére, ami a kormány jelentései szerint 150,000 állást teremtettek.

Nincs ellenérv

Az Európai Stratégiai Befektetési Alap 26 millió eurót szán magyarországi fejlesztésekre, ami 626 milló tőkebevonást eredményez.

Nincs ellenérv

2007 és 2013 között az EU 57%-át fedezte a kormány befektetéseinek (legmagasabb arány az EU-ban).

Nincs ellenérv

25 milliárd euró befektetésre számíthat Magyarország 2014 és 2020 között, ami 368 EUR/fő.

Nincs ellenérv

A magyar kormány felelős a nemzetgazdasági kérdésekben.

Az EU jog csak a jogharmonizációt várja el a tagállamoktól. Bármely  politikai iránymutatást a tagországok pénzügyminiszterei vagy a foglalkoztatási miniszterei vitatnak meg a kormányok bevonásával.




Teljes
allitsuk_meg_brusszelt_valasz_header

Sargentini jelentés (11.6):  Európai Bizottság: Az "Állítsuk meg Brüsszelt" nemzeti konzultációs kampány több téves vagy félrevezető állítást tartalmazott.
6. "Magyarország elkötelezte magát az adócsökkentés mellett. Brüsszel most emiatt is támadja hazánkat."

Az elmúlt években a magyar kormány széles körben folytatott nemzeti konzultációkat, nemzeti szinten kiterjesztve a közvetlen demokráciát. A Bizottság 2017. április 27-én rámutatott, hogy az „Állítsuk meg Brüsszelt!” című nemzeti konzultáció több, a tények tekintetében pontatlan vagy rendkívül félrevezető állítást tartalmazott. A magyar kormány 2015 májusában konzultációkat tartott a „bevándorlás és a terrorizmus”, 2017 októberében pedig a „Soros-terv” tárgyában is. Ezek a konzultációk párhuzamot vontak a terrorizmus és a migráció között, gyűlöletet keltettek a migránsokkal szemben, és kimondottan Soros György személye és az Unió ellen irányultak.

 

Fotó: Európai Bizottság engedélyével

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

Az EU nem szól bele a helyi adókulcsokba

Nincs ellenérv

Magyarország a Miniszteri Tanácsban kötött megállapodással ellentétes ÁFA kulcsmódosítást hajtott végre.

Adó ügyekben az EU és tagállamok a Miniszterek Tanácsán egyeznek meg, ahol minden tag jóváhagyása szükséges. Így állapodtak meg az Áfa minimalizálásán, ennek ellenére Magyarország az Áfát 27%-ra emelte, ami a legmagasabb az EU-ban. Magyarország csökkentett ÁFA-t fogadott el az internetszolgáltatásra, amely megsérti a Magyarország által uniós szinten elfogadott szabályokat. Az Európai Bizottság ezért emlékeztette Magyarországot a korábban elfogadott szabályokra. A Bizottság javaslatokat fog megfogalmazni 2017-ben, hogy a tagállamok nagyobb szabadságot kapjanak az Áfa kulcsok tekintetében. Ehhez az EU tagállamok egyhangú támogatása kell.


2018
Nemzeti Konzultáció a családok védelméről


2018_nemzeti_konzultacio

A gyermekeket nevelő családoknak járó költségvetési támogatások kétharmados védelmet kapjanak.

Magyarországon a 2002-ben hatalomra jutott szociális-libeláris koalíció eltörölte a gyermekek után járó adókedvezményt és más családi támogatásokat. Sokak szerint a felelős gyermekvállalás egyik előfeltétele a kiszámíthatóság és a biztonság, ezért kétharmados védelemben kell részesíteni a gyermeket nevelő családoknak járó támogatásokat.




Teljes
049_f0185515

Tézis: A gyermeknek joga van anyához és apához

Ez alapelv. A gyermekek érdekei sokszor háttérbe szorulnak, Magyarország Alaptörvénye úgy rendelkezik, hogy "a szülők kötelesek kiskorú gyermekükről gondoskodni". Sokak szerint ezt ki kell egészíteni azzal, hogy a gyermeknek joga van családban, lehetőség szerint az anya és az apa szerető gondoskodása mellett felnőni.

Fotó: AFP

Témák, ahol még megjelenik:
Nincs ellenérv

A család egy nő, férfi és gyerekek közössége, a Bibliában is ez van.

A homoszexuálisok pokolra fognak jutni mind.

Tévedés, hogy a keresztény embernek előrírás hogy homofóbnak kell lennie


Nincs érv

Biblia: Ne ítélj hogy ne ítéltess


Nincs érv

A homoszexuálisok között is vannak keresztények, gyermekük hittanra jár

Fontos, hogy a homoszexuálisok gyermekei is kapjanak a keresztény értékvilágból, amiben a homoszexuális szülők benne vannak. Nehezen fog kapni, hogyha azt hallja, hogy egy olyan kapcsolatba van a szülő, ami az Isten szemében nagyon rossz.


Nincs érv

Az alternatívát biztosító intézeti nevelésnél se anya, se apa sincs


Nincs érv

A statisztikák szerint nincsenek jobban kitéve szexuális erőszaknak a homoszexuális párok gyermekei

Általában férfiak követnek el szexuális abúzust, a nők által elkövetett szexuális abúzus nagyon ritka. Az esetek többségében felnőtt férfiak fiatal nőket erőszakolnak meg. Az elérhető adatok alapján kitűnik, hogy a meleg férfiak nem követnek el gyakrabban szexuális abúzust, mint a heteroszexuális férfiak.


A meleg és leszbikus szülők gyerekei jobban ki vannak téve szexuális abúzusnak (erőszaknak) a szülők vagy szülők barátai, ismerősei részéről

Nincsen megjelölve, hogy pontosan milyen inzultus van említve, és ki követte el az inzultust, az inzultusok számát hogyan mérték, mit tekintenek annak


USA: A homoszexuális pároknál nevelkedett gyermekek 85-95%-át érte valamilyen inzultus

A homoszexualitás nem azonos a pedofíliával, a melegek is a felnőtthez vonzódnak.

Ennyi erővel egy heteró apuka sem teheti tisztába a kislányát, hisz legalább annyira vonzódik hozzá, mint a meleg apuka a fiához.


USA: a homoszexuálisok közül kerül ki a gyermeket molesztálók 30%-a

Az amerikai népesség 5%-át teszik ki a homoszexuálisok és közülük kerül ki a gyermeket molesztálók 30%-a. A homoszexuális pedofilok áldozatainak 80%-a kiskorú vagy kamaszkorú fiú, míg ellenben a heteroszexuális pedofiloknál elenyészően kevés kislány az áldozat. A homoszexuális pároknál nevelkedett gyermekek 85-95%-át érte valamilyen inzultus.

USA: A 31%-os arányon belül 33%-ában a zaklatás időpontjában a leszbikus anyjukkal az apjuk is együtt élt


USA: Regnerus vizsgálati eredményei alapján a vizsgált homoszexuálisok által nevelt gyermekek 25-31%-át érintették meg szexuálisan, szemben a biológiai szülőknél jelentett 2%-kal.

A leszbikus anya által nevelt gyerekek 23 százaléka állította, hogy „szexuálisan érintette” őt az anya vagy a partnere. 31 százalék állította, hogy szexre kényszerítették akarata ellenére. Ugyanez vonatkozik a homoszexuális apa által nevelt gyerekek 25 százalékára.

Nem kérdeztek rá a zaklató nemére, így nem lehet tudni, hogy ki zaklatott, csak azt hogy hány éves volt a gyermek


Nincs érv
Nincs ellenérv

A homoszexuális szülők gyerekeiknek a társas kapcsolatokban nehézségeik lesznek

Például: a leszbikus anyák gyermekei stigmatizálódhatnak, bosszanthatják őket vagy traumatizálódhatnak a kortársaiktól. 

Egyenlő bánásmódra van szükségük a gyermekeknek.

Nincsen a szivárványcsaládban felnövő gyereknek több személyes figyelemre, a társai figyelmére, a velük való egyenlő bánásmódra van szükség.


A tanítás során kivételezni kell a gyermekkel, figyelni rá a meleg szülők miatt, ami nem fair a többi gyerekkel szemben

A zaklatott családi körülmények igényelhetnek a gyermekek több figyelmet, nem a szivárványcsalád miatt.

Nem a szivárványcsalád határozza meg a gyermek viselkedését az intézményben hanem a családi körülmények. Ha valaki zaklatott családi körülmények közül jön, akkor igényelni fog több figyelmet.


Nincs érv

A kortárs kapcsolatok normálisan fejlődtek

Például, mint az elvárható, a legtöbb iskoláskorú gyereknek azonos nemű a legjobb barátja és túlnyomórészt azonos neműek kortárs csoportjáról számolt be. Általában ezek a kapcsolatok pozitív kifejezésekkel íródtak le mind a kutatók, mind a szülők vagy gyerekek által. 


USA: Az azonos neműek által nevelt gyermekek gyengébb személyközi kommunikációs képességeik vannak

Az azonos neműek által nevelt gyermekek jobban ki vannak téve a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) veszélyének (15,5 százalék a 7-tel szemben). Ez pedig annyit tesz, hogy hétszer nagyobb esélyük van arra, hogy stigmatizálják őket a gyengébb személyközi kommunikációs képességeik miatt. Azaz az azonos nemű szülők gyermekei ezért lehetnek kitéve az élcelődésnek és kiközösítésnek, nem pedig azért, mert nevelőszüleik melegek.

Meleg apák gyerekeiről nincs adat


Nincs érv

USA: A különnemű szülők gyermekei gyakrabban válnak célpontokká, mint az azonos neműek által neveltek


Nehezítheti a helyzetet, ha az óvodában, az iskolában, lakóhelyen elutasító környezetbe kerül egy meleg szülőpár által nevelt gyerek

Ez sérülékennyé teszi a gyereket (és persze ugyanakkor nagyon alakítja, finomítja is az érzelemvilágát, szociális alkalmazkodókészségét), hiszen olyan konfliktushelyzetekbe kerül, amibe egy heteroszexuális családban élő gyerek nem.

Nagy korkülönbségű szülőknél is magyarázkodnak

Ahol az apa harminc évvel idősebb a feleségénél, ott mindig elmagyarázza a gyereknek, hogy az iskolában esetleg őt majd a nagypapának fogják nézni, és más családokban egyidősek a szülők? A gyerek fejében mi szülők vagyunk. Ha a szülő „rendben van” saját magával, a gyerek számára is biztonságot sugároz. Idővel meg majd érzi a gyerek, mikor, hol, kivel osztja ezt meg.


Nincs érv

Nem terheli meg a gyermekeket pszichésen

Ha a család biztos hátteret tud nyújtani, az megfelelő erőforrás a negatív hatások ellen. 


Nincs érv

Csúfolni csak azt lehet, aki maga is szenved attól, ami miatt céltábla lett

Ha a gyerek a szülő másságát nem átoknak éli meg, ha nem szenved ettől, hanem ez rendben van benne, akkor a beszólások leperegnek.


Nincs érv

Általánosan az a jobb, ha összevonva neveljék a lehető legkülönbözőbb gyerekeket, egyébként a gyerek nem lesz elfogadó a különbözőségekkel

Régebben az értelmi és egyéb fogyatékosokat, a mozgássérülteket szinte csak elkülönülten próbálták nevelni. Ez azonban nagyon komoly nehézségeket okozott, és sajnos okoz is aztán a felnőtt életben, a társadalomban. Tudniillik csak úgy tudja megtanulni egy gyerek, hogyan lehet elfogadni a különbözőségeket, fogyatékosokat, hogyha pl. együtt jár óvodába, iskolába velük. A homo- és biszexuálisokat sem lehet „elszigetelni”, hiszen egyes becslések szerint legalább a felnőttek tíz százalékáról van szó. Sok ilyen módon nevelkedő gyerek él a környezetünkben. Valójában az ezt körüllengő titokzatosság, előítélet-tömeg, intoleráns beavatkozások sorozata sokkal többet árthat, mint az, hogy az egyik vagy mindkét szülő meleg. Sokkal hasznosabb lenne az érintett gyerekeknek a toleránsabb társadalmi környezet és a szülők által megteremtett nyíltabb, „megbeszélősebb” világ, bármennyire is nehéz.


Nincs érv

A felnőttekkel való kapcsolatukról is pozitív képet kaptak a kutatók

Golombok és társai azt találták, hogy az elvált leszbikus anyák gyermekei megfelelőbb kapcsolatban vannak az apjukkal, mint a heteroszexuális anyák gyermekei. Egy másik tanulmány nem talált különbséget ezen a területen. Egy szignifikáns különbséget találtak a leszbikus és a meleg szülők, illetve a heteroszexuális szülők között: az utóbbiak gyakrabban jelezték, hogy a láthatás problémát jelent számukra. Mindegyik gyerek jelezte, hogy van kapcsolata anyja felnőtt barátaival, és a leszbikus anyák többsége elmondta, hogy felnőtt barátai között egyaránt van homo- és heteroszexuális férfi és nő.


Nincs érv

A meleg és leszbikus szülő gyermekei között nem mutat magasabb arányt a homoszexuálisok száma, mint a heteroszexuális szülők gyerekei között


Akiket meleg apák vagy leszbikus anyák nevelnek föl, maguk is melegekké vagy leszbikusokká válnak

Bizonyos kutatások szerint a meleg gyerekek aránya minimálisan magasabb a meleg szülők által neveltek között


Ha minimálisan több is, az azért lehet mert liberálisabb közegben nő fel, nem szégyelli felvállalni.

Nincs ellenérv

USA: A szülő szexuális orientációja vagy a családtípus nincs hatással a gyermek nemi konformitására vagy nonkomfromitására

A Kentuckyi Egyetem szakemberei 106 családot vontak be kutatásukba, ahol a szülök vagy melegek, leszbikusok vagy heteroszexuálisak voltak. Azt vizsgálták, miként fejlődik a nemre jellemző magatartás a különböző családformákban, és hogy az állandó marad-e, amikor a gyermek idősebbé válik.

Nincs ellenérv

Bailey vizsgálati eredményei: 90% heteroszexuális a nevelt gyermekeknek

Bailey (1995) meleg apák felnőtt gyermekeit vizsgálta, és több mint 90 százalékukat heteroszexuálisnak találta. Mivel a heteroszexuális és a nem heteroszexuális gyerekek ugyanannyi időt töltöttek az apával, ezért elmondható, hogy az apák szexuális orientációjának hatása a fiuk szexuális orientációjára nagyon kicsi vagy egyáltalán nem létezik. 55 családot vizsgált.

55 családot vizsgált, nem reprezentatív minta alapján


Nincs érv
Nincs ellenérv

Huggins vizsgálati eredményei: nem lettek melegek a gyerekek

Huggins (1989) összehasonlító vizsgálatában a leszbikus szülők gyerekei közül senki sem azonosította magát melegként vagy leszbikusként, de egy heteroszexuális anya gyermeke igen. Ez utóbbi különbség nem volt szignifikáns.

36 gyermeket vizsgált, nem reprezentatív minta alapján


Nincs érv
Nincs ellenérv

A gyerekeknél nem volt különbség abban, hogy milyen a kedvenc tévéprogramuk vagy játékuk

Számos utalás volt a gyerekekkel készült interjúban arra, hogy a leszbikus anyák gyerekei az iskolában és a szomszédságban kevésbé választottak olyan tevékenységeket, amelyek tradicionálisan nemekhez kötöttek, mint a heteroszexuális anyák gyermekei. A lányok viszont gyakran vettek részt otthon vadabb játékokban, vagy néha játszottak olyan maszkulin játékokkal, mint a kamionok vagy a fegyverek. Ezek azonban a „normális” határon belül voltak. Fiúk esetében nem találtak különbséget.

Nincs ellenérv

A gyerekek viselkedése a konvencionális nemi szerepek között maradt

Számos tanulmány vizsgálta a leszbikus anyák gyerekeit. E kutatások szerint a gyerekek viselkedése a konvencionális nemi szerepek között maradt. Például Kirkpatrick és társai nem találtak különbséget leszbikus és heteroszexuális anyák gyerekei között a játékeszköz-preferenciákban, különböző tevékenységekben, érdeklődésben és a szakmaválasztásban.

Az eddigi tapasztalatok szerint az alapvető szexuális irányultság a környezet által csak átmenetileg módosítható


Nincs érv

A meleg párok gyerekei mentálisan és fizikálisan ugyanolyan egészségesek

Egy friss kutatás kimutatta, hogy a meleg párok gyerekei mentálisan és fizikálisan ugyanolyan egészségesek, mint a heteroszexuális szülők utódai - bár további kutatásokra lesz még szükség, kijelenthető, hogy a gyerekek fejlődésére nincs rossz hatással, ha nem a hagyományos családmodellt látják maguk előtt.


A gyermekek joga az egészséges fejlődéshez erősebb, mint a homoszexuális párok igénye, hogy gyermekük lehessen.

Nincs ellenérv

A szülőség az a törődésen alapul

Sok empirikus bizonyíték van arra, hogy a szülőség az a törődésen alapul. Ha egészséges családképről beszélünk, akkor azt kell megtanulnia a gyereknek, hogy ki törődik vele, és ki az akire számíthat.

Nincs ellenérv

A gyermek nevelése azon múlik, hogy szeretetteljes kapcsolat van-e, elfogadják-e őt.

USA: A homoszexuális párkapcsolatok a vizsgált gyermekeknél jellemzően 3 évig tartottak ki

Azon gyermekek, akiknek biológiai apja homoszexuális viszonyt folytatott, általában hosszú ideig éltek együtt apjukkal, apjuk azonos neművel fenntartott partnerkapcsolatai azonban sosem tartottak tovább három évnél. Természetesen akad számos példa a stabil homoszexuális párkapcsolatra, de ez kivételes, nem pedig általános, és sokkal kisebb az aránya, mint a hagyományos, heteroszexuális kapcsolatokban. 


Nincs érv

USA: Magasabb arányú munkanélkülivé vált gyermek, szociális problémák

A homoszexuális vagy leszbikus pártok által nevelt gyermekek közt (akik az egyik fél korábbi, heteroszexuális kapcsolatból származó biológiai gyermekei) később háromszor annyi a munkanélküli, mint a hagyományos családokban nevelkedettek között, és csaknem négyszer annyian szorulnak szociális segítségre. Azon fiatal felnőtteknek, akiket olyan nő nevelt, akinek volt leszbikus kapcsolata, a 28 százaléka munkanélküli, szemben a hagyományos családban nevelkedettek 8 százalékával. Az első kategóriába tartozók 40 százaléka csalta meg házastársát vagy élettársát, míg a második csoportba tartozóknak csak a 13 százaléka. Az első csoport 19 százaléka vett részt pszichoterápiás kezelésen depresszió, aggályoskodás vagy épp kapcsolatai sikertelensége miatt, míg a második csoportnak csak a 8 százaléka. 


Nincs érv

Kérdés, hogy a melegek által örökbefogadott gyermekek egészsége, képességei elérik-e a házasok által örökbefogadottakét.

Rózsa Krisztián: "Akiket ismerek idehaza, mind 2-3 éves roma gyereket kaptak az országos listáról (ide azok a gyerekek kerülnek, akiket a megyéjükben nem sikerült örökbe adni). Nekünk egy kétéves, roma származású kisfiút ajánlottak fel, kisebb egészségügyi problémákkal, akiről már nálunk derült ki, hogy hallássérült. Nem azért kaptuk meg, mert hallássérült, ezt a rendszer nem vette észre, egyszerűen a roma volta miatt volt kevesebb jelentkező rá. Az ismerőseink viszont mind egészséges gyereket fogadtak örökbe."


Nincs érv

Mark Regnerusnak nincs egyértelmű magyarázata minderre a különbségre


Nincs érv

Alacsony a vizsgált mintaszám a vizsgálatban: 39 gyermek

A kutatási alanyait véletlenszerűen kiválasztó Regnerus csak 39 azonos neműek által vezetett háztartásban élő amerikai gyermeket talált egy 2988-as mintából.


Nincs érv

USA: Az instabilitás/költözés traumát okozhat a gyermekeknek

A gyermekeknek jobbat tesz az állandó lakhely, ám az azonos nemű párok inkább laknak albérletben, mint saját házban, ami az állandó költözés traumájával jár a gyermekek számára. Ez azt is jelenti, hogy nevelőszüleik sem feltétlen annyira biztosak a kapcsolatukban. Márpedig a szülők pszichológiai problémái kihatással vannak a gyermekekre is.


Nincs érv

A biológiai szülők egészségesebb gyerekeket nevelnek

A házasság fő előnye a gyermekek számára nem pusztán az, hogy stabilabb családjuk és anyagilag előnyösebb helyzetben lévő szüleik lesznek, habár ez is igaz, hanem az, hogy a saját szüleik nevelik fel őket. Így aztán a biológiai szülők határozottan, megkülönböztethetően eredményesebbek a gyermeknevelésben, mint az azonos nemű párok. Paul Sullins 519 gyermeket vizsgált (a US National Health Interview Survey segítségével) egy 207,007 fős reprezentatív mintából. 


Nincs érv

Örökbefogadásnál nincsen biológiai szülő alternatíva

Az örökbefogadott gyermekek számos szempontból hátrányt szenvednek a biológiai szüleiknél nevelkedettekkel szemben pusztán már az örökbefogadotti mivoltból kifolyólag.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A gyerekek általános egészsége, mentális és fizikai fejlődése és tanulási képessége a szülők egymással való kapcsolata és a stressz volt hatással

A leszbikus párok között sokkal nagyobb a szülői stressz

A tanulmány azonban rávilágít arra, hogy a leszbikus párok között sokkal nagyobb a szülői stressz, ennek valószínűleg az az oka, hogy nagyobb a társadalmi nyomás rajtuk, mint egy heteroszexuális páron. Jobban kell bizonyítaniuk, hogy képesek egészséges gyereket felnevelni, ezért sokkal stresszesebbek, mint nem meleg társaik.


Nincs érv

A kutatás során a homoszexuális szülők esetében csak leszbikus párokat vizsgáltak

Mert férfiak közül nem találtak annyi stabil, rendezett háztartást, ami a statisztikában mérhető lett volna.


Nincs érv

Genderelmélet: a társadalmi nem (gender) a társadalom által elvárt szereprepertoár

A gendertudomány szerint a női és férfi sztereotípiák nem alapozhatók meg a biológiával, ahogyan a nemi szerepekre való determináció sem igazolható a testi felépítés által: ha empirikusan, azaz a tapasztalati ismeretszerzés szintjén adott esetben beigazolódik közülük néhány, annak a hátterében nem biológiai meghatározottság, hanem a nemiséggel kapcsolatos normák elsajátítása, internalizálása áll. Ezt a szereprepertoárt a nevelődéssel, a felnőtté válás során a szocializációval sajátítjuk el. Ezek a jelenségek mind azt szolgálják, hogy a gyerekek beletanuljanak az életük végéig játszandó nemi szerepekbe, s világosan utalnak a nemi szerep tartalmára és egymáshoz való viszonyukra. Természetesen a társadalmi nemhez kapcsolódó szereprepertoár erőteljes különbözéseket mutat a különféle társadalmakban, valamint ugyanazon társadalmon belül is sokat változhat a gazdasági, történelmi vagy politikai folyamatok következtében.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Példa: gyermekként a lányoknak babát, a fiúknak pedig játékkatonákat ajándékoznak

Jó példa erre az, amikor a kisgyermekekre születésük után nemük szerint rózsaszín vagy világoskék szalagocskákat kötnek, vagy amikor gyermekként a lányoknak babát, a fiúknak pedig játékkatonákat ajándékoznak, vagy a szülői, rokoni figyelmeztetések, melyek a lányokat kedvességre, a fiúkat határozott érdekérvényesítésre intik.

A gyermeknek a szüleivel való viszonya sokkal több lelki tényezőt határoz meg, mint a szülők neme

 

Valóban egy gyermek fejlődése szempontjából egy harmónikus házasságban élő szerető édesapa és édesanya a legmegfelelőbb, viszont ez társadalmunk jelentős részének nem adatik meg. Ilyenkor az ember egyet tehet, hogy a kisebbik rosszat választja. Jobb két szerető apuka, mint két ellenkező nemű bántalmazó, drogfüggő, alkoholista, munkakerülő, gondviselésre képtelen, vagy halott szülő. És mivel az árvaházak tele vannak az örökbefogadó szülők pedig nem tolonganak előttük, így minden lehetőséget meg kell ragadnunk, hogy a gyermeket egy frusztráló és kegyetlen állami gondozotti helyzetből szerető családba helyezzük. Mi a legrosszabb, ami ott történhet vele? Esetleges nemi szerepzavar? Csekélység azokhoz a lelki deformációkhoz képest, amit valódi szülők nélkül elszenvedhet.


A gyermek az apja es anyja közötti viszonyban talál vonatkozási pontokat

Az egyedülálló szülőket sem tartják alkalmatlan szülőknek

Az egyedülálló szülők által nevelt gyermekek sem találkoznak közvetlenül más nemű felnőttekkel a családban, mégsem tartja őket senki alkalmatlannak a gyermeknevelésre.


Nincs érv

Egy heteroszexuális családban sem mindenki mintaférfi és mintanő

A gyerekeket ez mégsem befolyásolja saját identitásfejlődésükben. Nincsenek százszázalékos női és férfi kvalitások. Vannak családok, ahol a feleség domináns meg határozott, vagy ő keres többet, ő vezeti az autót. Ott is sérül a gyerek? Ezen érdemes volna túllépnünk. Vannak szerepek, amelyek köthetők nemhez a társadalmi hagyományok alapján, de ezt ideje lenne felülvizsgálni.


Nincs érv

A viszonytási pontokat nem kell hogy közvetlenül a családban érzékelje a gyermek

Nem olyan nagy baj, hogy ha különböző szükséges szerepmintákat, amelyek beépülhetnek a gyermek személyiségébe, nem közvetlenül a családban észleli a gyermek. Egy kedves nagymama, a család baráti körének egy heteroszexuális tagja is lehet az a személy, aki jó és intenzív kapcsolatban van a gyerekkel. Az óvónők, a pedagógusok, sportok esetén az edzők mind-mind adhatnak pozitív és heteroszexuális viselkedésmintákat. Fontosak tehát azok a személyek, párok, akik elviszik a gyereket kirándulni, vagy egy csapatban, társaságban közös programokon vesznek részt. Így a gyerek mindennapjaiba beleszövődik az a felismerés, hogy sokféle módon lehet ebben a világban jól élni. Ahogy a nemi identitása kezd kialakulni, annak megfelelően „válogathatja” ki azokat az érzelmi viszonyulásokat, magatartásmintákat, amik alapján teljesen egészségesen tud élni, heteroszexuális életet is.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A szülő szexuális orientációja vagy a családtípus nincs hatással a gyermek nemi konformitására vagy nonkomfromitására

A Kentuckyi Egyetem szakemberei 106 családot vontak be kutatásukba, ahol a szülök vagy melegek, leszbikusok vagy heteroszexuálisak voltak. Azt vizsgálták, miként fejlődik a nemre jellemző magatartás a különböző családformákban, és hogy az állandó marad-e, amikor a gyermek idősebbé válik.

A gyermek nem holmi nemzetstratégiai, politikai eszköz.

Legkevésbé sem humánus és erkölcsös felfogás az, miszerint a gyermek nem más, mint egy szimbionta, amely arra hivatott, hogy az elődei által értékesnek hitt világképet és identitást továbbörökítse. A gyermek érző és gondolkodó indivídum, közösségre pedig társas mivolta miatt van szüksége, nem pedig azért, hogy egy nemzetet fenntartson. Ennél fogva helytelen a gyermeket ön és közösségfejlesztés helyett szigórúan hagyományos értékmegörzésre nevelni. És pláne helytelen ebbe belekeverni a homoszexualitást, mintha a homoszexuálisok, vagy az általuk nevelt, vagy épp az őket elfogadó emberek nem lennének valódi részei a nemzetközösségnek, sőt rombolnák azt. Ez csak egy liberális versus nacionalista húza-vona.


gyermek nem más, mint a nemzeti közösség biológiai újratermelésének előfeltétele.

Mivel az azonos neműeknek nagyon akarni kell a gyereket, ők bizonyítottan többet foglalkoznak vele, és kulturálisan, intellektuálisan fejlett gyereket tudnak nevelni.


A melegek és leszbikusok életmódja kicsapongó, ők maguk sem akarnának házasságot kötni és gyereket vállalni.

Nincs ellenérv

Nyitottság, jobb tanulók, kisebb agresszivitás

Számos ilyen kutatást végeztek. Néhányuk nem talál jellemző eltérést az ilyen családokban nevelkedő gyerekeknél, de van olyan is, amelyik három területen találta különbözőnek ezeket a gyerekeket a heteroszexuális családokban növekedőkhöz képest: nyitottabbak, jobb tanulók, és kevésbé agresszívek.

Nem tudhatjuk addig ameddig tiltva van a melegek házzasága Magyarországon


Nincs érv

Ez durva általánosítás a homoszexualitással szemben.

Kijelenteni, hogy a melegek és leszbikusok élete kicsapongó durva általánosítás. Statisztikák valóban utalnak arra, hogy a homoszexuálisok körében elterjedtebb a szexuális szabadosság és a kicsapongás de ez a társadalmi pozíciójukból ered, amelyet a heteronormatív többség intézett nekik. Egy underground kultúrába lettek száműzve bő 2 évezredre és ez azt eredményezte, hogy sokan közülük elszakadtak más társadalmi normáktól is, mint például a monogámia, vagy a hosszútávú szerelmi kapcsolatok. De még így sem igaz ez mindegyikükre.


Nincs érv



2018_nemzeti_konzultacio

Gyermekeink szellemi, lelki és fizikai fejlődése olyan érték, amelyet a magyar államnak is védenie kell.

Gyermekeinkre egyre több veszély leselkedik, hiába tesznek meg mindent a szülők védelmük érdekében. Magyarország Alaptörvénye szerint "minden gyermeknek joga van a megfelelő testi, szellemi és erkölcsi fejlődéshez szükséges védelemhez és gondoskodáshoz". A kormány fontos feladatának tartja, hogy időről időre áttekintse a gyermekvédelem magyarországi helyzetét és szigorúan felléjen a gyermekek egészségét, fejlődését veszélyeztető jelenségek ellen.




2018_nemzeti_konzultacio

A beteg gyermeküket otthon ápoló családtagok nagyobb támogatást kapjanak.

A beteg, önellátásra képtelen gyermekek otthoni gondozása elismerésre méltó szolgálat. Szeretnénk megbecsülni azokat, akik tartósan beteg gyermeküket otthonukban ápolják. A kormány ezért döntött arról, hogy a gyermekek otthongondozási díja (gyod) januártól bruttó 100 ezer forintra nőjön. A cél az, hogy ez a támogatás 2022-re elérje az akkori minimálbér összegét.




2018_nemzeti_konzultacio

A kormány támogassa a gyermeküket nevelő nők munkavállalását.

Sokak szerint fontos, hogy a gyermekvállalást követően a szülők, ha szeretnének, mihamarabb visszatérhessenek a munkahelyükre. A kormány ezt vette figyelembe, amikor 2014 elején életbe léptette a gyed extrát. Ennek lényege, hogy a gyed és a gyes folyosítása mellett már korlátlanul lehet munkát vállalni. Sokak szerint a további eszközökkel is támogatni kell a gyermeküket nevelő anyák munkavállalását.




2018_nemzeti_konzultacio

Az állam ismerje el a valósi főállású anyaság intézményét.

Magyarországon nagy számban élnek olyan édesanyák, akik a munkában töltött évek után négy, öt vagy több gyermeket is nevelnek. Legalább négy gyermekről gondoskodni felér egy teljes állással. Éppen ezért megfontolandó, hogy ezen édesanyák esetében az állam megasabb anyagi juttatással is elismerje a főállású anyaság intézményét.




2018_nemzeti_konzultacio

A legalább három gyermeket vállaló édesanyáknak kiemelt támgatást kell adni.

Komoly feladat egy édesanya számára, hogy egyszerre teljesítsen otthon és a munkahelyén. Kiemelt figyelmet érdemelnek azok az édesanyák, akik több gyermeket is nevelnek, és emellett a munka világában is helytállnak. Sokak szerint érdemes megfontolni, hogy a legalább három gyermeket felnevelő, és emellett munkát is vállaló édesanyák erőfeszítéseit Magyarország életre szóló támogatásokkal ismerje el.




2018_nemzeti_konzultacio

Több gyermek vállalása esetén több támogatást kell adni.

Komoly feladat egy édesanya számára, hogy egyszerre teljesítsen otthon és a munkahelyén. Kiemelt figyelmet érdemelnek azok az édesanyák, akik több gyermeket is nevelnek, és emellett a munka világában is helytállnak. Sokak szerint érdemes megfontolni, hogy a legalább három gyermeket felnevelő, és emellett munkát is vállaló édesanyák erőfeszítéseit Magyarország életre szóló támogatásokkal ismerje el.




2018_nemzeti_konzultacio

A fiatal házaspároknak támogatást kell adni az önálló életkezdéshez.

Kutatások szerint a magyar fiatalok több gyermeket szeretnének, mint ahányat végül vállalni tudnak. A gyermekvállalás ideje is egyre későbbre tolódik. Sokak szerint ennek oka, hogy a fiatalok számára komoly anyagi kihívást jelent önálló életet kezdeni, és családot alapítani. A fiatalokat ezért jelentős összegű, akár 5-10 millió forintos kamatmentes életkezdési kölcsönnel kell segíteni abban, hogy ha szeretnének, akkor korábban is vállalhassanak gyermeket.




2018_nemzeti_konzultacio

Az új családtámogatási programokat a továbbiakban is munkavégzéshez kell kötni.

Jó, ha a gyermekek úgy nőnek fel, hogy látják a szüleiket munkába menni, Magyarországon ez nem mindig volt így. A kormány célja a munka és a család egyensúlyának megteremtése. A magyar állam ezért kötötte a családtámogatásokat munkavállaláshoz, ami hozzájárult ahhoz, hogy hazánkban 2010 óta javul a gyermekvállalási kedv, és ezzel párhuzamosan 12 százalékról 4 százalék alá csökkent a munkanélküliség.




2018_nemzeti_konzultacio

A népességfogyást nem bevándorlással, hanem a családok erőteljesebb támogatásával kell orvosolni.

Európa és Magyarország jelentős problémája a népességfogyás. A brüsszeli bürokraták szerint a népességcsökkenést bevándorlók betelepítésével kell orvosolni. Brüsszel ezért akar állandó betelepítési mechanizmust és európai bevándorlási ügynökséget, amely menedzseli a folyamatos migrációt. Mi azonban úgy gondoljuk, hogy a bevándorlás helyett a gyermeket nevelő családoknak fokozott támogatásra és a gyermekvállalás ösztönzésére van szükség


2020
Hírfolyam/történések röviden
2020-06-08
Közzétette a kormány a nemzeti konzultáció kérdéseit Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu
2020-05-29
Új 2020-as nemzeti konzultáció a koronavírusról és a gazdaság újraindításának intézkedéseiről Teljes cikk - MTI - kontrapro.hu


000_1ep6jfmod

A Nemzeti Konzultáció arról egyeztet, amiről kell.

A lakosság elvárja a kormánytól hogy bizonyos témákban kérje ki a véleményüket, és ezen témákat tartalmazzaNemzeti Konultáció.

 

Kép forrása:

ATTILA KISBENEDEK / AFP

Alacsony, egyenlőtlen jövedelmek, korrupció.

Az Amnesty International felkérésére az Ipsos MORI 22 országban, köztük Magyarországon, megkérdezett több mint tízezer 18-25 év közötti fiatalt. A kutatás Az emberiség jövője nevet kapta. A megkérdezett magyar fiatalok számára a legfontosabb ügyek közé sorolták Magyarországon a korrupciót (45%) és a jövedelmi egyenlőtlenséget (39%).


Nincs érv

Kimaradt: a minőségi egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés hiánya 

Az Amnesty International felkérésére az Ipsos MORI 22 országban, köztük Magyarországon, megkérdezett több mint tízezer 18-25 év közötti fiatalt. A kutatás Az emberiség jövője nevet kapta. A megkérdezett magyar fiatalok számára a legfontosabb ügyek közé sorolták Magyarországon minőségi oktatáshoz való hozzáférés hiányát (32%).


Nincs érv

Legalább 10 ezer lélegeztetőgép állhat rendelkezésre, és érkezik még 6000.

Nagy volt a bizonytalanság az ismeretlen vírus miatt. Virulógus, matematikus, statisztikus szakértők azt mondták, hogy a legrosszabb esetben akár 8500 lélegeztetőgépre is szükség lehet. Az operatív törzs ezt a több szakma által jóváhagyott legrosszabb forgatókönyvet tovább rontotta, és úgy döntött, hogy 10 ezer lélegeztetőgépre van szükség.


Nincs érv

A kijelölt kórházak felkészültek a tömeges koronavírus-megbetegedések szakaszára

A járvány újabb fázisában minden kórházi dolgozót ki tudnak vezényelni az intézményekbe. 31 kórházban már kiszállították a szükséges egyéni védőeszközöket, mint szájmaszkokat, kesztyűket és overallokat. Az egészségügyi dolgozók mellett ráadásul a rendőrök is megkapják ezeket a szükséges eszközöket.


Nincs érv
Nincs ellenérv

Kevés az orvos és az ápoló

Az uniós átlaghoz képest Magyarországon kevesebb az orvos (1 000 lakosra 3,3 a 3,6-hoz viszonyítva) és kevesebb az ápoló (6,5 a 8,5-höz viszonyítva). A munkaerőhiányt súlyosbítja az egészségügyi munkaerő elöregedése és sok orvos (különösen szakorvosok) kivándorlása, amely az ország 2004-es uniós csatlakozását követően felgyorsult. 2010 és 2016 között csaknem 5 500 orvos hagyta el az országot, hogy egy másik uniós országban vagy harmadik országban dolgozzon. Az ápolók kivándorlása is jelentős volt az elmúlt években.

Nincs ellenérv

A magyar egészségügyi rendszer alulfinanszírozott.

Az egy főre jutó, egészségügyi ellátásra fordított kiadások 1468 EUR-t tesznek ki (vásárlóerőparitáson számolva), ami a legalacsonyabbak között van az EU-ban.

Magyarország jelenleg kevesebbet költ az egészségügyre, mint a legtöbb uniós ország, mind fejenként, mind a GDP arányában. A kormányzati kiadások mindössze 10 százalékát fordítják erre az ágazatra, az unió egészére jellemző 16 százalékhoz képest. Az egészségügyi közkiadások Magyarországon csak a GDP 4,9 százakát tették ki 2016-ban, amely jóval kevesebb, mint az uniós 7,8 százalékos átlag. 

Nincs ellenérv

Magas az aránya a „zsebből fizetett közvetlen lakossági hozzájárulásoknak".

Ezek közé az önrészt, az ellátási csomagon kívüli szolgáltatásokért fizetett összegeket és a hálapénzt sorolják. Ezek a közvetlen lakossági hozzájárulások az egészségügyi kiadások több mint negyedét (27 százalék) tették ki Magyarországon, amely az egyik legnagyobb hányad az EU-ban, és majdnem a duplája a 16 százalékos uniós átlagnak.

Kimaradt: fiatalok külföldre vándorlása, nem itthon születnek a gyermekek


Nincs érv
Nincs ellenérv

Benne van: járvány elleni jövőben intézkedések. Ezek akkor hatékonyak, ha nagy társadalmi támogatottsággal bírnak, ezért konzultálni kell róluk a lakossággal.

Kimaradt: Emeljék a képviselők fizetését?


Nincs érv

A sok stadionépítés megosztja a társadalmat, mégsincsen értintve a Nemzeti Konzultációban.


Nincs érv



nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: A magyar kormány a Brüsszelel való nyílt konfliktus árán is tartson ki a bevándorlást tiltó szabályok mellett.

Brüsszel arra készül, hogy megtámadja a magyar alkotmány bevándorlással kapcsolatos szabályait. Arra akarnak kényszeríteni bennünket, hogy megváltoztassuk Alaptörvényünk migrációt tiltó rendelkezéseit.




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: A kormány továbbra is lépjen fel a bevándorlás ellen, és tartsa fenn a magyar határ szigorú védelmét.

Az Európai Bíróság határozata szerint jogellene a bevándorlókat a magyar határon felállított tranzitzónában várakoztatni. A döntés értelmében járványveszély idején is be kell engedni a migránsokat az ország területére. Ez az ítélet egybevág a Soros György migrációra vonatkozó régi tervével, amely szerint Európába mindenáron évi egymillió bevándorlót kell beengedni.




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: Magyarország védje meg a magyar vállalatokat az ellenséges célú külföldi felvásárlásoktól.

A járvány okozta gazdasági válság miatt sok vállalat került csődközeli helyzetbe. Fennáll a veszélye, hogy ezt kihasználva a nemzetközi pénzügyi spekulánsok stratégiai magyar cégeket próbálnak megszerezni.




000_1o92hs_soros

Fidesz: Elutasítandó Soros György terve, mely beláthatatlanul hosszú időre eladósítaná hazánkat.

A koronavírus-járványt követő gazdasági válság kezelésére Soros György új tervvel állt elő. Ebben azt javasolja, hogy az Európai Unió tagországai vegyenek fel hatalmas kölcsönöket (örökkötvények), amelyek után generációkon keresztül, örökre kamatot kellene fizetni. A szakértők szerint ez adósrabszolgaságba taszítaná a nemzeteket.

 

Kép forrása:
AFP

Van fix kamatozású kötvény is


A kamatfizetési teher a jövőben nem marad ilyen alacsony, mint a jelzett fél százalék

Nem terv, hanem a járvány korai fázisában megoldási javaslat

A koronavírus okozta válság korábbi szakaszában, amikor még nem lehetett látni a gazdasági visszaesés mértékét, Soros azt javasolta: az Európai Unió bocsásson ki örökjáradékos kötvényeket, amelyekből ezermilliárd eurónyi forrást lehetne összeszedni a gazdaság felpörgetésére.


Nincs érv

Más hosszú lejáratú kölcsönt is felvett Magyarország (Paks, Budapest-Belgrád vasútvonal)


Nincs érv
Nincs ellenérv

10 milliárd eurós hitel az Oroszországtól a paksi atomerőmű bővítésére, 30 éves lejárattal, kérdéses megtérüléssel.

 

Nincs ellenérv

2 milliárd eurós hitel a kínai Eximbanktól a Budapest-Belgrád vasútvonalra, 20 éves lejárattal, 130 éves megtérülés

Nincs ellenérv

Magyarországhoz képest a gazdagabb tagállamok járnának jól.

Az Európai Bizottság javaslata főként a koronavírus-járvány által leginkább sújtott, Magyarországnál lényegesen gazdagabb dél-európai és nyugat-európai országokat segítené ki. Azonban Deák Dániel úgy látja ez egy igazságtalan elgondolás, hogy a szegényebbeknek kellene segíteni a gazdagabbakat, ebben nincs semmi logika.

Nincs ellenérv

Az EU-s hitel felvétele miatt a tagállamok az önálló gazdaságpolitikájukat vesztenék el.

Nincs ellenérv

Nehezíti az EU-ból való kilépést a közös adósság.

Jobb hitelminősítéssel kaphatnak kölcsönt a tagállamok

Egy közös kötvényben az unió fegyelmezett és jó minősítésű államai németek, franciák, Benelux államok és az északiak megsegítik a délieket és a keletieket azzal, hogy a maguk jó hitelminősítését (ratingjét) kiterjesztik azokra, akik csak drágábban tudnák magukat finanszírozni.


Nincs érv

A kibocsátónak általában van visszavásárlási lehetősége is az ilyen konstrukciókban

Nagy-Britannia például öt éve vette vissza az első világháborús hadikötvényeit.


Nincs érv

Idővel eljelentéktelenedik a fizetendő kamat mértéke

Amennyiben csak akár 2-3 százalékos infláció, vagy 2-3 százalékos hozamkörnyezet is lesz a jövőben, akkor egy ötven-száz év múlva esedékes kamatfizetés, de még a törlesztőrészlet kifizetése is teljesen eljelentéktelenedik.

Egy profán példával, ha valaki ötven éve azt ígérte volna nekünk, hogy minden évben fizet számunkra 1000 forintot, akkor 1970-ben ez még érdemi tétel volt, egy forint volt egy gombóc fagyi, az év minden napján vehettünk volna belőle egy háromgombócos fagyit. Ma a változatlan, ezerforintos juttatás talán már csak egyetlen háromgombócos fagyira lenne elegendő.


Nincs érv

Akár 1000 milliárd eurót is előteremthetne az EU-nak a járvány elleni harcra, alacsony, 0,5%-os kamattal.

A teljes összeg esetén évi 5 milliárd eurót fizetne az EU kamatnak. A forrás vélhetően intézményi befektetőktől (bankoktól, nyugdíjpénztáraktól, biztosítóktól, befektetési alapoktól) származhatna, akik örömmel kapnának az alkalmon, hogy a sokszor mínuszos, de legalábbis nagyon alacsony kamatok mellett vásároljanak ebből a pozitív és tartós hozamot jelentő instrumentumból. 


Nincs érv



nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: A kormánynak a járvány elmúltával is fenn kell tartania a munkahelyvédő és -teremtő programokat.

A világjárvány nemcsak az egészségünket, hanem a munkahelyeinket is veszélyezteti. Ezért a kormány úgy döntött, hogy annyi munkahelyet hoz létre, amennyit a vírus elpusztít. A munkahelyek védelmét szolgálják a beruházási támogatások, a képzési programok és az adócsökkentések is.




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: Ösztönözni kell a hazai termékek, hazai szolgáltatások vásárlását és népszerűsíteni kell a hazai turizmust.

A koronavírus-járvány súlyosan érintette a világ összes gazdaságát. Magyarországon is gazdasági visszaesés várható, bár kisebb mértékű, mint Nyugat-Európában. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a magyar gazdaság talpra állításához előnyben kell részesíteni a magyar termékek, magyar szolgáltatások vásárlását, és népszerűsíteni kell a magyar turizmust.




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: A járvány elleni védekezés idején a bankok és a multinacionális vállalatok is járuljanak hozzá a védekezés költségeihez.

A magyar emberek egészségének a biztonságának védelme mindennél fontosabb. Éppen ezért a kormány úgy döntött: a járvány elleni védekezéseknek nem lehet pénzügyi akadálya, és a terhek viseléséből mindenkinek ki kell vennie a részét.




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: A járvány időben való észlelése és a védekezésre való felkészülés érdekében szükség van állandó magyarországi járványügyi figyelőszolgálatra, így csökkentve a kiszolgáltatottságunkat.

Brüsszel járványügyi szervezete, az Európai Betegmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) a járvány kitörésekor nem észlelte a közelgő veszélyt. Az uniós hivatal a vírusfertőzés kockázatát még az első európai haláleset napján is "mérsékeltnek" nevezte. A magyar illetékes szervek ezzel szemben időben megkezdték a felkészülést a védekezésre. Az operatív törzs 2020. január 31-ével megkezdte munkáját - akkor, amikor Európában még nem észleltek megbetegedést.




4

Fidesz: A járvány idején az iskolás gyermekeket nevelő családok és a tanárok számára legyen ingyenes az internet.

A járvány miatt egyik napról a másikra kellett átállni a digitális tanrendre. Ez az intézkedés azt a célt szolgálta, hogy a tanulók biztonságban legyenek, de ne kelljen megszakítani a tanévet. Mindez nagy erőfeszítést igényelt a tanároktól, a diákoktól és a szülőktől is. A sikeres átállásért mindenkit köszönet illet.

Nincs ellenérv

A tanárok munkaeszköze lenne az internet, így az államnak/munkáltatónak fizetnie kellene a bekötését, havidíját.

A bekötés ingyenes minden szolgáltatónál.


A hálózatfejlesztésnek van költsége.

Nincs ellenérv

Rászoruló családok gyermekei nem tudnak részt venni az online órákon, ha a család nem tudja kifizetni az internetet.

Nincs ellenérv

A lemaradás szegregációhoz vezethet.

A vezetékes internetcsomagok díjai nem függnek a forgalomtól.


A járvány idején a fokozott internethasználat anyagi értelemben is nagy terhet jelent

Ha a családok amúgy is előfizetnek az internetre, akkor felesleges az oktatás miatt azt támogatni.


A háztartások internet-ellátottsága eléri a 98 százalékot.

A kompetenciamérés adatai szerint a magyar családok több mint 90 százaléka rendelkezik személyi számítógéppel, a háztartások internet-ellátottsága pedig eléri a 98 százalékot. Szinte 100 százalékos az okostelefonnal való ellátottság a szülők és a tanulók körében, és a felmérésben résztvevők 88 százaléka jelezte, hogy a családban több mint 3 okostelefon van.

Nincs ellenérv

Internet, valamint megfelelő eszközellátottság nélkül nem tudták volna megvalósítani a veszélyhelyzetben az átállást a digitális oktatásra, és sikeresen lezárni a tanévet.




dbzol20200505019edited

Fidesz: Szükség van arra, hogy tovább erősítse a kormány az idősotthonok járványügyi védelmét.

A járvány alatt az idősotthonok vannak leginkább kitéve a fertőzés terjedésének. A magyarországi járvány minden negyedik áldozata idősotthon lakója. A fővárosban található Pesti úti idősotthonban több százan betegedtek meg, és közülük nagyon sok idős ember vesztette életét.

 

MTI fotó

    Koronavírus - Országos Korányi Pulmonológiai Intézet

A védelem megszervezéséért a járványügyi szakemberek a felelősek. A konzultáció kitöltői nem feltétlenül rendelkeznek a szükséges információval és tájokozottsággal a kérdés eldöntéséhez.


Nincs érv
Nincs ellenérv

A szakorvosi / sűrgősségi beavatkozásra a budapesti kormányhivatal illetékes kerületi hivatala jogosolt, nem az idősotthon.

Az általános ápolási, szakápolási feladatokon túl az általános orvosi (háziorvosi) feladatokat meghaladó szakorvosi ellátás vagy sürgősségi ellátás nyújtása nem az idősotthon feladata. A feladata a beteg ezt igénylő állapotának észlelése, a szükséges további ellátásba utalásának kezdeményezése. Ebben a helyzetben az egyetlen, aki az orvosi ellátás azonnali helyreállítására jogosult, képes és köteles, az a budapesti kormányhivatal illetékes kerületi hivatala. A jogszabályok szerint ugyanis ha a kerületi hivatal nem látja biztosítottnak az intézményi orvos által végzett kezelőorvosi feladatok ellátását, azonnali intézkedésként orvos kirendeléséről rendelkezhet. Akár egészségügyi szolgáltatót is kötelezhet erre.

Nincs ellenérv

A fővárosi fenntartású Pesti úti idősotthon számított a legnagyobb járványgócpontnak, ahol végül a katonaság fertőtlenített, és a kormány biztosított 17 100 maszkot és 8400 pár védőkesztyűt. 

Nincs ellenérv

A koronavírusban elhunytak több mint 80 százaléka 65 év feletti volt Magyarországon, és minden negyedik elhunyt idősotthon lakója volt.




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: A kormánynak arra kell törekednie, hogy a védekezéshez szükséges felszereléseket Magyarországon lehessen előállítani, így csökkentve a kiszolgáltatottságunkat.

A járvány következtében az egész világon készlethiány alakult ki egészségügyi eszközökből és védőfelszerelésekből. Magyarország sikeresen szerezte be ezeket az eszközöket külföldről, és elkezdte a hazai gyártást is.

Nincs ellenérv

A hiánycikkek a járvány alatt nagyon megdrágultak, licitálás indult az országok között.

A járvány alatt az üzleti szabályokat felrúgva voltaképpen licitálás ment a világpiacon a szükséges egészségügyi termékekre; az is előfordult, hogy egy adott terméket kifizettek, az mégsem érkezett meg, mert végül annak adták, aki többet ígért érte.

Nincs ellenérv

EU-hoz képest magas kitettség, 18% saját termelésű az egészségügyi termékeknek

A Magyarországon forgalmazott egészségügyi termékeknek csak a 18 százalékát gyártják itthon, míg egyes nyugat-európai országokban ez az arány akár 70-80 százalék




nemzeti_konzultacio_2020

Fidesz: Fenn kell tartani a járványügyi készültséget az egészségügyben, amíg fennáll a második hullám veszélye, a járvány visszatérésének kockázata.

A koronavírus-járvány a világ sok országában az egészségügyi rendszer összeomlását eredményezte. Magyarországon sikerült a járvány terjedését lelassítani, ezzel időt nyertünk, hogy az egészségügyi rendszert kellően felkészíthessük. Ugyanakkor egy újabb járványhullám veszélye továbbra is fennáll.

"Arról szeretnék megkérdezni a magyarokat, hogy mely védelmi intézkedéseket támogatják a járvány esetleges újabb hulláma esetén. A kérdés azért fontos, mert a szakemberek egyetértenek abban, hogy azok az intézkedések igazán hatékonyak, amelyeknek nagy a társadalmi támogatottsága. A válaszadók rendhagyó módon a maszkviseléstől a kijárási korlátozásig terjedő kilenc válasz közül többet is megjelölhetnek."




117017553_3017171325075199_4153608974437604439_o

Fidesz: A 2020 elején bevezetett járványügyi intézkedéseket kell alkalmazni a járvány esetleges újabb hulláma esetén.

Pl. kijárási korlátozás, távolságtartás, maszkviselés, országhatárok lezárása, az oktatási intézmények bezárása - áttérés a digitális oktatásra, rendezvények korlátozása, védett idősáv a 65 év felettieknek, védekezéshez szükséges eszközök kivitelének korlátozása, ingyenes parkolás.

"Arról szeretnék megkérdezni a magyarokat, hogy mely védelmi intézkedéseket támogatják a járvány esetleges újabb hulláma esetén. A kérdés azért fontos, mert a szakemberek egyetértenek abban, hogy azok az intézkedések igazán hatékonyak, amelyeknek nagy a társadalmi támogatottsága. A válaszadók rendhagyó módon a maszkviseléstől a kijárási korlátozásig terjedő kilenc válasz közül többet is megjelölhetnek."

 

Fotó forrás: Budapest Park, Facebook oldala

 Ha nem megfelelően használják a maszkot, akkor a fertőzés továbbadását segítheti.


A járványügyi időszakban érdemes maszkot viselni amikor több emberrel is találkozhatunk.

A koronavírus okozta járványügyi időszak során akkor érdemes maszkot hordanunk, ha olyan közösségi térbe lépünk, ahol az ajánlott társadalmi távolságtartás csak nehezen tartható be. Így minden olyan helyzetben viseljünk textil arcmaszkot, amikor több emberrel is találkozhatunk, például élelmiszerboltokban, gyógyszertárakban, tömegközlekedési eszközön.

Nincs ellenérv

500 fősnél nagyobb rendezvényeket nem lehet tartani.

Focimeccseket megrendeztek akár 20 ezer ember előtt is, de a koncerteket nem engedélyezik.


 A zenés rendezvényeken alkoholt is árulnak, ezért azokon az emberek kevésbé figyelnek a távolságtartásra.

A gazdaság kényszerű leállítása miatt több százezer ember veszítette el munkáját vagy jövedelme csökkent.

A nemzetközi gazdaság lassulásának következményei pedig még meg sem érkeztek. 


Nincs érv
Nincs ellenérv

Magyarország azon államok közé tartozik, amelyek a vírus első hullámát a legsikeresebben kezelték

Nincs ellenérv

Cél, hogy 2020. szeptember 1-jével az iskolák rendes tanulmányi rendben kezdhessék meg működésüket

Nincs ellenérv

Szükség van a kijárási korlázozásra.

Nincs ellenérv

A járvány terjedését lassítja.


#Sargentini_jelentés#Nemzeti_konzultáció_2017#Nemzeti_konzultációk#Rezsicsökkentés#Judith_Sargentini#Illegális_bevándorlók#Menekültek#Embercsempész#NGO#NGOk#Civil_szervezetek#Adócsökkentés#Tagállami_szuverenitás#Fidesz#Koronavírus#Járvány#Nemzeti_konzultáció#Nemzeti_konzultáció_2020#Nemzeti_konzultáció_2020#Nemzeti_konultációk#Nemzeti_konzultáció_2018#Nemzeti_konzultáció_2021#ENSZ#Menekült#Migráció#Ellenvélemény_2016#Kitoloncolás#Ellenvélemény_2018#concernedblog#Határzár#Kerítés#Válsághelyzet#Migráns#Fidesz_politika#Bántalmazás#Fogvatartás#LMBTQ#Elzárás#Tranzitzóna#Biztonság#Szijjártó_Péter#Jogok#Munkaerőpiac#Fidesz_politikai_érv#Beruházások#Bérek#Hatékonyság#Automatizáció#Állami_megrendelések#EUs_megrendelések#Alapjogok#Korrupció#Orbán_Viktor#Párbeszéd#Letelepedési_kötvény#Transparency_International#Letelepedési#Finanszírozás#MVM#KPMG#CÖF#Balkáni_útvonal#Németh_Szilárd#Célország#Olaszország#Ausztrália#Európai_Egyesült_Államok#Kultura#Jogállamiság#Ellenvélemény_2019#Terrorizmus#ENSZ_Menekültügyi_Főbiztosa#Velencei_Bizottság#Alkotmány#Hatalmi_ágak_szétválasztása#OBA#Szájer_József#NAV#Ombudszmanrendszer#Költségvetési_Tanács#Alkotmánybíróság#Actio_popularis#Gulyás_Gergely#LMP#Bírák_összetétele#Schiffer_András#Legfőbb_ügyész#Választás_2018#Kampány#Roma##Kúria#STOP_plakát#Kampányfinanszírozás#Választókerületek#Választási_törvény#Hamisított_aláírások#Európa_Bizottság#Ellenvélemény_2017#EU_Törökország_megállapodás#Határmenedzsment#EU-s_határőrség#Életmentés#Lobbizás#Munkahelyteremtés#EU-s_támogatások#Munkanélküliség#Nemzeti_konzultáció_2011#Sargentini#Kompetencia#OBH_elnök#OBH#OBT#Igazságszolgáltatás_függetlensége#Intolerancia#Sargentini_jelentés##Jogi_út_egyének_elmozgatására#Vagyonnyilatkozatok#Összeférhetetlenség#Lobbitevékenység_szabályzása#Kampánykiadások#Transzparencia#Nyílt_Kormányzati_Együttműködés#Norvég_Alapok#OLAF#Közvilágítás#Kisebbségellenes_provoláció#Rasszizmus#Cigányok#CSOK#Felzárkóztatási_programok#Antiszemizizmus#Gyűlöletbeszéd#Hajléktalanok#Esélyegyenlőségi_program#Roma_EUképviselő#Roma_oktatás#Önkormányzatok_gazdálkodása#Intézményi_ellensúlyok#Államfő#Tisztségviselők_jelölése#Médiatanács#Médiahatóság#Független_Rendőri_Panasztestület#Nemzeti_Emlékezet_Bizottság #Nemzeti_Választási_Bizottság#Jegybank_Felügyelőbizottság#Bírósági_bevatkozás#Elios#EU-s_támogatás#Microsoft#Mészáros#Simicska#Közbeszerzés#IMG#4-es_metró#Demszky#Alstom#Eurometro#Siemens#Media_Magnet#Puch_Laszlo#Medgyessy#Medgyessy_Péter#INA#MOL#Hernádi_Zsolt#Ivan_Sander#Seszták_Miklós#Magyar_Telekom#Kettős_állampolgárság#Magyar_állampolgárság#Ungár_Péter#Semjén_Zsolt#Magyar_útlevél#Állampolgárság#Szavazatijog#DK#Magyarság_támogatás#Választójog#Határon_túli_magyarság#Európai_Bizottság#Frontex#Határvédelem#Ellenvélemény_2015#Menekült_regisztráció#Menekült_támogatás#Ki_a_magyar?#Etnikai_homogenitás#Azonos_identitás#Idealizált_múlt#Doreen_Massey#Globalizáció#Demokratikus_kontrollvesztettség#Érdekközösség#ÁSZ#Nemzetállam#Brexit#Nyílt határok#Liberális_demokrácia#Jóléti_állam#Tusványos#Tusványos_2018#Szólásszabadság#Obrán_Viktor#Facebook#Ferenc_pápa#Migránskártya#Cenzúra#Álhír#Romák#Dobrev_Klára#Rendkívüli_állapot#Migrációkutató_Intézet#Ukrajna#Közigazgatási_Bíróságok#Európa_Tanács#Európa_Tanács_Emberi_Jogi_Biztosa#Tusványos_2019#Nemzet_fogalma#Liberalizmus#Kereszténydemokrácia#Illiberalizmus#Család_fogalma#Székely_Nemzeti_Tanács#Izsák_Balázs#Nemzeti_régiók#Menekültek_integrációja#Szél_Bernadett#Lackner_Csaba#Varga_Judit#Európai_Bíróság#Migráció#Kötelező_kvóta#Menekültek_migráció#Ellenvélemény_2019#Titkos_megfigyelések#Borkai_Zsolt#Kövér_László#Zöldek#Győr#Rákosfalvy_Zoltán#Dézsi_Csaba_András#Győr_polgármesteri_választás_2020#Állami_Számvevőszék#Simonka_György#Pollreisz_Balázs#MSZP#Borkai_Zsolt #Rákosfalvy_Zoltán #Ellenvélemény_2020#Győr #Pollreisz_Balázs #MSZP #Dézsi_Csaba_András #Fidesz #Ellenvélemény_2020#KDNP#Soros_György#Idősotthonok_védelme#Ingyenes_internet#Koronavírus #Járvány #Nemzeti_konzultáció #Egészségügy#Sajtószabadság# #Cenzúra #Kereszténydemokrácia #Illiberalizmus #Család_fogalma #Biblia#Bibla#Kisebbségek_védelme#Kisebbségi_jogok#Mészáros_Lőrinc#Nemzeti_nagytőke#Szíjj_László#Garancsi_István#Tiborcz_István#Ellenvélemény_2018#GRECO#Közgép#Polt_Péter_Legfőbb_Ügyész#Fidesz_politikai_érv_2017#Fidesz_politikai_érv#Kereszténydemokráciaw#Illiberalizmus#Család_fogalma #Ellenvélemény_2020#Keresztény_kultura#Multikulturalizmus#Hagyományos_családmodell#Piacvédelem#Iparvédelem#Európai_Unió#Európai_Unió_megítélése#Munkáspárt#Fidesz_politikai_érv #Dónáth_Anna#Momentum#Momentum#Dónáth_Anna#Polt_Péter#Genderelmélet#Vera_Jourova#Safe_society#Bocskor_Andrea#Mráz_Ágoston_Sámuel#Gajdics_Ottó#NGO-k#Horn_Gábor#Open_Socitety#Open_Society#Korrupció#Lobbizás#Ellenvélemény#Egyházak#KDNP#Keresztény_állam#Ellenvélyemény_2020#Keresztény_állam#Európai_Ügyészség#Eurojust#Europol#Demokrácia#Alaptörvény#Minority_Safepack#Nemzeti_Régiók#Ellenvélemény_2021#Európai_Törvényszék#Kamupártok#DK#Jobbik#LMP#Kamupártok#Trócsányi_László#járvány#Magyar_egészségügy#Kásler_Miklós#Varga_Zoltán#Kálmán_Olga#Dr._László_Imre#Magyar_Egészségügy#Fodor_Gábor#Magyar_gazdaság#SZJA#Mráz_Ágoston_Sámuel#Orbán_Viktor##Szexuális_nevelés#Szexuális_nevelés#Ellenérv_2021#Kocsis_Máté#Európai_Parlament#Kovács_Zoltán##Fidesz#Unicef#Gyermekjogi_egyezmény#Labrisz_Leszbikus_Egyesület