Ez a stílus jön a Momentum social media jelenlétéből is amit nem igazán itt kellene
A kormány az ellenzék választóit nem képviseli
A magyar elnökségben 2011-ben ez volt a zászlóshajó programja, Járóka Lívia vezetésével. Ő nemcsak az Európai Parlamentben szerzett elismerést az európai szintű kisebbségvédelemért, hanem Magyarországon is.
A közmunkaprogramnak köszönhetően megduplázódott a foglalkoztatottság
Az Alapjogi ügynökség 2018-as jelentése elimseri a roma stratégia eredményeit
Meg voltak a megfelelő eljárások, a strasbourgi is a szegregáció megállapításánál...
Minden a hatósági eljárások szerint zajlik, mint egy jogállamban.
Szegregációt állapítottak meg a bíróságok 2019-ben a gyöngyöspatai iskolánál
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Sargentini jelentés témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)...
Több éven keresztül, többek között a Kúria, a Debreceni Ítélőtábla is 2019-ben megállapította a szegregációt a 2004 és 2017 közötti időszakra a gyöngyöspatai iskolában. Ekkor már 7 éve az Orbán kormány volt hatalmon.
Nem a brüsszeli EU-s pénzeken múlik. Minőségi oktatást kell adni
A roma stratégiáról, mely EU-s forrásokat használt fel, hatásvizsgálat készült, és az eredmények alapján borzalmasan sikertelenül szerepelt. Járóka Lavia is a nevével fémjelzi ezt a kritikát. A szegregációt fel kell számolni, és ki kell emelni az embereket a mélyszegénységből.
Mert végeredményben a pénz nem azokba a programokba ment el, amiben változást lehet elérni...
Nem hozta meg a hozzá fűzött reményeket, mert végeredményben a pénz nem azokba a programokba ment el, amiben változást lehet elérni. Nem rendszerszintű változásokra mentek el a támogatások. A szegregációt fel kell számolni, és ki kell emelni az embereket a mélyszegénységből.
A miniszterelnök cigányellenes húrokat penget a beszédében
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Sargentini jelentés témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)...
A miniszterelnök cigányellenes húrokat penget a beszédében, munkanélkül tetszőnek minősít embereket, amikor olyan törvényt engednek át (Lex Gyöngyöspata) amely egyértelműen etnikai megkülönböztetés alapján a szegregációt nem felszámolja hanem támogatja.
Más szervezetek, akik támogatást kapnak hasonló eredményeket érnek el
Iványi Gábor egyházától megvonták a támogatást, amit a Strasbourgi bíróság is megítélt nekik
Egy kormány nem fogja tudni 100%-ban megoldani a kisebbségek felzárkóztatását, de tesz erőfeszítéseket...
Hogy hogyan tudjuk sikeresen integrálni a társadalomba az elesettebb társadalmi régeteinket. Az biztos nem lehet elmondani hogy a kormány az utóbbi 10 évben nem tett volna meg mindent azért hogy munkaalapú társadalmat építsen és a munka becsületét visszahozza, rengeteg embert tudjon a munkaerőpiacon megfelelő módon bevezetni és minden embernek megadja a munka becsületét.
Vecsei Miklós miniszterelnöki biztos tevékenysége, eredménye Tiszaburán
Az elesetteknek növekedtek a felsőfokú és alapszintű végzettsége...
A kötelező óvodai ellátás vagy oktatás bevezetése is ebbe a kategóriába iktatható.
Hiányzik a jogállamisági jelentésből a nemzeti kisebbségek védelme
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a magyar vízió témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)
Tételesen bizonyítva hogy nincsen jogállamisági probléma illetve össze van hasonlítva a többi EU-s országgal
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Sargentini jelentés témakört)...
Egyesével, tételesen, jó jogászként az ember bebizonyítja, hogy nem értjük hol van a probléma, hiszen a hollandoknál nincsen alkotmánybíróság, illetve a 3 sikertelen népszavazás után betiltják a népszavazás intézményét, mert működési zavart okozott. Amikor nem sikerül semmi konkrétumot bebizonyítani, akkor jön az a kommunista tempó, mint a Sargentini írt a jelentésébe: the overall picture, tehát hogy az összkép rossz. Ilyet a kommunizmusban hallottunk, ahol elvisznek téged, mert általában nem vagy ideológiailag megfelelő. A jogállamiságot nem lehet a jogállam csorbításával védeni.
Egységes rendszert kell elemezni: Tényleg az egyes intézmények fékek és egyensúlyának rendszere tudja a jogállamisági rendszert biztosítani?...
Nem egy ideológiai szempont, amikor felhívjuk a figyelmet, hogy lehet hogy jogszabályi alapon vagy a checklist alapján az ügyészséggel semmi gond nincsen, mert a probléma ott kezdődik hogy pártkatonát ültetnek be Polt Péter személyében a tetejére, akin múlik az, hogy milyen ügyeket vizsgálnak ki. Innentől kezdve teljesen mindegy hogy az ügyészség hogyan működik.
Minden pártszíntől függetlenül folyamatosan indulnak eljárások
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Korrupció témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)...
Nemzetközi statisztikák ismerik el az ügyészség teljesítményét.
Az Elios ügyben nem indult eljárás
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a korrupció témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)
Polt Péter nem Fidesz tag
Az OLAF elnöke szerint a magyar vádemelések aránya (47%) az uniós átlag felett van (39%)
Az angol és francia választási rendszert nem érik jogállamisági kritikák
Az angol és francia demokráciánál van más eszköz, ami ellensúlyozza a választási törvényeket jogállamisági szemponbtól....
Ebben az összetételben ahogy a magyar jogállamiságnak csúfolt jogszabályok összessége működik, ebben az összetételben, a kontextusban semelyik másik országban nem figyelhető meg. Nem egy-egy kérdést kell összehasonlítani. Olyan biztosítékok vannak ezekben az országokban, másképp épül fel a jogállamisági rendszerük. Nincsen két olyan ország, ahol hasonlóan működne a jogállamisági rendszer.
A Fidesz nem veszi napirendre, ha az ellenzék bármit meg akarna szavazni
Szakbizottsági üllésen nem jelenik meg a Fidesz ha az ellenzék hívja össze
Az ellenzék ne a COVID alatt támadja jogállamisági kérdésekkel a kormányt
Az EU-s csatlakozással elfogadtuk az európai értékeket, melyeket saját értéknek is gondolunk...
Magyarországon rengeteg ember szeretne egy szabad, igazságos, kiszámítható, biztonságos országban élni, legyen ennek bármilyen szakpolitikai ideológiai háttere. Az alapértékekben, ami amúgy az Európai Unió alapértékei is. Ezek nem importált dolgok, amikor csatlakoztunk az Európai Unióhoz, akkor mi magunk mondtuk ki hogy ezek számunkra is közös értékek Európában, a demokrácia, az emberi jogok tisztelte és a jogállamiság.
A mai vita az első, nincsen rá lehetőség, a köztévé nem hívja meg az ellenzéket vitázni
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Sargentini jelentés témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)...
Nehéz konstruktív vitát lefolytatni úgy hogy ez az első alkalom, hogy az igazságügyi miniszter vagy a kormány leül vitázni. Nincsen terepe annak hogy konstruktív viták legyenek, nem szerepelhetnek a köztévében, a propagandamédia teljes mértékben uralja azt.
Nincsen konstruktív ellenzék, akikkel valós vitákat lehetne lefolytatni...
És nem beimportált jelszavakat hangoztat.
A hatalomszerzés jegyében nem állhat össze olyan monolitkoalíció, amiben a Jobbik is benne van, akiknél az antiszemita kijelentések jogállamisági kérdéseket vetnek fel...
Nem legitimálhat egy monolit koalíciót, pont az értékek nevében csupán a hatalomra való törekvés amikor önök például a Jobbikkal szövetkeznek, ahol nyíltan antiszemita kijelentések hangoznak el egyes képviselőjelöltektől. És önöknek ez az európai érékek jegyében, ahol természetesen ebből levezethető az antiszemitizmus elleni küzdelem is, az emberi méltóságnak a tisztelete. Olyanokkal fognak szövetkezni a hatalom megszerzése érdekében, akikkel nem férnek össze az európai értékek.
A hatalom megtartása érdekében módosítják az Alaptörvényt
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Sargentini jelentés témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)...
A hatalom megtartása érdekében folyamatosan felülírják a saját maguk által is sziklaszilárdnak minősített alaptörvényt, a maguk kénye kedve szerint változtatják a választási törvényt csak azért hogy egyre kevesebb szavazat is egyre nagyobb kétharmadot .
50%-os választási eredménnyel a Fidesz kétharmadhoz jut, és a választási törvényt ennek megfelelően manipulálta, szükség van monolitkoalícióra
Csak olyanokkal állnak össze, ahol a saját értékrend nem sérül...
Minden esetben, legyen szó Jobbikusról, Momentumosról, Fideszesről, KDNP-sről, LMP-sről, aggályosnak, elfogadhatatlannak tartja ha olyan szintre lép egy történet, ahol őszintén ki lehet mondani hogy ezzel az értékrenddel mi nem tudunk azonosulni. Nem is fogunk olyan szövetségbe belemenni ahol a demokrácia, emberi jogok és jogállamisággal szemben történik valami.
A hatalom megtartása érdekében módosítják a választási törvényt
(kontrapro.hu: lásd ezen a linken a Sargentini jelentés témakörnél is az ehhez kapcsolódó érveket)...
A hatalom megtartása érdekében folyamatosan felülírják a saját maguk által is sziklaszilárdnak minősített alaptörvényt, a maguk kénye kedve szerint változtatják a választási törvényt csak azért hogy egyre kevesebb szavazat is egyre nagyobb kétharmadot.
Gyurcsány Ferenc 2006-ban ténylegesen rendszerszintű jogállamisági problémákat okozott Magyarországon: 141 ügyből 139-ben született első fokon előzetes letartóztatási intézkedés és gyakorlatilag ezek mind bebizonyosodtak másodfokon hogy közel sem voltak bűncselekmény elkövetéséhez. Akkor valóban politikai nyomás alatt voltak a Gyurcsány kormány idejében a magyar bíróságok.
2006 óta egy teljesen más Európai Bizottság és Európai Parlement van
Varga Judit: Neves alkotmányjogászokkal, jogászprofesszorokkal lehet erről beszélni. Maximum alkotmányos párbeszédeket, összehasonlításokat, különböző egymás tisztelő tudományos értekezéseket lehet tartani, amelyben mindenki kijelenti, maga a Velencei Bizottság is, hogy nincsen egy abszolút jónak vagy rossznak kijelenthető értékítélet arról hogy a jogállamiság egyébként önmaga micsoda.
Dónáth Anna: Van egyetértés. Nem egy jogi definíciót kell keresni a jogállamiságra.
Az Alapszerződés második cikkeje ad iránymutatást...
A fő értékek: a demokrácia, jogállamiság, emberi jogok. A Velencei Bizottság is kimondja, hogy ez a három érték nem hogy kézben kézben jár, hanem együtt értelmezendő, egyiket sem lehet a másik ellen felhasználni. És a jogállamiság akkor él, ha nem jogszabályok egymás mellett nézzük meg hogy mi történik, hanem a jogállamiság egy olyan keretrendszert ad, amiben a demokrácia és az emberi jogok kiteljesednek, ami biztonságosan igazságos és ami az emberi méltóságot nem kérdőjelezi meg.
Az Alapszerződés második cikkelye az értékekről szól, nem a jogállamiságot definiálja....
Az Uniós Alapszerződés második cikkelye nem a jogállamiságot definiálja, az uniós értékeket sorlja fel. A demokrácia, a szabadság, az egyenlő elbánás, diszkriminációmentesség mellett jelenik meg a jogállamiság.
Ilyet a szerződések őre nem mondhat. Ez egy vörös vonal átlépése mely határozott választ követelt: Orbán Viktor és Varga Judit lemondásra szólították fel az elnökasszonyt illetve a munkakapcsolatok felfüggesztéséről döntöttek az alelnökkel szemben.
A demokrácia állapotát a jogállamiság helyzete tudja jól bemutatni, nem a magyar embereket sértegeti
A Momentumtól nem tartja a Fidesz a kioktatást jogállamiságból helyénvalónak
Azt is mondta, hogy a magyar emberek nincsenek olyan helyzetben hogy önálló véleményt formáljanak...
Ez mélységesen sérti a magyar emberek becsületét.